fallback

Mazda пенсионира най-големия си SUV

След 8 години на пазара CX-9 отстъпва място на новия CX-90

Подразделението на Mazda в Северна Америка обяви, че производството на най-големия автомобил на марката – SUV-моделът с три реда седалки CX-90, на практика вече е приключило и 2023 година ще бъде последната в историята му. В съобщението на компанията се посочва, че клиентите вече могат да поръчат новия флагман на марката – CX-90, който е с надлъжно разположен двигател.

САЩ беше основният пазар за Mazda CX-9 през 8-годишния жизнен цикъл на модела, като общо 85% от продажбите му се падат именно на Северна Америка. Останалите автомобили бяха предназначени за Австралия, като вероятно и там продажбите ще бъдат прекратени скоро, тоест след изчерпването на количествата, останали при дилърите.

В момента цените на Mazda CX-9 в САЩ започват от 38 750 долара. Кросоувърът се предлага с 2,5-литров турбо двигател, 6-степенна автоматична трансмисия и задвижване на всички колела, като базовият вариант е с 3 реда седалки.

Наследникът - Mazda CX-90, струва малко повече – поне 39 995 долара. За тези пари клиентът получава 8-местен интериор, 3,3-литров двигател под капака, съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия и система за задвижване на всички колела.

Бъдещето на Mazda явно е в кросоувърите, като компанията разработва наследници на сегашните си модели, които обаче са с различна конструкция. Новата гама автомобили са основно със задно предаване, докато техните предшественици бяха основно с предно. Японският производител няма да се откаже и от седаните, като сегашната „шестица“ няма да получи наследник, но ще остане на пазара, докато все още има търсене.

fallback
  • #6
    А бе... ( преди 1 година )
    Който не може да си купи Мерц, БМВ или Лексус поне, се задоволява с мазна. И си внушава за истинска кола ... Като ония с неуДачията на рено!
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Защо се чудите? Огромен пазар, с много хора, които търсят евтини продукти и съответно доста компании го предлагат. Няма база за сравнение между бедна държава с под 7 млн. население и комунистическо мислене(купуваме си коли и се надяваме и внуците да ги карат) с такава с над 330 млн. и консуматорско общество$$$$$Освен това, тази евтина цена е и за най-пластмасовата версия. Ако искате премиум усещане(Мазда са добри в интериора и могат да го осигурят), то цената е с 5-10 000 гущера нагоре.
  • #4
    Чуденка ( преди 1 година )
    Не разбирам как има такава цена за СХ90 на щатския пазар!?
  • #3
    Wakabayashi ( преди 1 година )
    Тука редактори няма ли ? Cx90 или cx9 спират .....
  • #2
    Радев ( преди 1 година )
    Какво нещо е щатския пазар - за 70 бона получаваш пълноразмерен SUV с шестцилиндров мотор. В БГ за тия пари взимаш Рено Астрал 1.2.
  • #1
    Илиян ( преди 1 година )
    Това ще бъде следващата ми кола след нещастните експерименти, които направих с VW Tiguan Allspace TDI 200 hp DSG - голяма грешка! Връщам се към японските автомобили, защото немските някак не се вписват в моите критерии за качество, интуитивност и надеждност :) Това естествено е мое мнение базирано на личен опит и не представлява съвет за (не)покупка.
fallback
Последни