fallback

Най-здравите и най-чупливите 6-годишни коли според TUV

Suzuki е приятната изненада в ранглистата за 2023, с второ и осмо място

Немалко хора вярват, че покупката на 6-7-годишен автомобил е по-разумна постъпка, отколкото на нов. По това време огромната първоначална обезценка вече е отминала и можете да вземете премиум модел за сума, която иначе най-много да ви стигне за нова кола в най-ниските класове и с минимално оборудване. Гаранцията най-често вече е изтекла, което носи и плюсове, защото ви освобождава от скъпичкото иго на официалните сервизи. А повечето основни агрегати в автомобила имат поне още няколко години безпроблемен живот. Дали наистина е така, е спорен въпрос, който всеки трябва да реши сам за себе си. Но ако идеята ви привлича, ето какво казва по въпроса ранглистата на TUV, германската Асоциация за технически инспекции. След като ви показахме оценката за надеждност на 10-11-годишните, и на 8-9-годишните, сега идва редът и на онези, произведени 2015-2016 година.         20-те най-здрави модела от 2015-16 година (ГАЛЕРИЯ):

                   Както виждате, първата двайсетица е обичайната смес от германски и японски автомобили. Продължава отстъплението на Toyota - компанията, която доскоро доминираше в класацията на TUV, сега едва стига до едно поделено 20-о място. За сметка на това приятната изненада е Suzuki. Докато по-старите генерации на японските кросоувъри едва стигаха до средата на таблицата, новите SХ4 Cross и Vitara са в Топ 10, а Vitara всъщност е и най-добре представилият се автомобил от масовия сегмент.

Най-предно класираният френски автомобил отново е Renault Captur - с почти 70 места преди Clio, с което уж са на една платформа. Разликата е, че първото се прави в испанската фабрика във Валядолид, а второто - във Франция и Словения.           Изненадващо, но заслужено най-доброто представяне на Ford в класацията е дело на румънската фабрика на марката в Крайова                 Разочароващо е представянето на Ford. Единственият модел на компанията в зелената зона - B-Max - малко изненадващо идва от румънската фабрика в Крайова, произвеждала някога пословични трошки като Oltcit и Daewoo Matiz. За сметка на това бестселърите Fiesta и Focus са твърдо във втората половина на таблицата.       В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: Audi A1 - 10,3, Honda Jazz - 10,3, Toyota Verso - 10,3, Mercedes GLK - 10,4, Renault Captur - 10,7, BMW X1 - 10,8, VW Touareg - 10,9, Mercedes C-Class - 11,0, Audi A4/A5 - 11,1, Audi A6/A7 - 11,2, Mazda CX-5 - 11,2, Toyota Yaris - 11,2, VW Golf - 11,2, Mitsubishi Outlander - 11,3, Skoda Superb - 11,4, Skoda Fabia - 11,6, Mazda 6 - 11,7, Suzuki Swift - 11,8, Ford B-Max - 12,1, Seat Leon -  12,1, Citroën C1 - 12,2, Opel Zafira - 12,2, Toyota Aygo - 12,2 В ЖЪЛТАТА ЗОНА: Ford Kuga - 12,5, VW Polo - 12,6, Ford Mondeo - 12,7, Opel Corsa - 12,7, Renault Kadjar - 12,7, Skoda Octavia - 12,7, Ford C-Max - 12,9, Mercedes E-Class - 12,9, Opel Astra - 13,0, Skoda Citigo 13,0, VW Up - 13,0, Mazda 3 - 13,1, Skoda Yeti - 13,2, Smart Fortwo - 13,4, VW Passat - 13,6, Kia Rio - 13,8, Opel Insignia - 13,9, VW Touran - 14,0 В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: Skoda Rapid - 14,1, BMW 1/2 Series - 14,2, Volvo V40 - 14,2, BMW X3/X4 - 14,7, Hyundai ix35 - 14,7, Ford Ecosport - 14,9, Nissan Qashqai - 15,0, BMW Series 3/4 - 15,1, Kia Ceed - 15,1, Peugeot 308 - 15,1, Nissan Juke - 15,3, VW Caddy - 15,4, Ford Focus - 15,9, Peugeot 208 - 16,0, Renault Scénic - 16,0, Ford Fiesta - 16,1, Peugeot 2008 - 16,5, Nissan Micra - 17,0, Kia Sportage - 17,2, Seat Ibiza - 17,2 В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: Hyundai i30 - 17,3, Hyundai i10 - 17,4, Renault Clio - 17,4, Citroën Berlingo - 17,5, Fiat Panda - 17,5, Mini Hatch - 17,6, Citroën C3 - 17,7, Ford S-Max - 17,8, VW Tiguan - 18,0, Fiat 500 - 18,3, Seat Alhambra - 18,4, Suzuki Jimny - 18,4, VW Sharan - 19,0              Автомобилите с най-много констатирани проблеми са Dacia Duster и Dacia Dokker, с равен резултат. В класацията на TUV се включват само модели с определен минимален брой автомобили, преминали през инспекциите на TUV, което обяснява отсъствието на марки като Land Rover, Lexus, Alfa Romeo            Най-голямата изненада е в самото дъно на таблицата, където обичайното присъствие на Dacia и Fiat сега е разнообразено с цели три модела на BMW, включително доста скъпите X5/X6 и Серия 5/6. Последните обаче са и в Топ 5 на автомобилите с най-голям среден пробег в проучването. При Серия 5 той е на практика три пъти по-голям от този при лидера Porsche 911.                ПОСЛЕДНИТЕ 10: 109. BMW 2er Active Tourer - 19,5 (82,000 км) 109. Renault Mégane - 19,5 (99,000 км) 111. Ford Ka - 19,6 (61,000 км) 112. BMW X5/X6 - 19,7 (128,000 км) 113. Dacia Sandero - 21,6 (74,000 км) 114. Fiat Punto - 22,5 (70,000 км) 115. Dacia Logan - 23,5 (92,000 км) 116. BMW 5er/6er - 23,8 (131,000 км) 117. Dacia Dokker - 24,4 (89,000 км) 118. Dacia Duster - 24,4 (85,000 км)          

 

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Кой си купува кола по класация в която първото място е запазено за една марка кола която се кара само през уикендите?
  • #18
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Ужас! Сега Тойотаджиите какво ще правят? Как ще прежалят 200-300 лв. за някой и друг ремонт? Май ще им се наложи да минат на 911-ки, нали надеждността е най-важното нещо за тях :D
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    "рустикалните играчи" - много добро!
  • #16
    Ганчовец ( преди 1 година )
    тъпо сравнение - чушки с домати. сравнили коли с различен километраж. 'nough said.
  • #15
    до 12 ( преди 1 година )
    Нямах предвид на запад, а малко по на изток - Чехия, Словакия, Словения. Дали и там правят същите номера като у нас?С немски език не мога да се оправя.
  • #14
    до 12 ( преди 1 година )
    Разбира се, че е по-добре. Тук рустикалните играчи на Горубляне и Дупница вкарват само тотал щети или корпоративни коли на по половин милион километра. На Запад може да се намерят доста по-добри коли. Но и цената е по-висока. Между другото затова разни майсторчета обясняват колко големи трошки били Ауди, примерно. Просто защото са виждали само гробници, надве-натри закърпени в някой селски гараж в БъГъ
  • #13
    Муахаха ( преди 1 година )
    Къде са неуДачниците които постоянно хвалят Дачия колко добри коли са?!?!?!
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Дали не е по-добре да се купи кола на старо от собственик директно от Централна Европа?
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Тази класация има значение само за хората които отиват до Германия да си купят кола. Това което идва у нас на 5 години вече е на 150-200к км. А тук повечето на 6 години са под 100к км.
  • #10
    до 8 ( преди 1 година )
    И аз се чудя, но *** народ колкото искаш. Японските не стават за нищо още като излязат от завода. Коли за мазохисти.
fallback
Последни