fallback

Защо шофьори държат антифриза на минимум?

В някои ситуации подобен подход е правилен и предотвратява по-сериозни проблеми

За значението на правилната работа на охладителната система за „здравето“ на автомобила е писано много. Споровете обаче все още не стихват. Например, някои шофьори държат да се уверят, че нивото на охлаждащата течност е точно на маркировката MIN, а не на максимума. Защо го правят и има ли смисъл от това?

Като начало припомняме, че докато двигателят достигне работни температури, антифризът се задвижва от водната помпа в малък кръг. И веднага щом двигателят се загрее до 90 градуса, термостатът се отваря, започвайки голям кръг на циркулация. Тъй като течността се нагрява, нейният обем се увеличава с около 3-5%.

Ако има твърде много антифриз, тогава налягането в системата се повишава, което може да доведе до течове от маркучи, тръби, а също и от под капачката на разширителния резервоар. Тоест, те не издържат на натоварвания. Ако това се случи на пътя, има смисъл да спрете, да оставите двигателя да се охлади и да изпомпите антифриза до ниво MIN. Така капачката няма да изскочи. Когато стигнете до града, където има сервиз или магазин, купувате нова част и забравяте за проблема.

Минимално ниво на течността се поддържа и за диагностика. Например, в процеса на подмяната му, в системата се излива концентрат. И трябва да се разрежда с дестилирана вода в съотношение 50 на 50. Но майсторите понякога се разсейват и наливат още вода. Течността започва да кипи, нивото пада и количеството пара се увеличава.

След това се случва нещо подобно на описаното по-горе. Когато двигателят спре, охлаждащата течност кипи рязко и парата я изстисква. Минималното ниво изключва подобни резки спадове. След това трябва двигателя да бъде оставен да се охлади и да се добави останалата част от концентрата.

При някои по-стари автомобили – като Audi A4 от 1998 г., например, се забелязват странни и дори мистериозни неща, съобщават шофьори. Когато нивото на охлаждащата течност е на маркировката MAX, при нагряване нейният обем се увеличава и излишъкът изтича през дренажа в задната част на резервоара. Това продължава, докато нивото падне до MIN. След това нещата се нормализират. Според мнозина, това е абсолютно нормално явление и не трябва да се приема, че някъде има повреда.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоя понятие си няма от охлаждаща система
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    До # 4: Не става - Гугъл преводач:)
  • #7
    Бай Коста ( преди 1 година )
    Макар че работя друго, от 40 години се водя професионален шофьор и имам достатъчно опит с автомобилите. През последните 5 години не съм прочел един разумно написан или преведен материал в подобни сайтове. Придизвикват ни да плюем!
  • #6
    До #2 ( преди 1 година )
    Дайте му медал на тоя даже и орден старапланина защото е много умен
  • #5
    автомонтьор ( преди 1 година )
    Ако нивото е под max ще светне червената лампичка
  • #4
    автомонтьор ( преди 1 година )
    Този ,който превежда тези тъпанарски статии да си изгори дипломата
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    На по старите коли е отворена система с преливник на разширителния съд. Това е по добрият вариант. Просто и ефективно. Саморегулира се ако се напълни разширителния съд прелива през преливника и изхвърля излишната течност навън.
  • #2
    Аз ( преди 1 година )
    Някой да е чувал нещо за паро-въздушен клапан в капачката на разширителния съд?За повишено,но контролирано налягане в охладителната система?Спрете най-после достъпа на неграмотници до сайта!
  • #1
    ВАГнер ( преди 1 година )
    Това с Аудито е вярно моето е 2003 год. колкото и да наливам тя системата си държи антифриза на минимум.
fallback
Последни