fallback

Предното стъкло замръзва отвътре - чакат ви проблеми!

Малцина от собствениците на автомобили обръщат внимание на тази странност

Понякога е достатъчно да обърнете внимание на нещо дребно по автомобила и то да ви подскаже за предстоящи по-сериозни проблеми. Сега ви разказваме за един от тези нюанси.

Малцина от собствениците на автомобили обръщат внимание на една странност. В студени утрини, някои автомобили имат скреж от вътрешната страна на предното стъкло, докато други са чисти. След като двигателят загрее, въздухът от парното бързо ще изсуши стъклото, но всъщност за собственика на автомобила заледеното отвътре предно стъкло е причина за сериозно притеснение.

Невинаги обаче. Ледът по него може да е продукт на кондензацията на водните пари от въздуха в купето. Това е следствие от банална влага. Може да е свързан и с локвите, останали по гумените постелки - от разтопения сняг от обувките на водача и пътниците. В този случай не бива да се тревожите.

Когато обаче гумените подложки под краката са сухи и стъклото все още е покрито със скреж след паркиране, това означава, че излишната влага постоянно присъства в салона. В най-„леката“ версия влагата на въздуха може да бъде причинена от проблеми във вентилационната система. Например заради несменен филтър в купето.

Когато е запушена, вентилацията в колата е лоша и дори човешките изпарения се издухват неефективно. Да не говорим за влагата от мокри дрехи или обувки. Решаването на проблема е лесно - сменяме филтъра с нов и се радваме на живота и на чисто предно стъкло в зимна сутрин. Но когато всичко е наред с филтъра, но ледът не се отдръпва, можете да започнете да се притеснявате сериозно.

Това означава, че влагата постоянно влиза в купето. Например, чрез повредено уплътнение на т.нар. ветроупорно стъкло. Достатъчно е да се появи малка пукнатина в него и готово - тапицерията на салона на автомобила почти винаги ще бъде мокра поради течове. Последицата от това ще бъде не само замръзнало предно стъкло, но и корозия на купето на автомобила - отвътре! Можете да се справите с такова бедствие само като свените предното стъкло с ново или като преинсталирате старото, но с нови гумени ленти, ако има такива. И в двата случая - скъпо и трудно, но няма какво друго да се направи.

Освен това при доста стари автомобили материалът на тръбопроводите, които доставят антифриз от двигателя към парното, остарява с времето и на някои места се напуква. През тези необичайни отвори може да започне да тече антифриз, който впоследствие да се изпари в салона. Ситуацията ще се коригира само чрез разглобяване на предната част на салона и подмяна на старите маркучи на парното. Да, скъпо е и досадно. Но няма как да се отървете, а корозията на каросерията ще прогресира все повече и повече. така че не отлагайте.

fallback
  • #1
    Минчев ( преди 1 година )
    Тече ми антифриз през отвора, лоша работа
fallback
Последни