fallback

Eлектромобилитe настигат дизелите по продажби

В Европа броят на превозните средства на ток расте най-бързо

Постоянното нарастване на продажбите на електрически автомобили в Европа е факт, който вече се очертава ясно от няколко години. Асоциацията на европейските производители на автомобили (AСЕА) потвърждава тази тенденция за 2022 г.

 

 

Автомобилите на ток бележат ръст от 29,3% спрямо регистрациите през 2021 г. и запазват четвъртото място, но вече много близо до дизеловите.

1. Бензинови автомобили: 36,7% (-12,5%) 2. Леки и напълно хибридни автомобили: 23,3% (+8,5%) 3. Дизелови автомобили: 14,5% (-20,9%) 4. Електрически автомобили: 13,9% (+29,3%) 5. Plug-in хибридни автомобили: 8,9% (-2,7%) 6. Автомобили с пропан-бутан и етанол: 2,2% (+13,7%) 7. Автомобили на природен газ: 0,1% (-57,6%)

На първо място сред източниците на гориво за автомобили е бензинът, но с 12,5% спад (4 144 763 коли) и пазарен дял намален до 36,7%. Германия остава страната с най-голям брой регистрирани бензинови машини през 2022 г., следвана от Великобритания и Франция.

 

 

Второ място е за леките и напълно хибридни автомобили - 23,3% (+8,5%), които с 2 638 899 бройки отбелязват увеличение от 8,5% и представляват 23,3% от пазара. Тук сред водещите държави са Германия, Великобритания и Италия, които сред тези с над 400 000 регистрации годишно. Франция и Испания също имат силен принос към каузата на хибридните автомобили без презареждане.

На трето място и в постоянен спад е продажбата на дизелови автомобили, която с 1 639 766 бройки бележи -20,9% и пазарен дял от 14,5%. Германия, Франция, Италия и Испания са страните, в които са регистрирани най-много дизелови автомобили, докато във Великобритания продажбите на дизелови коли падат рязко (-38,9%).

 

 

С общо 1 575 079 автомобила, регистрирани през 2022 г. (ЕС+ЕАСТ+Великобритания), електрическите превозни средства и тези с горивни клетки имат пазарен дял от 13,9%. Заслугата е преди всичко на големите пазари като Германия, Франция, Великобритания, но също и на електрическите крепости като Норвегия и Швеция (от около 95 000 автомобила до 471 000).

Петата позиция се държи от Plug-in хибридни автомобили, които с 1 013 827 бройки регистрират спад с 2,7% на годишна база и пазарен дял от 8,9%. Общият спад при PHEVs се компенсира само от увеличението на продажбите в Германия (+11,3%), докато във Франция, Великобритания, Швеция и Италия тенденцията остава отрицателна.

Пропан-бутанът и етанолът заедно отбелязват ръст, като през 2022 г. са регистрирани 257 461 автомобила, което е дял от 2,2% и +13,7% спрямо предходната година. Почти половината от общата бройка е представена от италианските продажби на автомобили с пропан-бутан с ръст от 10,5% и следвани от Франция и Германия.

Класацията затваря метанът, който представлява едва 0,1% от пазара. През 2022 г. са регистрирани 18 421 автомобила на природен газ, което е спад от 57,6%. На практика само Италия поддържа жив пазара на коли на метан, макар и със спад от 65,9% и регистрирани 10 720 автомобила. Най-близката страна е Швеция с 1881 коли.

 

 

fallback
  • #47
    До 39 и 44 ( преди 1 година )
    Най-много ток се произвежда през кратки времеви периоди през март-април и септември -октомври. Тогава условията са оптимални, а не през лятото. Говоря за добив на час, а не на ден. Фотоволтаиците обичат студа. Те произвеждат ток от светлината, а не от топлината.
  • #46
    Фф ( преди 1 година )
    Тук в Германия времето е ужасно, но въпреки това си струва ..... имам 9.8 kWp с батерия 8 кВч и въпреки това не успявам да употребя всичко (зареждам и колата слетобяд/вечер)В слънчева страна като БЪЛГАРИЯ, все се чудя защо всеки не е сложил вече
  • #45
    До 36 ( преди 1 година )
    Забравих да уточня за енергията. От един киловат фотоволтаици се произвежда точно толкова енергия годишно, колкото пада от слънцето за една година за съответния регион. За България в зависимост от местоположението, върху квадратен метър падат около 1200 до 1400 киловат часа годишно и точно толкова е и добива на централите. Този добив не е постоянен през различните сезони, дни и дори часове от денонощието, но е абсолютно сигурен и неотменим. Не му влияят политически решения и санкции.
  • #44
    До 39 ( преди 1 година )
    Цитираната мощност не можеш да я стигнеш посмъртно днес по обяд дори да насочваш ръчно панелите точно срещу слънцето. Цитираната мощност е точно при облъчване с точно 1000 вата на квадратен метър, което може да стане от слънцето само в малко дни през лятото, когато слънчевата светлина минава перпендикулярно на земната повърхност. Този параметър е важен само за определяне на кпд на панелите и годишният добив. А на инвертор 3 киловата се монтират до 3,6 киловатпик фотоволтаици.
  • #43
    До 36 ( преди 1 година )
    А кой въобще ти говори за мощност? Мощността е само за уточняване на размера на централата и рядко бива достигана, но пък от нея зависи с много голяма точност годишното производство на ЕНЕРГИЯ. Разликите са максимум плюс минус 10% отклонение на година, но пък средният годишен добив е константа за един 11 годишен цикъл на слънцето, което означава че със сигурност се знае с голяма точност добива за следващите 30 години. Колко ще е на ден или месец е божа работа и никой не може да ти каже!
  • #42
    До 37 ( преди 1 година )
    Не ми обяснявай колко е уморително два часа зад волана на ден. Преди съм си изкарвал хляба с работа която налагаше над 8 часа шофиране ВСЕКИ ден без неделя. Ако тогава имаше електрически микробус, който мога да зареждам на нощна тарифа, вероятно щях да го купя. Но пък тогава и дизелът беше евтин и не знам дали щеше да ми излезе сметката. Мисълта ми е че и сега има хора които с това си изкарват хляба и минават много повече километри от обикновен шофьор. Те са първите претенденти за ток.
  • #41
    До долния ( преди 1 година )
    Пропускаш един много важен факт. Ще забранят автомобилите с ДВГ през 2035 година, което означава, че всички ние имаме ИЗБОР още 13 години да купуваме каквото си пожелаем и всеки от нас може да си избере да купи чисто нов дизелов автомобил дори след 13 години и да го кара още 30. Но има хора които ОЩЕ ДНЕС, 13 години преди забраната ИЗБИРАТ да си купят електромобил. Като гледам тенденциите и скоростта на нарастване на продажбите на електромобили, продажбите на ДВГ ще спрат преди забраната.
  • #40
    Мда ( преди 1 година )
    Скока на продажбите на електричките е като референдум в анексирани от Русия територии - Искате електрически коли, нали? - амииии, не точно .... Аааа, ама другите ще ги забраним след няколко години!!! - Аааа, искаме ги, искаме ги! ... "Демокрация", сър!
  • #39
    до 36 ( преди 1 година )
    Да ама електричарите не слушат че цитираната мощност на панелите е максималната възможна при идеални условия - 12 на обяд през лятото. А не средната
  • #38
    анонимен ( преди 1 година )
    Кой изобщо споменава дизела.При тия цени отдавна умните карат на фабрипна газ а не на прескъп дизел
fallback
Последни