fallback

VW представи мощен и ефективен електродвигател

Моторът APP550 развива 286 к.с. и ще дебютира на седана ID.7

Представители на концерна Volkswagen разкриха подробности за новото модулно електрическо задвижване с индекс APP550. Моторът е предназначен за задната ос на електрически автомобил и има максимална мощност от 210 кВт. (286 к.с.) и 550 Нм. В момента Cupra Born e-Boost (170 кВт/231 к.с., 310 Нм) е най-мощният автомобил със задвижване на 2 колела от моделите на Volkswagen Group, съобщи Сarscoops.

 

 

От компанията информират, че подобрената производителност се дължи на различни фактори, включително „преработен статор с по-голям ефективен брой намотки и по-голямо напречно сечение на проводника“. Инженерите също така използват по-силен магнит и са подсилили агрегата, за да „издържи на генерираните значителни въртящи моменти“.

Инженерите се фокусират не само върху производителността, но и върху ефективността. Като част от тези усилия те „оптимизират редица компоненти, включително системата за управление на топлината“. По-специално, електрическият мотор е оборудван с охладителна система, която е независима от електрическата маслена помпа.

 

 

Намотката на статора е с течно охлаждане, а оптималната температура на маслото е постигната чрез използване на една от охлаждащите вериги на електромобила, добавят от Volkswagen. По този начин германците разчитат не само на повишени динамични характеристики, но и на увеличаване на резерва на мощност.

Отбелязва се, че размерите на новото електрическо задвижване не се различават съществено от текущата версия. Производството на двигателя ще бъде в завода на Volkswagen Group в Касел (Германия). Очаква се APP550 да дебютира във флагманския седан ID.7, чиято премиера предстои.

 

 

fallback
  • #8
    До 5 ( преди 1 година )
    При електродвигателите въртящият момент почти не е от значение. Там мощността е важна. При един и същ автомобил, който има една и съща максимална скорост с два различни двигателя, по-мощния двигател ще ускорява по-бързо, дори по маломощния да има три пъти по-голям въртящ момент. Не е важно колко е въртящият момент на двигателя, а колко е въртящият момент на гумите. При по-мощния двигател въртящия момент на гумите ще е по-голям.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Фолк с Ваген и електроника е кауза пердута. Там са най-скарани и най-зле. Ако твърдят, че са измислили нещо то най-вероятно са го чопнали от някъде по техен стар обичай или китайците са им го измислили или и те са го откраднали от някъде. От статията не се разбира какво точно са измислили и подобрили. Спрямо кого и какво? Ако е само спрямо техните мотори може, но не и спрямо водещите производители в областа. Спрямо тях са мн.изостанали.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Моторът на Тесла 3 е еднакъв във всичките и версии, но е електронно ограничен в някои от тях. Дори в Пърформънс не е ясно дали не е ограничен заради охлаждането и макс. ток на батерията. В нея в момента дава 660 Нм, в LR е ограничен на 493 (но от аппа може да се отключи), а в Стандарт е 420 Нм.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    550 Нм е отлично както личи 70% повече от стария мотор и 20% повече от Тесла 3 със задно който има 450 Нм. Интересно колко ще се отрази на ускорението когато го внедрят ..
  • #4
    До 3 ( преди 1 година )
    И кое от всичко изброено ще направи електромобила по-ефективен? За да не си губим времето в обяснения, това означава да изминава повече километри с киловатчас енергия в сравнение със стария двигател, който има същото КПД? Как по-евтината изработка ще направи мотора по-ефективен?
  • #3
    До "До долния&q ( преди 1 година )
    Подобрението е за по висока мощност на килограм kW/kg, ефективност на трансмисията, както и за отвеждането на топлината. Също ниска цена т.е. роботизирана изработка. Ако цената не беше фактор, нямаше да разработват свои, щяха да купуват готови мотори от тесла или да правят по техен лиценз/патент.
  • #2
    До долния ( преди 1 година )
    Пълна заблуда е че ефективността на един електрически автомобил зависи от ефективността на двигателя му. Електрическите двигатели са почти перфектни машини и няма какво толкова да им се подобрява по КПД, което така или иначе е над 90% в почти всякакви режими и обороти, за разлика от двг, при които ефективността е от 0 до максимум 40 40 и няколко процента в зависимост от режима на натоварване и оборотите.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Доста имат да поработят все още не се е появил електромобил по-ефективен от Модел 3 който е вече на 5 години.
fallback
Последни