fallback

Това е най-желаната и най-недостъпна „Волга“

„Генералската“ ГАЗ-3102 не се продава на обикновени граждани

През първата половина на 70-те години на миналия век новата Волга ГАЗ-24 вече беше позната на обикновените хора, но луксозната ѝ версия точно тогава преминава през етап на фина настройка.

През 1973 година е построен експериментален ГАЗ-3101 - с размерите на ГАЗ-24, но с правоъгълни фарове, други дръжки на вратите, ярки хромирани декоративни елементи и дори V6 двигател. Моторът е с различна бутална група (диаметър на цилиндъра 92 мм), с работен обем три литра развива мощност от 136 к.с. В допълнение към механичната четиристепенна скоростна кутия, се планир и автомат, разработен по собствен дизайн.

Министерските власти много харесат колата, но Заволжският моторен завод не може да направи двигател V6. През 1976 г. се обмисля смяна на HDP-24. Желанието е да променят не само външния вид, но и интериора, спирачките и задното окачване, което да стане пружинно. Така се появява Волгата с индекс 3102.

Колата трябва да смени серийния ГАЗ-24 и поради тази причина е направено цяло семейство: такси ГАЗ-31021 с дефорсиран двигате, комби ГАЗ-31022 и, разбира се, специални превозни средства за КГБ - ГАЗ-3101 с двигатели V8. Но за да се въведе машината в производство според тогавашните съветски стандарти, е необходимо да се предложат максимум нови продукти. Ето защо за основен двигател е избран ZMZ-4022.10.

Всеки цилиндър имаше допълнителен клапан, под който има свещ. Сместа отива там от третата камера на специалния карбуратор К-156. А в цилиндрите сместа се пали от свещ намираща се пред камерата.

Мощността на двигателя не нараства много - от 95 на 102 к.с. Но при скорости на магистралата Волга-та става по-икономична. Двигателят обаче прегрява и се налага подобрение в охладителната система.

Колата е с различна предница и задна част, правоъгълни фарове, големи хоризонтални задни светлини, други дръжки на вратите. На новата кола е монтиран 70-литров резервоар за гориво (мечтата на всички шофьори на Волга).

Но ръководството на автомобилната индустрия по онова време решава да не прави тази толкова добра Волга мащабна - те решават да произвеждат ГАЗ-3102 в малки партиди, без да премахват ТАЗ-24 от поточната линия.

Новата кола прави огромно впечатление на обикновените съветски граждани. Дори я сравняват с Mercedes. В крайна сметка повечето граждани виждаj Mercedes само на снимки, а ГАЗ-3102 - по улиците. Интересът към колата е подсилен и от факта, че такива Волги практически не се продават на частни лица. Е, на отделни специални граждани се позволята такива Волги. Космонавтите и най-почитаните артисти са първите, сдобили се с новата лимузина. Естествено и висшите военни кадри, откъдето идва и прозвището ѝ.

Салонът е по-луксозен и по-удобен. Спирачките са по-ефективни. Но по отношение на поведението на пътя и сложността на поддръжката, ГАЗ-3102 все още е същата Волга. Това разбраха всички, които имат възможност да пътуват с "генералската" Волга.

Новият двигател е сложен по отношение на настройките на карбуратора и запалването. Между другото, не само шофьорите, но и много експерти са раздвоени относно този мотор, вярвайки, че недостатъците на един сложен двигател припокриват неговите предимства. В резултат на това двигателят с предкамерно запалване живее много по-малко от самия ГАЗ-3102.

fallback
  • #3
    Тодор ( преди 1 година )
    Е това е автомобил ! Съветски ! Яка работа,не като тия западни гурги ! Бравос !
  • #2
    Драгой ( преди 1 година )
    На мой съученик баща му караше някакъв важен номенклатурчик с такава и много и се впечатлявахме. Естествено коли извън източния блок се виждаха изключително рядко.
  • #1
    Бог високо,цар далек ( преди 1 година )
    Мечтата за Волга умира много бързо когато се сдобиеш с нея.
fallback
Последни