Електрическите превозни средства с голям пробег нямат бъдеще. Това обяви главният изпълнителен директор на американското подразделение на Mazda – Джефри Хейтън, в интервю за Green Car Reports.
Както е известно, японската марката засега предлага само един чист електромобил – кросоувъра MX-30, чийто пробег е близо 2 пъти по-малко от този на другите модели от същия глас. Пускането му на пазара предизвика изненада, но според ръководството на Mazda, то е напълно логично.
„Повечето хора така и не използват пълния капацитет на своите електрически превозни средства. Факт е, че те се надяват на коли, които да изминават около 500 км с едно зареждане, но от това няма особен смисъл и те нямат място в бъдещето“, смята Хейтън.
Според топ-мениджъра, потребителите са свикнали с бензиновите автомобили, които могат да използват навсякъде и по всяко време, без да се притесняват за неща като пробег и инфраструктура за зареждане. След като се качат на електрическа кола и я заредят у дома си, те бързо установяват, че разполагат с пробег, за да изминат обичайното си разстояние през деня. В същото време обаче този обхват може да не е достатъчен за по-големи пътувания.
„Това безпокойство ще изчезне, след като хората притежават няколко електромобила. Те ще натрупат достатъчно опит с използването им, а и инфраструктурата за зареждане ще се развие. Не виждам обаче никакъв смисъл в градски условия да използваш електромобил с пробег 500 км и повече, който носи голяма и тежка батерия“, коментира Хейтън.
Той очаква много потребители да продължат да използват PHEV-хибриди с бензинов двигател, който играе ролята на удължител на пробега. Те обаче отделят вредни емисии от ауспуха и не са добро решение за опазване на околната среда.