fallback

Новото BMW i7: тестваме най-луксозния баварец в историята

Четири десетилетия Седма серия вървеше по петите на S-класата в най-високия сегмент. Но това е вече минало

Още през 60-те години, с появата на емблематичната Neue Klasse, малката дотогава компания BMW стана голям играч в света на премиум автомобилите. И достоен конкурент на Mercedes, когото даже победи по продажби през 2022 година.                Но все още има един сегмент, в който BMW неизменно отстъпва на големия си конкурент - този на луксозните лимузини, в последните 40 години доминиран еднолично от Mercedes S-Class. Или поне така беше досега.                    Седма серия винаги е била автомобилът, с който баварците показват пълната си мощ. Показват най-новите си технически постижения, които по-скромните модели ще получат след години. А новото й седмо поколение, с кодово име G70, е дори нещо повече. Това е най-голямата Седма серия досега. Освен това е и най-скъпата, най-високотехнологичната и с най-голям избор на задвижване. Дори и в милиардерския сегмент на Rolls-Royce и Bentley няма някои от екстрите, които се предлагат тук.                    Само едно нещо прекъсва притока от възторжени прилагателни, и това е външният вид. В един идеален свят най-желаното BMW щеше да получи малко по-елегантен, по-изчистен дизайн. И, също така, в един идеален свят нямаше да си загубя гласа преди най-важния ни тест от доста месеци назам. Очевидно, че светът ни не е идеален. Но тази кола, напук на малко песимистичния ни увод, в много отношения се доближава до идеала.                     Дори и този човъркащ очите външен вид всъщност е добре пресметнат ход. В миналото Седма серия винаги е била елегантна, дискретна и някак приглушена - създадена така, че да не привлича внимание. На нас поне винаги ни е харесвал този подход.  

BMW i7 xDrive60

544 к. с. максимална мощност

745 Нм максимален въртящ момент

4.7 секунди 0-100 км/ч

590-625 км пробег с едно зареждане

  Но истината е, че хората, които са способни и склонни да платят над четвърт милион за представителна лимузина, не искат да останат незабелязани. Те искат именно представителност. В това отношение този дизайн, дело на Йозеф Кабан и Домагой Дукец, работи чудесно. Може и да не внушава естетическо възхищение, но внушава респект. Може би дори повече от актуалната S-Class. А и не забравяйте, че двата най-големи пазара за този автомобил са Китай и Съединените щати, където критериите за привлекателност са по-различни от европейските.               Впрочем тази промяна във философията съвсем не се изчерпва само с външния вид. Тя продължава и вътре.

Eдната основна причина BMW да изостава в този сегмент беше, че баварците все не можеха да изневерят на себе си и се опитваха да направят "седмицата" така, че да се кара колкото може по-добре. А основната идея в света на директорските лимузини, естествено, е малко по-различна - да те возят колкото може по-добре.                   Това седмо поколение променя изцяло нещата. Най-големият телевизор, монтиран някога серийно в автомобил, е само част от революцията, която представлява новата Седма серия по отношение на комфорта вътре.                Все пак нека започнем от него. Наречен BMW Theater Screen, той има диагонал над 31 инча и рецолюция 8К, в съчетание с аудиосистема от Bowers&Wilkins с 18 говорителя. Вградената Аmazon Fire TV ви дава достъп до най-новото видеосъдържание на гиганта. Функциите му, както и безборй други неща, се управляват от двата сензорни екрана, вградени във вратите.    

     От двата сензорни екрана във вратите могат да се управляват на практика всички интериорни функции - от телевизията и позицията на щорите до масажа            Само масажните комбинации са няколко дузини. Подгряването и вентилирането на седалките е нещо подразбиращо се, но тук има подгряване дори на подлакътниците. Интериорът може да е кожа мерино, екологичен синтетичен материал или комбинация от кожа и кашмир. Във върховата версия задните седалки са фантастично удобни кресла с меки възглавнички за главата, а дясното може да се превърне дори в легло. Електрическите щори на страничните и задното стъкло при нужда напълно ще ви откъснат от суровия свят навън.         Панорамният покрив може да бъде и с вградени светлинни ефекти            Отпред получавате същия двоен екран за приборите и мултимедията, като в електрическото iX. Навигацията е с вградена добавена реалност - активни стрелки ви показват къде точно да карате. През цялото табло минава така нареченият Interaction Bar, който крие в себе си отворите на климатика.        Една от любопитните новости е т. нар. Interaction bar (лилавата лента), който минава през цялото табло и предните врати, и си променя цвета според ситуацията             Но функцията му далеч не е само естетическа - примерно може да ви предупреди с червена светлина, ако има риск да ударите нещо с вратата. Последното е почти изключено за върховата версия, защото при нея четирите врати са с електромотори като при Rolls-Royce и се отварят автоматично, само с натискане на бутон. И съответно спират, преди да стане беля. За целта са нужни цели 24 ултразвукови сензора.                    Дори базовият дизел получава четиризонов климатроник с филтър за наночастици. Панорамният покрив също е стандартно оборудване. Във високите версии има добавени светлинни ефекти.                   Все пак с всичко казано до момента не си мислете, че тази кола вече не е приятна за каране. Напротив: новата седма серия е запазила всички качества на досегашната, която беше без колебание най-динамичната лимузина на пазара. Но е добавила и доста нови.

Адаптивното пневматично окачване вече е серийно оборудване. То се контролира индивидуално за всяко колело и може да балансира автомобила, дори когато товарът е съвсем неравномерно разпределен. В спортен режим колата се снижава с 10 милиметра. А новата "седмИца" е способна на спорт - и още как.         Дизеловият мек хибрид с 6 цилиндъра и 300 конски сили мощност е добра комбинация от динамика и икономия           Ако живеете в Съединените щати или на някоя друга държава, свободна от екология, можете да имате тази кола с V8, с двойно турбо, с междинен охладител и какво ли не още. В Европа изборът на ДВГ се свежда до един мек хибрид с 6-цилиндров дизел, който е много разумен избор като баланс между динамика и икономия. Има също два плъг-ин хибрида с бензинов двигател и батерия. И накрая идва новото i7.          xDrive 60 дори не е върховата версия на i7 - скоро ще се появи и М70            Защото тази Седма серия е не само последната, която ще има двигател с вътрешно горене, но и първата, която може да няма. Именно това е i7 - първата електрическа лимузина на BMW, и дългоочакваният баварски конкурент на Tesla Model S. Ако се абстрахираме от стократно по-богатото оборудване, разбира се.                  Стандартната версия - i7 xDrive 60 - има задвижване на четирите колела, 544 конски сили мощност и ускорение от 0 до 100 км/м за по-малко от 5 секунди. Максималната скорост е 240 километра в час. Но ако не се напъвате да я постигнете, тази кола ще мине между 590 и 625 километра с едно зареждане на батерията, която е с използваем капацитет почти 102 киловатчаса. Самото зареждане може да става до 195 киловата, което значи, че за 10 минути ще добавите 170 километра пробег.                  Новата седма серия се кара толкова леко, че докато сте зад волана, напълно забравяте гигантските й размери. И факта, че тази кола вече е по-дълга от повечето ванове на пазара. Нужно е френско селце с безбожно тесни улици, за да ви върне в реалността.

Ето едно сравнение, за да разберете за какво говорим. Първата "седмица" от 70-те години, Е 23, беше дълга малко над 4.80 метра. Днешната е 5.39 - с над половин метър по-дълга. Освен това е станала по-висока и по-широка отпреди. Но въпреки това е удивително маневрена - особено ако си я поръчате с предлаганите като опция завиващи задни колела.             Списъкът с електронните асистенти е безкраен. Има система за автоматичен видеозапис на пътната обстановка, която при инцидент на пътя може да даде доказателства за невинността ви. Системата работи и против кражби, като предупреждава, ако някой доближи съмнително колата, и после може да включи вътрешната камера и да заснеме крадеца, изпращайки данните в реално време.

Компютърът може да паркира автомобила съвсем сам. Освен това може да запамети движенията ви в продължение на 200 метра, и после автоматично и безопасно да върне колата по абсолютно същото трасе.                 За управление на функциите имате бутони на волана, кристалния кръгъл контролер на iDrive системата, а също и доста усъвършенствани вече гласови команди.                 Естествено, всичко това си има цена. Новата Серия 7 е най-скъпата в историята. Даже базовият дизел с 300 коня започва от над 217,000 лева. За електрическото i7 ще ви трябват 262 750 лева - с 62 хилядарки повече, отколкото за базовия ЕQS, електрическия флагман на Mercedes. Да не говорим за допълнителните екстри. Само двуцветното боядисване струва колкото добре оборудвана Dacia Sandero. Телевизорът на задната седалка е почти 10 хиляди. И така нататък.                 Но Седма серия е от онези шепа автомобили, при които шокиращата цена не е недостатък. Тя всъщност е предимство. Никой не си купува такава кола, защото е разумна инвестиция. Купува си я, за да покаже, че животът се е отнесъл добре с него.       Още снимки от теста на BMW i7 и 7 Series вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

fallback
  • #25
    Смех ( преди 1 година )
    Вече има Дженезис Лексъс не схващам изобщо кой нормален се интересува от мерседес бмв аЛуди и тн застинал народ в средата на 90-те със Сашка васева в касетофона
  • #24
    Карам е90 ( преди 1 година )
    Много е грозно отпред, милото... горкото, дано скоро има фейслифт, направен от европеец, че с тия китайци, където правят дизайна, БМВ ще заприлича на киа или нещо такова... погледнете просто външния вид- това бмв ли е ?!
  • #23
    Проблемът ( преди 1 година )
    Проблемът на BMW не е в дизайна на този модел(няма спор, че е отвратителен). Големият им проблем е надеждността. Масово коли на тази марка започват "цветомузика" по таблото след около 10-ина дни след продажбата им. Информацията е от Германия, едновременно от потребители и медии!
  • #22
    v-1 ( преди 1 година )
    Иначе, колата изглежда добре отвътре и е стилна. От вън задницата ми допада, но предницата ми е грозна малко в стила на корейските коли с тея два фара
  • #21
    Не е за нас ( преди 1 година )
    Колата не е за нас. BMW знаят, че ние няма да я харесаме. Казали са го, че искат да се хареса на китайци и американци. Те харесват и купуват. Ние не харесваме и не купуваме. Нещо неясно има ли?
  • #20
    v-1 ( преди 1 година )
    Аз не виждам нищо иновативно, ново и нещо по-добро от С-класта. Едниственото ново е този телевизор дето са поставили, вместо диспели в седалките.Даже повечето неща са копи-пейт от Мерцовете. Като започнеш - двуцветната боя на купето е от мерцедес-майбах; кокпита с големите дисплеи - пак въведено от мерцедес преди няколко години, управлението на седлаките горе на вратата също е запазаена марка на мерц в колите им от години; амбиентното осветелени в купето, само е по-широко от това в С-класата.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    дизайнерския отдел на бмв с изслючителен интерес следи коментариите в статията на аутомедиа и незабавно ще отговори на бъдещите планове на петите собственици на БМВ е36 е39 е46 е60 е90 при избора им на почти нов автомобил след 20 години
  • #18
    Естет ( преди 1 година )
    бая грозна
  • #17
    до #15 ( преди 1 година )
    Този коментар от Ролса или от Бентлито го пусна разбирачо? Кажи да знаем богаташче от позицията на какъв се изявяваш тук? На мен пък са ми интересни такива, като теб с ментални проблеми, които се мъчат едва ли не да внушат кой, как и какво може да коментира. Още по-смешното е, че дори не си успял да разбереш, че никой не коментира техниката и екстрите, а акцента е върху екстериора. Изпий си медикаментите, прочети още веднъж мненията и ела пак да коментираш!
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Колкото и голям фен да съм на марката не мога да си изкривя душата и да кажа, че ми харесва. Даже никак не ми харесва.
fallback
Последни