fallback

Mercedes променя електрическите си планове на основен пазар

Германският производител ще се фокусира върху хибриди и модели с ДВГ в Северна Америка

Mercedes-Benz ще „сложи спирачка“ на прехода си към електрически модели в Северна Америка, което ще се отрази и на плановете му за продажби на континента. Това съобщават дилъри на марката, които са участвали в среща на търговците на дребно от САЩ и Канада, проведена в края на май. Тя е била проведена заради опасенията, че повишената цена на електрическите превозни средства отблъсква купувачите от новата технология.

Според плана Mercedes Ambition 2039, германският автомобилен производител има за цел да предлага изцяло електрическа гама до края на десетилетието на пазари, „където условията позволяват“. Джим Макманс, директор на дилъра на Mercedes-Benz Country Hills в Калгари, обаче е категоричен, че производителят на луксозни автомобили планира да намали своята агресивна EV стратегия в региона.

„Те най-после осъзнаха, че потребителите играят основна роля при взимането на подобни решения. Затова и трябва да слушат какво искат потребителите, тъй като голяма част от тях просто не могат да си позволят електрически превозни средства“, коментира Макманс, цитиран от Autonews Canada.

Промяната в плановете на Mercedes на континента вече е факт – компанията отложи в последния момент представянето на EQC за Северна Америка заради опасения от ниския пробег с едно зареждане. Той е едва 400 км, което е напълно неадекватно за пазара в Северна Америка.

„Всички са нетърпеливи за електрификация, но клиентите се притесняват, тъй като лихвените проценти се покачиха и това кара хората да бъдат предпазливи с финансите си“, казва Пери Ицкович, директор на дилърството Mercedes-Benz Downtown в Калгари.

Засега от германския производител твърдят, че сроковете за електрификация остават непроменени. Според канадски дилъри обаче по време на срещата представителите на Mercedes са ги уверили, че компанията ще пренасочи фокуси си върху хибридни автомобили и модели с ДВГ. За първото тримесечие на 2023 г. Mercedes е продал 6190 превозни средства в Канада, като само 5,4% са електромобили.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    8-ми, разходи се малко извън София, ама в западна посока. Едно че кола с махнат филтър няма да мине инспекця посмъртно, друго че автопарка, е сравнително по нов. Махането на филтрите е абсолютно Ганьовка история. Колото за новите коли, еми за съжаление, 90% и без това живеят на кредит и не могат да си позволят нова кола по една или друга причина, като не се очертава и подобрение.
  • #8
    Пушиляк ( преди 1 година )
    Бе да си правят умрелите двг-та, но така че да не пушат като стари локомотиви. То не се диша вече по улиците в града от скапани изнасилени двг-та, горящи масло и с премахнати дпф и катализатори.
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 6: всъщност при добра поддръжка новите мотори са учудващо издръжливи. Вярно, по-скъпи са за поддръжка, но не са по-лоши. Разбира се не могат да стигнат ресурса на някои мотори от 80те и 90те, но не са много назад.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Не че има кой знае какво значение за нас дали ще са електрически или с ДВГ. То вече май няма нова кола под 50 бона. Нито тия с ДВГ са опция за втора употреба (двигателите са толкова прецизно сглобени, а в същото време непригодни за ремонт, че нямат и никакъв ресурс), нито пък електрическите, само феновете на тесла вярват, че батериите са безсмъртни. Тъй че явно просто трябва да спрем да четем новини за коли, че да не се ядосваме.
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И само обезумяла, свръх регулирана, бюрократична, джендерска Европа остава като един потъващ остров на потресаващата глупост с фашизоидното налагане на електричките с огън и меч!
  • #4
    Лудория ( преди 1 година )
    Остави това, но друго е интересно. Потребителите не могат да си позволят електрически автомобили и затова ще продължат да тровят въздуха с ДВГ. А в Европа явно сме богати, та след това ще трябва да правим "нов" внос от Северна Америка. ;)
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Ние също не ги желаем, не само заради цената!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Не че някъде ги искат, освен шепа ентусиасти. Интересното е как за там 400км са крайно недостатъчни, а за останалите пробутват че са ок?
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Бафти основния пазар - 6000 автомобила
fallback
Последни