Германският производител Audi сподели нови подробности относно предстоящата електрификация на гамата си. По информация на Motor1, до края на десетилетието марката възнамерява да организира производството на електрически автомобили във всички свои заводи по света, но поне още няколко години след това паралелно ще се произвеждат и акумулаторни автомобили при модели с двигатели с вътрешно горене. Пълният отказ от тях е планиран за 2033 г.
В момента Audi произвежда електрически превозни средства в две фабрики - Böllinger Höfe (Германия), която се счита за най-технологично напредналата от съществуващите, и площадката за сглобяване в Брюксел (Белгия). През следващата година производството на Q6 e-tron ще започне в завода в Инголщат (Германия).
През следващите шест години други фабрики на Audi също ще бъдат пренасочени към производство на електрически превозни средства, а именно заводите в Некарсулм (Германия), Сан Хосе Чиапа (Мексико) и Дьор (Унгария).
Освен това в Китай Audi изгражда съвместно предприятие с партньора си FAW и там също ще се сглобяват електрически превозни средства. Китайският завод в Чанчун ще бъде пуснат в експлоатация в края на 2024 г, като Audi ще похарчи 500 милиона евро за обучение на персонала.
С прехода към електрически превозни средства Audi ще намали гамата от модели. По-рано беше съобщено, че субкомпактният кросоувър A1 и Q2 ще отпаднат, така че сегашното поколение за тези автомобили ще бъде последното. Освен това суперавтомобилът R8 с V10 двигател ще бъде пенсиониран, а спортното купе TT също ще отиде в историята.