fallback

20-те най-бързи SUV в света за 2023 година

Електрическите превозни средства правят революция и в този сегмент

Не толкова отдавна концепцията за бърз SUV беше забавна, макар и несъстоятелна. Модели като GMC Typhoon и Lamborghini LM002 привлякоха вниманието, но те бяха само камъчета, правейки малки вълни в много голямо езерце. Времената със сигурност са се променили и вече на пазара е пълно с огромни на размери автомобили, които ускоряват като суперколи.

Изданието Motor1 направи списъка на най-бързите SUV, като в основата му е времето за ускорение от 0 до 60 мили в час (97 км/ч). Най-бавният от тези модели прави това за 3,7 секунди. Ако се чудите защо автомобилите са 22, а не 20, както е посочено в заглавието, причината е, че има няколко SUV с еднакви времена, посочени от производителите им.

Списъкът включва както модели с ДВГ, така и електрически SUV, които са налични, или съвсем скоро ще се появят на основните пазари по света. Електрификацията напредва с бързи темпове, като превзема и този сегмент, така че класацията най-вероятно още догодина ще претърпи сериозни промени.

20-те най-бързи SUV в света за 2023 година (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    200 км/ч била смешно ниска максимална скорост? Ако не отидете в Германия или на писта, къде ще можете да развиете дори 180 км/ч, без риск да ви снимат и да ви смъкнат кожата после? Аман от кoмплeкcapcки напъни! Напълно достатъчна е максимална скорост от 160 км/ч и пак може да се превиши с 20 км/ч максимално допустимата на магистрала. Отделно, че съпротивлението расте с квадрата на скоростта, а за електричките е критично важно да се движат с ниско съпротивление, за да не презареждат по пътя.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Прав си. За градско е много по-важно колко ускорява от 0 до 50 и ще е много интересна такава класация. Тогава ще се види че евтини и бюджетни електрички ускоряват много по-бързо от расови спортисти които уж са много по-бързи от 0 до 100, но отново до 50 не могат да откънат. От 0 до 50 всъщност е много по-важен въртящият момент и управлението му, което е в полза на всеки електромобил, оттам нагоре е важна мощността спрямо теглото
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Не ме интерсува 0-100 за колко ще стигне, практически това няма приложение в реалния свят. Градско наи много 0-50, но дали ще е 3 или 5с е все едно. Но примерно 60-100 или 100/120-140 да изпревариш някой на обикновен път или магистрала е доста по интресно.
fallback
Последни