Американската компания Ford пусна различна версия на Puma ST, като новото е 1,0-литров мек хибриден двигател и 7-степенна автоматична скоростна кутия. Официално съобщение от автомобилния производител няма, но информацията е публикувана в ценовия каталог на уебсайта на Ford в Гърция, съобщава Сarscoops.
Ford Puma ST първоначално беше представен през 2020 г. с 1,5-литров, 3-цилиндров двигател с мощност 200 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия. Три години по-късно Ford тихомълком лансира нов вариант на задвижване на спортния SUV, включващ малък 1,0-литров, мек хибриден двигател, съчетан с автоматична скоростна кутия Powershift с двоен съединител. Мощността на задвижващата система е 170 к.с.
Този агрегат с 48-волтова литиево-йонна батерия се предлага в Puma от дебюта му през 2019 г. с мощност 125 к.с. или 155 к.с., а автоматичната скоростна кутия беше представена за модела през 2021 г., но е налична едва сега. Задвижването е на предната ос.
От Ford все още не са разкрили и подробните спецификации на новия 1.0 мек хибрид, освен стойността на CO2 емисиите от 144 гр/км, което е по-малко от 149 гр/км на неелектрифицирания и по-мощен 1.5-литров вариант. Предполага се, че ускорението до 100 км/ч ще бъде по-бързо от 9-те секунди на ST-Line, но по-бавно от 6,7 секунди на водещия ST.
В Гърция 1.0-литровият Ford Puma ST е обявен с цена 40 893 евро, като е малко по-евтин от 1,5-литровия, който струва 42 258 евро на местния пазар. Този SUV напълно липсва от много други сайтове на големите европейски пазари, което предполага, че пълното разкриване може да предстои, допълва Сarscoops.
Очаква се Ford Puma да получи актуализация в средата на жизнения си цикъл през 2024 г., заедно с вече потвърдения изцяло електрически вариант. Не се знае и степента на актуализациите на екстериора и интериора, които ще бъдат въведени от фейслифта, но EV най-вероятно ще бъде визуално различно от моделите, задвижвани с ICE. Електромобилът също така ще бъде индиректен наследник на Fiesta, чието производство ще бъде спряно тази година.