fallback

Китайски учени създадоха клетка за батерия с рекорден капацитет

Тя е направена от литий и може да съхранява до 10 пъти повече енергия

Китай създаде литиева клетка с рекорден специфичен капацитет от 711.3 ватчаса на килограм. Лабораторната проба е получена от екип от студенти от Института по физика към Китайската академия на науките и на теория такива батерии могат да се използват и за електромобили, и за електрически самолети. Фундаментално различна вътрешна структура с тънки външни стени, както и обещаващи анодни и катодни материали, помогнаха за постигане на висока производителност.

И така, за ултратънък анод китайските учени избират не графит, а метален литий, който може да съхранява 10 пъти повече енергия. Катодът е направен на базата на обогатен с литий манганов оксид. Все още не е възможно да се създаде такава клетка извън лабораторията. Процесите на неговото производство са предимно експериментални.

В същото време студентите постигат висок специфичен капацитет без оглед на други характеристики. Не е ясно как клетката ще се държи при ниски температури и дали ще може да издържи поне хиляда цикъла на презареждане. Например литиево-метална батерия, разработена в института Хелмхолц в Улм, запазва 88 процента от капацитета си след това. Специфичният му капацитет обаче е осезаемо по-нисък - 560 ватчаса на килограм.

Всичко това обаче е много повече, отколкото могат да осигурят конвенционалните литиево-йонни батерии, чиято средна мощност е 285 ватчаса на килограм (за клетки WeLion - 360 Wh/kg). Твърдите батерии демонстрират най-добра специфична енергийна интензивност - 400-500 ватчаса на килограм. И само литиево-серни и литиево-въглеродни клетки могат да се похвалят с няколко хиляди ватчаса. Но масовото използване на такива батерии е все още много, много далеч.

fallback
  • #10
    Ken ( преди 1 година )
    Много съмнителна новина. Само като сравниш, какво пише в заглавието и какво в текста и ти става ясно. Първо са "китайски учени" след това "студентите" били постигнали нещо.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще рече че някога може да успеят да съберат една батерия за градски автомобил в приемливи тегло и обем.
  • #8
    Гостенино ( преди 1 година )
    Причината е позаична. Тесла лобира срещу производителите на батерии и постоянно обяснява колко е неекологично и вредно производството на батерии и как трябва да бъде ограничавано. Учудваш ли се защо и производителите на батерии са срещу toyota? От друга страна производителите изпитват трудности с доставката на материали, а Тесла им ги осигурява, а те работят на ишлеме с тези материали по технологии и ноу хау споделени от Тесла, а в случая с panasonic в самата фабрика собственост на Тесла.
  • #7
    Гостенино ( преди 1 година )
    Toyota най-малко плаща ли, та затова не може да намери кой да и продаде батерии само за 10 000 електромобила годишно миналата година и намери някакви скапани батерии от два различни доставчика за единствения си модел, като батериите на единият доставчик въобще не искаха да се зареждат при отрицателни температури и собствениците трябваше да чакат да дойде пролетта за да могат да си карат автомобилите. Затова ли toyota постоянно реве, че има недостиг на батерии?
  • #6
    Гост ( преди 1 година )
    Направо се избиват производителите да предлагат батерии само на Тесла.Който плаща повече ,взема повече батерии.
  • #5
    До 5 ( преди 1 година )
    Ако не са китайците, тесла ще компенсира с повече батерии които в момента купува от корейците и японците, така че недей да я мислиш Тесла. Ще обясниш ли обаче, защо абсолютно всички се бутат да продават батерии на Тесла въпреки очевидния дефицит при който toyota едва и с голям зор успя да намери батерии за мизерните 10 000 електромобила? А в същото време най-големият конкyрент на Тесла китайската BYD ексклузивно и предостави последната си технология blade батерии?
  • #4
    До 2 ( преди 1 година )
    Много хора подлъгани от toyota си представят някаква революция в батериите. Ей така с щракане на пръсти, от днес вече имаме твърдотелна батерия, която вместо 150 долара за киловатчас струва 50 долара и вместо да се зарежда за 20-30 минути от 10 до 80% ще се зарежда за 5 минути. Това няма никакъв шанс някога да се случи. Дори да изобретят такава батерия, първоначално ще я пуснат с огромна печалба на 200 долара за киловатчас и поне пет години няма да могат да смогнат да изпълнят поръчките.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоест с тази батерия ще се реши проблема на всички които искат да минават 1500 км с едно зареждане, за да зареждат по-рядко дори отколкото си пълнят резервоарите в момента. Зареждаш веднъж и караш месец и половина.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Откритие, което ще направи батериите много по-добри "някога в бъдещето", номер 43221.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    А дано, ама надали. Много е лесно да се произведе прототип, но най-трудното е, да се организира масово производство, като най-трудната част е, това да стане на разумна цена. Защото ако цената нямаше значение, много от разработките още сега са готови за масово производство. Но все някоя от технологиите ще проработи и за масово производство в бъдеще. Производствените процеси се развиват изключително бързо и е въпрос на време.
fallback
Последни