Двата най-важни модела в гамата на Volkswagen – Golf и Tiguаn, ще се превърнат в електрически превозни средства. Това обяви главният изпълнителен директор на VW Group – Оливер Блуме, който говори с акционерите по време на извънредното събрание в края на годината.
Срещата се проведе в Берлин, където Блуме официално обяви началото на нов период за германския концерн. Той говори по много теми, които бяха обект на слухове през последните седмици и месеци - електрификация, технологии, автономно шофиране и други, както и стратегии за различни световни пазари и финансови резултати.
Най-важният въпрос, засегнат от мениджъра в речта му, със сигурност беше този за окончателното потвърждение на намерението на Групата да направи двата най-важни автомобила на марката Volkswagen - Golf и Tiguan, 100% електрически. Досега имаше съмнения за евентуалното вписване на двата модела в семейството ID, но изпълнителният директор, без да навлиза в подробности, даде да се разбере, че би било грешка компанията да се откаже от двете популярни имена.
Това означава, че новите поколения на Golf и Tiguan в изцяло електрическите си версии ще бъдат изградени на новата платформа MEB+, която е еволюция на настоящата. Тя ще позволи въвеждането на нови технологии по отношение на батерии и зареждане с постоянен ток до 200 kW.
Друга важна тема, засегната от Оливър Блуме по време на извънредната конференция на Volkswagen Group в края на годината, беше за бъдещето на премиум-марките, а именно Audi и Porsche. Главният изпълнителен директор намекна, че средствата, отделени за автономно шофиране и за двата бранда няма да бъдат намалени, защото има развитие в това отношение. Същото важи и за подразделението Cariad, посветено на разработването на унифициран софтуер в Китай.
Блуме каза, че в стратегическата визия на групата Cariad също е много важен за китайската експанзия, но не навлезе в подробности за забавянията, натрупани в разработването на софтуер за новото поколение електрически Porsche Macan и неговия аналог от Audi, поемайки върху себе си лична отговорност за надзора на работата по проекта.
Последната тема, засегната няколко пъти от изпълнителния директор по време на речта му, беше тази относно търговските превозни средства и пикапите. VW Group иска да разшири присъствието си американския пазар с нови пълноразмерни модели – всъдеходи и пикапи, които ще бъдат разработени от електрическото подразделение Scout.
„Амбицията ми е да направя компанията по-голяма във всички области. Работим върху балансирано глобално присъствие – в Европа, Китай и Северна Америка“, завърши Блуме.