fallback

Citroën C5 Aircross получи нова хибридна система

Технологията позволява изцяло електрическо задвижване при ниски натоварвания

Френският производител Citroën представи изцяло нов двигател за C5 Aircross - Hybrid 136. Той е базиран на компактната и лека 48-волтова хибридна технология и се състои от 48-волтова батерия, която се самозарежда по време на определени фази на шофиране, и бензинов двигател PureTech с мощност 136 к.с. Той е разработен специално за новата хибридна система, като е съчетан с нова скоростна кутия ë-DCS6 и електрически мотор.

Благодарение на хибридната технология C5 Aircross Hybrid 136 има с 15% по-малко вредни емисии (129 гр/км) в сравнение неелектрифициран бензинов двигател с подобни характеристики (C5 Aircross PureTech 130 Stop&Start EAT8) и почти 12% по-малко спрямо дизелония модел (C5 Aircross BlueHDi 130 Stop&Start EAT8).

Агрегатът се основава на бензинов двигател от ново поколение двигател 1.2 PureTech с 3 цилиндъра, специално разработен за хибридна технология (40% от елементите са нови). Мощността е 136 к.с. при 5500 об./мин., а въртящият момент от 230 Нм е наличен 1750 об/мин.

Турбокомпресорът с променлива геометрия и ангренажната верига допринасят за здравината и производителността на агрегага. Двигателят отговаря на стандарт Eвро 6.4 и работи по цикъла на Милър, което води до подобрена топлинна ефективност.

Асинхронният електромотор с постоянни магнити развива мощност от 21 kW (28 к.с.) и въртящ момент от 55 Нм. Той позволява чисто електрическото задвижване на C5 Aircross при ниски скорости, при маневриране или спиране и поддържа бензиновия двигател при потегляне. При намаляване на скоростта той действа като генератор за зареждане на батерията, което в същото време намалява износването на спирачките.

Важна част от системата е ремъчния стартер-генератор, който работи на 48 волта. Той позволява бързо и отзивчиво стартиране на бензиновия двигател и новата електрифицирана 6-степенна трансмисия с двоен съединител, която също е специално разработена за хибридни системи. Скъсява се времето за смяна на предавките и се повишава комфорта при шофиране.

Под лявата предна седалка е монтирана 48-волтова литиево-йонна батерия с капацитет от 432Wh, така че няма ограничение на багажника и вътрешното пространство.

В допълнение, преобразувател на напрежение преобразува част от електричеството, генерирано от електрическият мотор в 12-волтово електричество за захранване на бордовото оборудване. По този начин две отделни електрически системи могат да работят паралелно.

Използвана пибридна технология оптимизира производителността и разхода на гориво на C5 Aircross и според производителя спестява средно 1 л/100 км  в сравнение с бензиновия C5 Aircross PureTech 130 Stop&Start EAT8. В градския трафик двигателят е много ефективен, като постига икономия на гориво от 30%

Още снимки на новата версия на Citroen C5 Aircross - вижте в галерията:

fallback
  • #5
    Коментар 3 ( преди 10 месеца )
    пежо били хахах били са ама друг път.... Ситроен-а винаги са били по удобни и комфортни от тия мачки
  • #4
    До номер 3 ( преди 10 месеца )
    Не ставай смешен
  • #3
    Да ви осветля: ( преди 10 месеца )
    Пежо са по-качествени и надеждни както от Ситроен,така и от Рено.
  • #2
    Мхм ( преди 10 месеца )
    Страхотна машинка а твърдението че недоразуменивто дизел харчи по малко от хибрид ще го подмина с надсмешка
  • #1
    Варненец ( преди 10 месеца )
    Купих си такъв,но дизел-автомат/Айсин 8 предавки/.И ми гори 2литра по-малко от този хибрид .
fallback
Последни