fallback

Защо електромобилът на Alibaba има три гърбици над предното стъкло?

Кросоувърът IM LS7 е втората кола на поредната нова китайска марка

В Китай се появи поредният нов автомобил - IM LS7, за който в рамките на един час след премиерата си автомобилният производител получи повече от 3000 поръчки. А производителят е IM Motors - съвместно предприятие между концерна SAIC (64% от акциите), интернет-гиганта Alibaba и администрацията на Шанхайския квартал Pudong (по 18% от акциите).

 

 

Марката IM (Intelligence in Motion) пусна в началото на 2021 г. първо седана IM7, а сега и електрически LS7, акцентът на който са три гърбици над предното стъкло. Каква е тяхната функция?

Според китайски медии средната гърбица съдържа камера с висока разделителна способност, докато другите две побират усъвършенствани LiDAR (Light Detection and Ranging) - електронно-оптична дистанционна технология за определяне на разстояния. Автопилотът отговаря на второто ниво, но конструкторите обещават да го доведат до трето ниво на автономност.

 

 

Първо е представена топ версията с двумоторно задвижване на всички колела и 100 кВт/ч батерия. На предната ос е монтиран двигател с мощност 238 к.с., на задната ос произвежда 340 к.с. – общо 578 к.с. и 725 Нм. Кросоувърът с тегло 2630 кг може да ускори до 100 км/ч за 4,5 секунди, максималната скорост е 200 км/ч.

Пробегът още не е уточнен, но се съобщава, че IM LS7 със задно задвижване със същата батерия ще може да измине 660 км с едно зареждане по китайския цикъл CLTC. Впоследствие ще се предлага и с батерия от 90 кВт/ч.

 

 

По дизайн LS7 не е 100% представител на SUV класа, а по-скоро е някакъв вариант на седана IM7. И двете машини са създадени паралелно и унифицирани като технология, но имат различен дизайн. Основните разлики между „роднините“ отпред са фаровете, донякъде напомнящи на Aston Martin DBX, както и бронята.

Приликите с Aston Martin DBX се забелязват отстрани и отзад. Формата на покрива и страничните прозорци са почти идентични с DBX. Освен това IM LS7 също има голям спойлер, къс капак и изпъкнала LED светлинна лента, простираща се по цялата ширина на задната част, точно като DBX.

 

 

По отношение на размерите LS7 почти повтаря споменатия британски DBX. Дължина - 5049 мм, ширина - 2002 мм, височина - 1731 мм. И междуосието на тези машини е напълно същото (3060 мм). Китайският кросоувър има джанти с диаметър 20 или 22 цола, спирачките са Brembo.

Вместо обичайния панорамен покрив, IM LS7 има стъклена секция над задния ред и огромно предно стъкло с горна секция, която може да бъде непрозрачна. В интериора се открояват различни дисплеи, както и волан - нещо като смесица от вариации на Tesla Model S/X и Model 3/Y. Може да се поръча и традиционен волан.

 

 

За интериорна декорация се използват кожа, велур и дори дървен фурнир. И задният ред седалки също е интересен. Лявата страна (60% от ширината) може да се сгъне за транспортиране на дълги предмети, а отдясно е монтирана седалка с много настройки и вентилация. И ако се сгъне облегалката на предната седалка и се премести задната към нея, може да се организира легло.

Автомобилът е достъпен за предварителни поръчки в Китай на цени от 350 000 до 500 000 юана (47 300 до 67 600 евро), като се очаква да е на пазара през март 2023 г.

 

 

fallback
  • #7
    До долния ( преди 1 година )
    Само стой те гледай какво може и какво не може. Китайците имат добив навсякъде и за Европа спокойно могат да изпълняват всякакви изисквания. Тесла как си внася автомобилите като са с китайски батерии? Пък и ако имаше нещо вярно половината европейски производители нямаше откъде да си взимат батерии защото разчитат на Китай.
  • #6
    До 5 ( преди 1 година )
    Не бъркай притежаниято на акции в Мерцедес със собственост на част от Мерцедес!Европа вече положи основите да прецака китайците с вноса и производствово на коли - законите за въглеродния отпечатък и хоманното отношение при добив и производство на суровини за батерии!Което изключва китайския добив на литии в Авганистан и подобни!А да направиш евтина китайска кола в Китай е едно,да я направиш в Европа - съвсем друго!Тук не можеш да затвориш стотици в един завод зад бодлива тел за месеци!За щастие
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Китайците и на това ще намерят цаката. Ще си построят фабриките в европа или още по-лесно ще си напазаруват на готово няколко европейски производителя барбар с фабриките и работниците, както направиха с volvo и част от mercedes.
  • #4
    онзи ( преди 1 година )
    европейските производители ще прецакат европейците като им измислят такси или мита за да се справят с много по ниските цени...и няма да има евтино МПС
  • #3
    Муахаха ( преди 1 година )
    Гърбиците са същите като при НИО .... и са на ужасно местоположение, особенно за камерата. Извън обхвата на всяко почистващо устройство в автомобил! Хайде лидара на теория може да "вижда" през киша и цапаници, въпреки, че на практика и той поддава при замърсяване. Но при едно по дълго пътуване в сняг и дъжд тия сензори ще почнат да дават грешки. Автомобилната индрустрия все още няма достатъчно добри сензори за това глупаво автономно управление и това ще коства все повече инциденти с такива коли!
  • #2
    Свиквайте ( преди 1 година )
    Скоро ще казваме, че китайците са наши слуги, на които сме дали даже и автомобилите ни да произвеждат. Ще казваме, че ние европвйците можем да правим коли, но нямаме интерес!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Като гледам скоро китайците ще задминат европейските производители както по дизайн така и по технологии, а напълно вероятно и като качество.
fallback
Последни