Бъдещето на Opel в рамките на концерна Stellantis е сигурно, като това се отнася и за двата завода марката в Германия, заяви европейският шеф на групата Уве Хохгешурц в интервю за Automobilwoche.
Според него, Opel е и ще си остане остане независима марка, която има огромна стойност. Тя ще насочи основното си внимание към пазарите в Европа, докато Китай не представлява интерес за германците. В стратегията на бранда особено ще се разчита на дизайнерския център на Opel в Рюселсхайм, който един от най-модерните в групата Stellantis.
„Капацитетът за разработки на този център е висок. Ние сме в състояние да разработим много успешни модели като Corsa, Mokka или Astra. Двата завода на Opel в Германия - в Рюселсхайм и Айзенах, имат стабилно натоварване, което означава, че бъдещето им е сигурно”, посочва Хохгешурц.
Заводът в Рюселсхайм наскоро получи сериозно подсилване, като в него вече се сглобяват моделите Opel/Vauxhall Astra и DS 4. Все още още обаче не е ясно къде ще се произвежда наследникът на Insignia. Досега той се правеше в Рюселсхайм, но беше спрян през миналата година.
„Ще има наследник на Insignia със сходни характеристики. Все още не сме обявили производственото място. Старата Insignia беше превозно средство от друга епоха, все още базирано само на платформа за двигатели с вътрешно горене“, каза шефът на Stellantis за Европа.
Оптимизмът на Хохгешурц изглежда изненадващ на фона на резултатите на Opel за миналата година. Марката загуби пазарен дял, като продажбите на нейни модели в Европа паднаха с 12% - до 428 145 бройки. Според топ-мениджъра, това се дължи на недостига на микрочипове и затруднения в логистиката.
„Имахме достатъчно клиенти. Имахме и готови автомобили, но те не стигнаха до тях. Проблемите с логистиката засягат по-силно производителите на големи количества от останалите. В момента Opel е устойчиво печеливш, след като в продължение на почти две десетилетия трупаше загуби, като вината за тях е на предишния собственик – Genera; Motors”, обяснява Хохгешурц.
Той посочи и конкретни премери. Corsa е най-продаваният малък автомобил в Германия, а новите Astra и Mokka също се справят отлично на пазара. Затова и марката ще се концентрира върху Европа, докато експанзията в Китай, преследвана от бившия главен изпълнителен директор на Opel - Михаел Лошелер, не се обсъжда.
„Китай не е проблем за Opel в момента. Ние наистина продаваме някои превозни средства в Латинска Америка и ще разширим нашия износ навсякъде, където има смисъл да го правим. Турция и Северна Африка също са добри пазари за Opel. Но ядрото на марката е Европа”, категоричен е Хохгешурц.