В Китай се появи поредният нов автомобил - IM LS7, за който в рамките на един час след премиерата си автомобилният производител получи повече от 3000 поръчки. А производителят е IM Motors - съвместно предприятие между концерна SAIC (64% от акциите), интернет-гиганта Alibaba и администрацията на Шанхайския квартал Pudong (по 18% от акциите).
Марката IM (Intelligence in Motion) пусна в началото на 2021 г. първо седана IM7, а сега и електрически LS7, акцентът на който са три гърбици над предното стъкло. Каква е тяхната функция?
Според китайски медии средната гърбица съдържа камера с висока разделителна способност, докато другите две побират усъвършенствани LiDAR (Light Detection and Ranging) - електронно-оптична дистанционна технология за определяне на разстояния. Автопилотът отговаря на второто ниво, но конструкторите обещават да го доведат до трето ниво на автономност.
Първо е представена топ версията с двумоторно задвижване на всички колела и 100 кВт/ч батерия. На предната ос е монтиран двигател с мощност 238 к.с., на задната ос произвежда 340 к.с. – общо 578 к.с. и 725 Нм. Кросоувърът с тегло 2630 кг може да ускори до 100 км/ч за 4,5 секунди, максималната скорост е 200 км/ч.
Пробегът още не е уточнен, но се съобщава, че IM LS7 със задно задвижване със същата батерия ще може да измине 660 км с едно зареждане по китайския цикъл CLTC. Впоследствие ще се предлага и с батерия от 90 кВт/ч.
По дизайн LS7 не е 100% представител на SUV класа, а по-скоро е някакъв вариант на седана IM7. И двете машини са създадени паралелно и унифицирани като технология, но имат различен дизайн. Основните разлики между „роднините“ отпред са фаровете, донякъде напомнящи на Aston Martin DBX, както и бронята.
Приликите с Aston Martin DBX се забелязват отстрани и отзад. Формата на покрива и страничните прозорци са почти идентични с DBX. Освен това IM LS7 също има голям спойлер, къс капак и изпъкнала LED светлинна лента, простираща се по цялата ширина на задната част, точно като DBX.
По отношение на размерите LS7 почти повтаря споменатия британски DBX. Дължина - 5049 мм, ширина - 2002 мм, височина - 1731 мм. И междуосието на тези машини е напълно същото (3060 мм). Китайският кросоувър има джанти с диаметър 20 или 22 цола, спирачките са Brembo.
Вместо обичайния панорамен покрив, IM LS7 има стъклена секция над задния ред и огромно предно стъкло с горна секция, която може да бъде непрозрачна. В интериора се открояват различни дисплеи, както и волан - нещо като смесица от вариации на Tesla Model S/X и Model 3/Y. Може да се поръча и традиционен волан.
За интериорна декорация се използват кожа, велур и дори дървен фурнир. И задният ред седалки също е интересен. Лявата страна (60% от ширината) може да се сгъне за транспортиране на дълги предмети, а отдясно е монтирана седалка с много настройки и вентилация. И ако се сгъне облегалката на предната седалка и се премести задната към нея, може да се организира легло.
Автомобилът е достъпен за предварителни поръчки в Китай на цени от 350 000 до 500 000 юана (47 300 до 67 600 евро), като се очаква да е на пазара през март 2023 г.