fallback

Автопаркът на американците се оказа рекордно застарял

Средната възраст на автомобилите по пътищата на САЩ е 12,5 години

Автопаркът на втория по големина пазар в света – американският, отчита рекордно застаряване на превозните средства, информира доставчик на автомобилни данни и анализи S&P Global Mobility. С повече от 284 милиона превозни средства в експлоатация (VIO) по пътищата на САЩ, средната възраст на автомобилите и лекотоварните камиони в САЩ отново се повиши тази година до нов рекорд от 12,5 години, което е с 3 месеца повече от предходната година. Настоящото увеличение на средната възраст е за шеста поредна година и най-високото от 15 години насам след кризата от 2008-2009 г.

 

 

Тенденцията към по-дълго притежаване на автомобили датира от пандемията от COVID-19. От една страна хората са по-малко склонни да използват обществен транспорт, предпочитайки лични автомобили. От друга - поради локдауните не можеха да си купят нова кола от дилър.

Търсенето на употребявани автомобили рязко скочи, както и цените (за разлика от приходите). В резултат на това мнозина бяха принудени да купуват по-стари коли от първоначално планираното. Тенденцията все още се наблюдава. Прекъсванията на глобалната верига на доставки, ниското предлагане и голямото търсене тласкат цените нагоре. Хората отлагат покупката на нова кола или решават да купят употребявана.

 

 

От януари 2022 г. средната възраст на седаните, купетата, комбитата и хечбековете се е увеличила от 13 на 13,6 години, докато възрастта на кросоувърите и SUV се е увеличила от 11,5 на 11,8 години, според S&P Global Mobility.

Трябва да се отбележи, че продажбите на електрически автомобили в САЩ растат и следователно средната им възраст намалява. През 2022 г. в страната са продадени 758 хил. напълно електрически коли, като средната възраст е намаляла с 1 месец и вече е 3,6 години.

 

 

Ограничените продажби на нови превозни средства ще продължат да оказват влияние и натиск за повишаване на средната възраст. Продължаващото нарастване на броя на леките камиони означава, че броят на пътническите автомобили ще падне под 100 милиона за първи път от 1978 г.

През 2022 г. продажбите на дребно и паркът на нови леки превозни средства в САЩ спадна с 8% от 14,6 милиона единици през 2021 г. до 13,9 милиона през 2022 г. - най-ниското ниво, регистрирано от повече от десетилетие.

Въпреки икономическите затруднения, продажбите на нови превозни средства се очаква да надхвърлят 14,5 милиона единици през 2023 г., според прогнозите на S&P Global Mobility.

 

 

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Използвам случая да кажа, че аз в България като видя някой с неизправна и ДИМЯЩА морга го избутвам от пътя.
  • #9
    От село ( преди 1 година )
    Стари и нови коли няма! Има в изправност и в неизправност!
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Хубо че сте преписали за САЩ, ама да бяхте отворили търсачката и да споделете какво е положението в Европа, миналата година в Испания средната възраст клонеше към 13
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    В САЩ има много майстори, които им е хоби да оправят стари коли. Има хора, които карат само стари класики и нищо друго. Автомобилната култура е съвсем различна от тази в бедна съдрана гАйропа, която им е колония. Също така в САЩ могат да си го позволят, защото изкарват много повече пари отколкото тук, а цените са им много по-ниски на всичко. Ама наистина на всичко, особено на автомобилите, горивата и електрониката. Частите са също на смешна цена и услугите не са така скъпи за тунинг и ремонт.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Колега, в САЩ автомобилите са по-евтини от тези в Европа а заплатите им също не са за пренебрегване, дебелия ще го джвакат такива като нас със смешни заплати
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    И все по стар ще става. Скоро тези които желаят да си купят евтин автомобил, ще разполагат само с опцията за стар автомобил с ДВГ, защото цените на новите автомобили се качват независимо от задвижването, а цените на електромобилите няма да падат до толкова ниски стойности като на старите автомобили с ДВГ и дори на преклонна възраст ще се продават скъпо. Тоест бедните хора ще имат избора да си купуват все по-стари автомобили с ДВГ.
  • #4
    Мда ( преди 1 година )
    Всеки трети има някой масъл кар от 60те години в гаража! Нищо, че е с двигател от 2022, пак я пишат 63та! Мислете ги амаериканците още, че карали стари коли....
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    #1 "Възрастта не е проблем." - ами проблем е.. най-вече за собственика, но и за околните.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    И пак е по-затегнато от у нас. Тук ако колелата са приблизително кръгли, двигателя успява да върти и има някакво спирачно усилие си свободен да се чувстваш състезател. Пияните и надрусаните също не липсват.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Възрастта не е проблем. Проблема е да се поддържа като хората и да се използва според състоянието. В САЩ не знам до щат ли е или по принцип не са големи изискванията като в Европа. Там по-големия проблем е че през половината време ги карат легално надрусани с лекарства.
fallback
Последни