Американският концерн General Motors ще спре постепенно производството на електрически превозни средства Bolt EV и Bolt EUV, но изпълнителният директор на корпорацията Мери Бара загатна, че историята с Bolt няма да завърши дотук.
Chevrolet Bolt EV дебютира през 2016 г. във формат на „висок хечбек“ и въпреки, че този сегмент не е особено популярен, модел беше добре приет заради доброто съотношение на цена и пробег с едно зареждане по това време. През 2019 г. Bolt EV беше модернизиран, като пробегът му нарасна от 383 на 417 км (по цикъл EPA).
Две години по-късно последва още едно обновяване, като тогава излезе и кросоувърът Bolt EUV, който технически е идентичен. GM обаче беше принуден да вкара в сервизите всички версии на Bolt заради дефектна батерия на LG и риск от спонтанно запалване. Това доведе и до спиране на продажбите, а в медиите се появиха твърдения, че моделът няма да се завърне, тъй като GM работи върху електромобили от третото поколение, докато Bolt EV и Bolt EUV принадлежат към второто.
Тези слухове се оказаха неверни, а през април 2022 г. GM възобнови производството на Bolt EV и Bolt EUV в завода в Мичиган. През същата година семейството постигна най-добрите продажби в историята си с 38 120 единици в САЩ, което е с 53,5% повече от 2021 г. Bolt се справя още по-добре тази година с 19 700 продадени бройки през първото тримесечие, но това се дължи и на големите отстъпки (около 5000 долара) - сега Bolt EV струва 26 500 долара в САЩ, а Bolt EUV – от 27 800.
Злите езици говорят, че GM продават Bolt EV и Bolt EUV почти на тяхната цена или дори на загуба, но тази информация не може да бъде проверена. Във всеки случай, въпреки нарастващите продажби, миналата пролет GM предупреди дилърите за предстоящия край на производството на Bolt EV и Bolt EUV и необходимостта да спре приемането на поръчки до лятото, като последните копия ще слязат от поточната линия през третото тримесечие тази година или малко по-късно.
Прибързаното напускане на пазара на Bolt се дължи на факта, че продажбите на компактния кросоувър Chevrolet Equinox EV трябва да започнат следващата есен - това вече е електрическо превозно средство от трето поколение, базирано е на модулната платформа Ultium, която е много по-напреднала и рентабилна от платформата BEV II, на която работят Bolt EV и Bolt EUV. Базовият Equinox EV ще струва около 30 000, което е по-малко от базовия Bolt EV без отстъпки.
Историята на модела обаче явно няма да приключи. В свое интервю главният изпълнителен директор на GM - Мери Бара (на снимката с новия Equinox EV) заяви, че Bolt е много важен модел за корпорацията и има много фенове. Самата Мери Бара кара Bolt, но този модел трябва да бъде спрян, защото неговата платформа BEV II е остаряла и отстъпва място на новата архитектура Ultium.
По същество това означава, че Bolt се нуждае от промяна на платформата и може да се завърне след няколко години като бюджетна електрическа кола от следващо поколение. Съответно, това ще бъде и най-евтиният модел на GM, задвижван само на ток.