fallback

Ето най-продаваните нови коли в България през 2023

Tesla за пръв път попада в Топ 20 у нас, но най-търсеният електромобил е друг

Toyota е най-продаваната марка нови автомобили в България след първото тримесечие на 2023, а Dacia Sandero е най-продаваният модел с голям аванс, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР.        Леко понижените цени на Model Y директно вкарват Tesla в топ 20 у нас - нищо, че марката не се предлага официално. Най-продаваният електрически автомобил в България обаче си остава Dacia Spring         За първите три месеца у нас са регистрирани 9021 нови автомобила - с 15% повече спрямо същия период на 2022, и с 28% повече от 2021.     

Топ 10 по марки

Dacia Sandero - 437 Toyota Corolla - 268 Toyota C-HR - 266 Citroen C3 - 223 Dacia Spring - 193 Renault Clio - 183 Hyundai Tucson - 180 Skoda Octavia - 172 Hyundai Kona - 165 Hyundai i20 - 165

Трудностите с производството постепенно започват да се изчистват и март е най-силният месец за българския пазар, с 3433 нови регистрации. Най-продаваните модели за месеца са били Hyundai i20, Citroen C3, Toyota C-HR и  Hyundai Tucson. Като цяло драстичното поскъпване на новите автомобили още повече изкривява пазара у нас, сериозно подкопавайки продажбите на автомобили от среден клас. За сметка на това марки като Tesla и Porsche за пръв път попадат в Топ 20 у нас.           Най-продаваните марки и модели в България, 2023 (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    И с колко ще смъкне цената от батерията? В момента средната цена е 130долара на кВч. При 80кВч с 50 долара да смъкне цената разликата ще е 4000 долара. А не вярвам новите батерии да са тоооолкова по-евтини. При по-малките модели и по-малко.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Забравяш, че все още не са разгърнали стратегията си с 4680 и струтурния пакет. В момента ги произвеждат в малка серия, което държи цената на нивото на 2170, и с предпазлива химия, което пък държи специфичния капацитет нисък. Оттам се очакват още доста икономии. И малкият модел, и Сайбъртрък ще бъдат само на 4680.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Новия подход се очаква да смъкне около 1000 долара. Ако намалят батерията до 40кВч това едва ли ще смъкне много повече от 2500 долара спрямо базовия Модел 3. Да кажем от материали още 1000 долара (все пак колата ще е физически по-малка) Та под 35к долара не виждам как ще падне без сериозни икономии. Но и Мъск обеща 25к долара преди войната и инфлацията, та е нормално да не се вмести в тогавашната прогноза.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Поне за момента не изглежда, че ще е орязана от нещо смислено. Батерията ще е по-малка, разбира се, но икономиите ще дойдат от новия начин за производство, който представиха на деня на инвеститора. Целта им е да свалят времето за производство двойно спрямо 3/Y, които вече се правят двойно по-бързо от най-близкия съперник.
  • #11
    до 9 ( преди 1 година )
    Прав си че Тесла са най-изгодната електричка. То и класациите за продажби го показват (извън Китай поне) - Тесла сами продават колкото всички останали взети заедно. Но с "...чистия автомобилен транспорт на отлична цена..." тук сме много далеч. Поне докато не излезе евтината Тесла. Но и да видим от какво ще е орязана за да стигне обещаната цена (ако въобще я стигне)
  • #10
    до 8 ( преди 1 година )
    Много си прав. Само според мен не са толкова малко тези които сега бягат от градовете. Но те пък имат един куп кредити и ще отнеме време докато съберат пари и за електричка.
  • #9
    до 6 ( преди 1 година )
    Радва ни, и трябва да радва и теб, дори в момента да не можеш да си позволиш Тесла. Защо ли? Защото печалбата идва не от високи цени, защото Теслите не са по-скъпи, а често са дори много по-евтини от съперниците си, а от високотехнологично, евтино производство и безброй иновации. Тези неща гарантират бъдещето на чистия автомобилен транспорт на отлична цена - нищо, че другите производители още не са долазили дотам. Ще долазят и тогава цените ще се сринат.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредният бг парадокс. Хората с къщи, т.е. които имат възможност да зареждат лесно и имат нужда да пътуват повече км до града, са хората с най-ниски доходи. А те биха оползотворили електромобил най-добре. Пандемията започна нова тенденция хората със средни доходи да бягат на село, но те не са толкова много все още.
  • #7
    до 4 ( преди 1 година )
    Не казвам, че ме радва :D Просто обяснявам, че 86 продадени Тесли не е нещо незначително. На това кой колко продал се радват само някакви без.мозъч.ни бензинови или електрически фанатици
  • #6
    До Феникс ( преди 1 година )
    Остави ги електричарите, според тях като продаваш ток, всичко над 50ст е кожодерия и измама и няма бъдеще, но когато св Илон държи най-високите маржове в автомобилния свят - той е умен, той е прав.
fallback
Последни