fallback

ЕС иска споразумение със САЩ за батериите за електромобили

Европа се страхува, че Закона за намаляване на инфлацията ще накара компании да избягат от Стария континент

САЩ и ЕС искат да сключат споразумение за най-важните минерали за батериите за електрически автомобили. Това заявиха президентът на САЩ Джо Байдън и ръководителят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен след среща в Белия дом.

Предисторията на сегашното търсене на решение е противоречието около американските субсидии за зелени технологии, които бяха въведени по-рано тази година с приемането от правителството на САЩ на Закона за намаляване на инфлацията.

ЕС се опасява, че законът ще доведе до миграция на "зелени" технологични компании към САЩ и наскоро предупреди няколко пъти, че смята правилата на САЩ за дискриминационни. Вече ви информирахме, че няколко компании обмислят да предпочетат САЩ пред Европа, когато инвестират в заводи за производство на батерии след влизането в сила на Закона за борба с инфлацията. Първи това ще направи Volkswagen.

Преди няколко дни Европейската комисия отговори, като обяви, че ще смекчи правилата за държавна помощ, за да улесни одобряването на субсидии в ключови сектори, един от които са батериите за електромобили. В същото време президентът на САЩ Джо Байдън и ръководителят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен се опитаха да постигнат споразумение. Вероятно с частичен успех, но сделка за суровини за батерии между САЩ и ЕС трябва да бъде сключена "незабавно".

„Това беше първата „голяма стъпка“, договорена на срещата “, написа Фон дер Лайен в Twitter.

Второ, да започнем „диалог относно стимулите за чиста енергия, така че нашите стимули да се подсилват взаимно, а не да се конкурират помежду си“. Планираното споразумение трябва също така да позволи на електрическите превозни средства, произведени в ЕС, да получават данъчни облекчения в САЩ. Освен това критичните суровини, добивани от ЕС, трябва да имат същия достъп до пазара на САЩ като тези, добивани в САЩ.

Европейският съюз обещава, че веригите за доставки за производство на батерии могат да бъдат запазени в страните от ЕС и да бъде осигурен достъп до пазара на САЩ.

„Ние ще задълбочим сътрудничеството си в разнообразяването на веригите за доставка на критични минерали за батерии. За тази цел възнамеряваме да започнем преговори по целево споразумение за основни минерали като въпрос на спешност, за да позволим на съответните критични минерали, добивани или преработени в Европейския съюз, да отговарят на условията за екологични превозни средства съгласно закона за намаляване на инфлацията" , - се казва в официалното изявление на двете страни след срещата на най-високо ниво.

Както знаете, изискванията за данъчен кредит по-рано изискваха превозното средство да бъде сглобено в Северна Америка. Размерът на субсидията също ще зависи от батерията в бъдеще: ако най-малко 40 процента от минералите, важни за батерията, идват от Съединените щати или страни, които имат споразумение за свободна търговия със Съединените щати, се дава данъчен кредит от $3750. Допълнителни $3750 вероятно ще дойдат, ако поне 50% от компонентите на батерията на автомобила идват от Съединените щати или страни, които имат споразумение за свободна търговия със Съединените щати. Очаква се и двата стимула да нарастват през годините.

fallback
  • #16
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Правилно са казали, че акъл под фуражка/каска не вирее. Хем виждаш фактите и ми ги цитираш, хем не можеш да видиш взаимовръзката между тях. И защо според тебе panasonic вече не е основният доставчик на батерии на тесла? Това е защото не можеха да произвеждат достатъчно батерии и спъваха прогреса на тесла. По едно време дори напълно щяха да им бият шута. В същото време казваш, че panasonic вижда че няма бъдеще в батериите и именно за това строи заводи, за да утрои производствения си капацитет?
  • #15
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 12: "А panasonic дори не е най-големият доставчик на Тесла."И това според теб защо е, при положение бяха. Дали защото са глупави и не им се известира в още производствен капацитет, или защото знаят какво се задава на хоризонта и как то ще обезсмисли сегашните технологии?
  • #14
    До 12 ( преди 1 година )
    Аз за това пиша един от най-големите извън Китай а не най-големия който безспорно е LG но ако е специално за фирми Европа няма близка до Панасоник без значение дали ни харесва
  • #13
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Колко пъти трябва да ти се обяснява че с патент не можеш да минеш и един километър. Заводи за батерии са необходими, а не патенти. А това за твърдите батерии го слушаме от 2010 година, когато от toyota представиха прототип и започнаха да работят за масовото производство на твърдотели батерии.
  • #12
    До 10 ( преди 1 година )
    Как така хем пиша глупости хем повтаряш същото което съм написал и аз? Над 90% от батериите които произвежда panasonic ги доставя на американската компания tesla, като повечето от тях се произвеждат в завода на Тесла в невада, а не в Япония. А panasonic дори не е най-големият доставчик на Тесла. Повечето си батерии ги купуват от китайците, а купуват огромни количества и от корейците. Даже въобще няма да се учудя от корейците да купуват повече отколкото произвеждат заедно с panasonic.
  • #11
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 9: И в един момент Японците просто ще пуснат батериите с твърд електролит, с което ще обезсмислят всички останали инвестиции в батерии. Само Panasonic и Toyota вероятно имат повече патенти от всички останали компании накуп.
  • #10
    До 9 ( преди 1 година )
    Пишеш глупости и Панасоник е един от най-големите производители на батерии извън Китай. Всички S/X са с батерия от Панасоник от Япония както и всички 3 и повечето У в С. Америка макар, че там е 50 на 50 с Тесла в Невада и отделно си прави друга голяма фабрика в Канзас
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    САЩ срещу Европа. Европа и САЩ срещу Китай. Корейците и те се борят за място от слънцето и са основни производители на батерии в световен мащаб. А японците дори ги няма на картата. В Япония я се произвеждат един процент от батериите в света, я не. Затова и японските автомобилни производители не се напъват да произвеждат електромобили и в скоро време ще имат огромни проблеми. Така че тази новина е радостна. Европа най-после се включва в надпреварата. Но по-добре късно, отколкото никога.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Четете между редовете. Това на практика е обединение на Европа и Америка срещу Китай. Както за производството на батерии, така и за добива на критични материали за тяхното производство. От това само ще спечелим, ние потребителите, защото в съревнованието цените ще паднат, а технологиите ще се подобрят когато има конглокенция. Към момента цените както на батериите така и на материалите са силно завишени по напълно спекулативен принцип.
  • #7
    До 5 ( преди 1 година )
    За миналата година почти 1.3 милиона в Америките това е повече от Тойота в Европа иначе е ясно, че не са от лидерите там но пак е значителна част от общите им
fallback
Последни