fallback

ЕС иска споразумение със САЩ за батериите за електромобили

Европа се страхува, че Закона за намаляване на инфлацията ще накара компании да избягат от Стария континент

САЩ и ЕС искат да сключат споразумение за най-важните минерали за батериите за електрически автомобили. Това заявиха президентът на САЩ Джо Байдън и ръководителят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен след среща в Белия дом.

Предисторията на сегашното търсене на решение е противоречието около американските субсидии за зелени технологии, които бяха въведени по-рано тази година с приемането от правителството на САЩ на Закона за намаляване на инфлацията.

ЕС се опасява, че законът ще доведе до миграция на "зелени" технологични компании към САЩ и наскоро предупреди няколко пъти, че смята правилата на САЩ за дискриминационни. Вече ви информирахме, че няколко компании обмислят да предпочетат САЩ пред Европа, когато инвестират в заводи за производство на батерии след влизането в сила на Закона за борба с инфлацията. Първи това ще направи Volkswagen.

Преди няколко дни Европейската комисия отговори, като обяви, че ще смекчи правилата за държавна помощ, за да улесни одобряването на субсидии в ключови сектори, един от които са батериите за електромобили. В същото време президентът на САЩ Джо Байдън и ръководителят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен се опитаха да постигнат споразумение. Вероятно с частичен успех, но сделка за суровини за батерии между САЩ и ЕС трябва да бъде сключена "незабавно".

„Това беше първата „голяма стъпка“, договорена на срещата “, написа Фон дер Лайен в Twitter.

Второ, да започнем „диалог относно стимулите за чиста енергия, така че нашите стимули да се подсилват взаимно, а не да се конкурират помежду си“. Планираното споразумение трябва също така да позволи на електрическите превозни средства, произведени в ЕС, да получават данъчни облекчения в САЩ. Освен това критичните суровини, добивани от ЕС, трябва да имат същия достъп до пазара на САЩ като тези, добивани в САЩ.

Европейският съюз обещава, че веригите за доставки за производство на батерии могат да бъдат запазени в страните от ЕС и да бъде осигурен достъп до пазара на САЩ.

„Ние ще задълбочим сътрудничеството си в разнообразяването на веригите за доставка на критични минерали за батерии. За тази цел възнамеряваме да започнем преговори по целево споразумение за основни минерали като въпрос на спешност, за да позволим на съответните критични минерали, добивани или преработени в Европейския съюз, да отговарят на условията за екологични превозни средства съгласно закона за намаляване на инфлацията" , - се казва в официалното изявление на двете страни след срещата на най-високо ниво.

Както знаете, изискванията за данъчен кредит по-рано изискваха превозното средство да бъде сглобено в Северна Америка. Размерът на субсидията също ще зависи от батерията в бъдеще: ако най-малко 40 процента от минералите, важни за батерията, идват от Съединените щати или страни, които имат споразумение за свободна търговия със Съединените щати, се дава данъчен кредит от $3750. Допълнителни $3750 вероятно ще дойдат, ако поне 50% от компонентите на батерията на автомобила идват от Съединените щати или страни, които имат споразумение за свободна търговия със Съединените щати. Очаква се и двата стимула да нарастват през годините.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    На САЩ (както Китай) грам не им дреме какво мисли и иска ЕС. За тях те са една пионка само. Приятелството си е приятелство, но сиренето е с пари. Удивитешно е, че "лидерите" на ЕС не го осъзнават и си мислят че са фактор. Да.. за подигравки.
  • #5
    До долния ( преди 1 година )
    Ваг продава в Америките мизерни бройки в Бразилия имат малко повече дял но там са много назад от едни Фият дори.
  • #4
    До 3 ( преди 1 година )
    Не е така една значителна част е извън Европа и Китай които са 6.3 милиона продажби миналата година но пък останалите към 2 милиона са основно от Америките за ВАГ като цяло
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    ФВ имат два пазара ЕС и Китай.Нищо друго
  • #2
    Azis ( преди 1 година )
    Все пак един от най-големите пазари на VW е Европа. Ако им джаснат едни 50% акциз, ако не е произведена батерията в ЕС и ще приключи всичко :)
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Хаха и какво ще направи фолксвагинн те са едни сглобявячи на коли.Батериите зависят от това лъде са ресурсите тоест от добивните компании.
fallback
Последни