fallback

Наследникът на Aventador ще получи хибридна система с 1000 к.с.

Новата суперкола на Lamborghini ще разчита на V12 и три електромотора

Италианският производител Lamborghini разкри подробности за първия автомобил от новата ера на електрифицирано задвижване, в която марката навлиза. Това ще бъде plug-in модел, който ще се превърне в наследник на Aventador.

Суперколата носи кодово име LB744 и използва изцяло нов 6,5-литров V12 двигател с атмосферно пълнене. Той тежи 218 кг, като е със 17 кг по-лек от мотора, използван при Aventador, но пък е значително по-мощен – 813 к.с. при 9250 об/мин и 725 Нм при 6750 об/мин. Тези показатели го превръщат в най-мощния двигател, поставян някога на пътен модел на марката (превъзхожда го единствено моторът на пистовото Essenza SCV12 с 818 к.с.).

Двигателят обаче е само част от задвижващата система на новия флагман на марката. Докато той изпраща мощността към задните колела, два електромотора ще задвижват предната ос. Над новата 8-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя е поставен трети електромотор, който изпраща тяга към задните колела в зависимост от пътните условия и режима на движение.

Самата кутия DCT е монтирана зад V12, за да освободи място за литиево-йонната батерия. Със своите 193 кг трансмисията не само е по-лека от тази на Huracan, но и превключва предавките по-бързо. Батерията с капацитет 3,8 кВт/ч, инсталирана в централния тунел, може да се зарежда до 7 кВт, като в този случай пълненето отнема половин час.

Зарядът на батерията също така да се допълва чрез регенеративно спиране на предните колела или направо от V12 само за 6 минути. LB744 разполага със задвижване на всички колела, но работи като електрическа кола с предно предаване, когато е включена задна предавка.

Задният електрически мотор също може да се активира в зависимост от условията. С други думи, следващата суперкола на Lamborghini може да работи в изцяло електрически режим.

fallback
fallback
Последни