Изданието Autotrader проведе любопитен експеримент сред собствениците на автомобили във Великобритания. На тях има бяха показани 40 различни коли, като идеята е да се разбере коя от тях е най-привлекателна.
За изследването е използван специален софтуер, който засича времето, нужно за фокусиране върху конкретен модел, както и времето, през което погледът на човека се задържа върху него. Благодарение на тези два показателя е определено и кои автомобили привличат най-голямо внимание.
В случая колите са разделени на три различни категории. В първата попадат масови автомобили, тоест тези, които могат да се срещнат всеки ден. Във втората са включени луксозните модели, а в третата попадат набиращите все по-голяма популярност електрически превозни средства, които стават важна част от живота на хората.
Най-привлекателните масови автомобили:
1. BMW 3-Series – фиксиране 2,79 секунди, задържане на погледа 4,27 секунди, резултат 84%
2. Volvo XC40 – фиксиране 2,09 секунди, задържане на погледа 3,18 секунди, резултат 82%
3. VW Golf – фиксиране 2,10 секунди, задържане на погледа 2,26 секунди, резултат 71%
4. Hyundai Tucson – фиксиране 2,27 секунди, задържане на погледа 2,45 секунди, резултат 70%
5. Mercedes-Benz A-Class – фиксиране 2,39 секунди, задържане на погледа 2,62 секунди, резултат 70%
6. Toyota Yaris – фиксиране 1,89 секунди, задържане на погледа 1,56 секунди, резултат 68%
7. Land Rover Defender – фиксиране 3,32 секунди, задържане на погледа 3,38 секунди, резултат 68%
8. Audi A3 – фиксиране 2,59 секунди, задържане на погледа 2,13 секунди, резултат 61%
9. MINI Cooper – фиксиране 2,17 секунди, задържане на погледа 1,48 секунди, резултат 61%
10. Nissan Qashqai – фиксиране 2,60 секунди, задържане на погледа 2,0 секунди, резултат 60%
Най-привлекателните луксозни автомобили:
1. Porsche 911 – фиксиране 2,51 секунди, задържане на погледа 2,51 секунди, резултат 91%
2. Lexus LC500 – фиксиране 2,06 секунди, задържане на погледа 1,93 секунди, резултат 88%
3. Ferrari F40 – фиксиране 2,18 секунди, задържане на погледа 2,05 секунди, резултат 88%
4. Lamborghini Urus – фиксиране 2,95 секунди, задържане на погледа 2,40 секунди, резултат 83%
5. Bugatti Veyron – фиксиране 2,05 секунди, задържане на погледа 1,40 секунди, резултат 78%
6. Mercedes-AMG GT – фиксиране 3,00 секунди, задържане на погледа 2,0 секунди, резултат 74%
7. Audi R8 – фиксиране 3,08 секунди, задържане на погледа 2,04 секунди, резултат 74%
8. Lotus Emira – фиксиране 3,25 секунди, задържане на погледа 1,74 секунди, резултат 64%
9. McLaren 720S – фиксиране 2,70 секунди, задържане на погледа 1,35 секунди, резултат 65%
10. BMW i8 – фиксиране 3,25 секунди, задържане на погледа 1,65 секунди, резултат 64%
Най-привлекателните електромобили:
1. Porsche Taycan – фиксиране 3,09 секунди, задържане на погледа 5,63 секунди, резултат 86%
2. Tesla Model 3 – фиксиране 2,25 секунди, задържане на погледа 3,86 секунди, резултат 84%
3. MG4 EV – фиксиране 2,49 секунди, задържане на погледа 2,11 секунди, резултат 64%
4. Kia EV6 – фиксиране 2,49 секунди, задържане на погледа 2,64 секунди, резултат 62%
5. MINi Electric – фиксиране 2,59 секунди, задържане на погледа 1,91 секунди, резултат 60%
6. Audi e-tron – фиксиране 3,07 секунди, задържане на погледа 2,58 секунди, резултат 60%
7. Polestar 2 – фиксиране 2,99 секунди, задържане на погледа 2,09 секунди, резултат 56%
8. Vauxhall Mokka – фиксиране 3,07 секунди, задържане на погледа 1,39 секунди, резултат 48%
9. VW ID.3 – фиксиране 3,52 секунди, задържане на погледа 1,39 секунди, резултат 44%
10. Renault Zoe – фиксиране 3,57 секунди, задържане на погледа 1,10 секунди, резултат 44%