fallback

Нов вид батерия за електромобили не се страхува от студа

Използваният електролит преодолява ограниченията при минусови температури

Притесненията относно електрическите превозни средства, работещи в студено време, може скоро да останат в миналото благодарение на пробив в химията на батериите. И така, екип от инженери от няколко държави са разработили нов електролит, който преодолява ограниченията на съществуващите литиево-йонни батерии при температури под нулата.

В съществуващите батерии течният електролит, отговорен за преноса на заряд между електродите, замръзва при ниски температури, което води до намаляване на ефективността на зареждане на електрическите превозни средства. Флуорсъдържащият електролит обаче, разработен от специалистите, показа изключителна производителност дори при температури от минус 20 градуса по Целзий.

Това откритие дава голяма надежда за електрическите превозни средства, както и за системите за съхранение на енергия за електрически мрежи и потребителска електроника. Модифицирайки атомната структура на разтворителите, изследователите постигат състав, който демонстрира най-ниската енергийна бариера за освобождаване на литиеви йони от клъстери на разтворители при ниски температури.

Освен това иновацията е значително по-трудно запалима, което ще реши още един от проблемите на сегашните батерии за електромобили. Новият електролит поддържа стабилен капацитет за съхранение на енергия за 400 цикъла на зареждане-разреждане при температури под нулата. Сега групата е в процес на патентоване на своя нискотемпературен, по-безопасен електролит, както и в търсене на индустриален партньор, който да го интегрира в дизайна на литиево-йонните батерии.

fallback
  • #7
    До 5 ( преди 1 година )
    А теб те спира ниската ти заплата!
  • #6
    Инженера ( преди 1 година )
    Електрическите "коли" са просто едни играчки, които винаги ще си останат недоносчета!
  • #5
    400? ( преди 1 година )
    литиево-ферофосфатните (Li-FePO4) имат 3000-4000 цикъла, а литиевият титанат (LTO) 20,000 - 30,000 цикъла. Колите на ток са съвършени. Спира ги единствено шубето на хората без опит с тях
  • #4
    ИСТОРИЯ ( преди 1 година )
    Кой ви каза, че ниските температури бъркат литиевите клетки? На 31-то Токийско изложение 1995г. е представена първата в света кола с литиева батерия - Nissan Prairie Joy EV, след което същата служи безпроблемно 6 години в японската база на Северния полюс (Ny-Alesund, Svalbard) като доказателство, че това са най-надеждните коли в екстремни условия: работят безотказно в екстремен студ, наводнения, пресечен терен, вулканичен прах и пр.
  • #3
    До 2 ( преди 1 година )
    Споко, преди 120 години експерти са обяснявали колко е сбъркано ваденето на нефт от земята спрямо това коня да пасе трева. Добре е че има не само такива като теб дето оставят след себе си нещо само като клекнат
  • #2
    Тодор Несторов ( преди 1 година )
    Какъвто и електролит да изобретят, каквито сепаратори да използват и т.н., основният принцип на батерията, метални електроди и нещо между тях, остава непроменен. Високият капацитет на единичната клетка, водещ до голям ток при ниско напрежение, остава главен Проблем на пожарната Безопасност и трудното съгласуване с мощен товар а тежкото охлаждане на ядрото на клетката, води до сложности с темп контрол и производителност. Суровините са регионално неравномерни и др. Сбъркана е цялостната концепция.
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ако всеки път когато се появи някоя нова батерия чудо ми даваха по 5 лева вече щях да съм милионер.
fallback
Последни