fallback

Не само ефектно, но и ефективно: тестваме новото Peugeot 408

Въпреки противоречивото си позициониране френският модел има шансове

През последните години се появиха много нови класове автомобили. На пазара вече има всъдеходни комбита, седани във формата на купе, малки кросоувъри и какво ли още не. Всички те са образувани от смесването на различни сегменти, което донякъде обърква потребителите, но от друга страна носи ползи на производителите, защото им позволява увеличение на моделната гама без инвестиране на сериозни средства.

Един от тях – Peugeot, също реши да опита нещо различно. И резултатът е 408, което представлява „повдигнат седан в купеобразна форма“. Определено звучи странно, още повече, че този автомобил има черти на седан, на купе и на SUV, което създава една на пръв поглед невъзможна комбинация. Тя обаче е факт, като моделът беше представен по-рано тази година, а сега имахме възможност да го тестваме в реални условия на пътя.

Първото, което трябва да се отчете е, че наживо Peugeot 408 изглежда също толкова ефектно колкото и на снимки. Изключение прави единствено височината, която ни се струваше малко по-голяма. SUV-ефектът обаче е подчертан от гигантски открити пластмасови арки на колелата. Като цяло, автомобилът прилича повече на седан, но е с 40 мм по-висок от хечбека 308. В същото врече обаче дължината му е 4690 мм, което е повече от тази на 508. Така той е с цели 100 мм по-дълъг от двата си конкурента на пазара - Renault Arkana (4570 мм) и Citroën C4 X (4600 мм).

Това, което определено оставя доста противоречиви чуства, са джантите. Клиентът може да избира между 19 и 20 цола, като вторите са много ефектни при движение, но определено по-малките, които са с по-опростен дизайн, изглеждат по-подходящия избор.

Интериорът до голяма степен повтаря този на 308 – с централен 10-инчов екран и конфигурируеми клавиши, които са точно отдолу. Някои физически бутони остават, като копчето за сила на звука, има и много практичен клавиш за бърз достъп до настройките на автомобила. Големите врати позволяват лесен достъпо да задните седалки, където имат достатъчно място както за краката на пътниците, така и на главите им. Проблем може да бъде единствено дългият централен тунел, който заема доста място.

Багажникът предлага обаче от 536 литра в стандартния варинт, но при избор на хибридната версия обемът намалява до 471 литра. Те стават още по-малко заради идеята аудиосистемата Focal с мощност 690 Вата и субуфера да бъдат разположени в багажника, но в крайна сметка това си е въпрос на избор.

Ефектният външен вид на колата кара човек да си мисли, че това е един наистина спортен автомобил с мощен двигател. Може да не е V8, но и 6-цилиндров мотор със сигурност би и отивал. Реалността обаче е различна – задвижващите агрегати, особено за Европа, масово са с по-малък малък и по-малко цилиндри, имат турбо и електрификация. И Peugeot 408 не прави изключение – под капака му е поставен познатият хибриден агрегат на Stellantis с 225 к.с.

В него влизат 1,6-литров, 4-цилиндров бензинов PureTech с мощност 180 к.с. и електромотор с 81 кВт, които са комбинирани с автоматичната трансмисия EAT8. От Peugeot посочват пробег само на ток от 64 км, но това е много трудно, дори невъзможно, в реални условия. Постижими са около 40 км и то при внимателно шофиране.

Както и останалите подобни автомобили, 408 преминава в хибриден режим, така че потегляме на електричество – меко, безшумно и много комфортно, благодарение на 19-цоловите джанти неравностите на пътя не се усещат, а седалките са много удобни и бързо се убеждавате, че с тази кола можеге да пътуване много дълго, без да се уморите.

Маршрутът ни включва няколко километра по крайбрежен път, след което се насочваме към магистрала. При ускоряване се задейства двигателят с вътрешно горене, като това става преди обявената от Peugeot скорост от 135 км/ч. На магистралата тези 225 к.с. веднага си казват думата – колата ускорява с лекота, а мощността е налице точно, когато шофьорът има нужда от нея.

Извън аутобана обаче теглото на автомобила започва да се усеща. Инженерите на френската марка са си поиграли доста за постигане на добър баланс на шасито, но допълнителните елементи на хибридната система прибавят килограми, с които трябва да се внимава по пътища с повече завои. В същото време обаче го няма типичното за SUV-модели накланяне в завоите. Все пак 408 е изграден на доказалата се платформа EMP2, която е в основата на редица нови автомобили на Stellantis.

Именно в тези условия отново се сещаме за истинския бензинов двигател с повече цилиндри, който вероятно повече би подхождал на тази кола. Не че липсва мощност, но някак си усещането е по-различно. Особено, когато се движиш на електричество и при подаване на повечко газ очакваш един сериозен ритник, който да те изстреля напред. Него го няма, а човекът зад волана просто трябва да приеме новите реалности в индустрията, залагащи на повсеместна електрификация.

В същото време обаче показателят за разхода на гориво след близо 200 км в смесени условия е едва 5,4 л/100 км, което е непостижимо за автомобил с подобни размери и мощност, оборудван със стандартен бензинов двигател. При потеглянето ни батерията беше заредена на 100%, но на финала в нея не беше останало почти нищо, въпреки използването на режима e-Save за частично зареждане по пътя.

Трябва да се отбележи и богатото оборудване, което е на разположение на возещите се в автомобила. То включва пакет от системи за полуавтономно движение Drive Assist 2.0, система за нощно виждане Night Vision, работеща чрез инфрачервена камера, асистент за паркиране (много лесен и удобен за управление), при който 4 дигитални камери осигуряват поглед навсякъде около колата, система за аварийно спиране и др. 

Като цяло, французите възлагат много надежди на Peugeot 408 и бъдещето му изглежда обещаващо. Това е автомобил с нестандартна форма, който се отличава от повечето предложения на пазара. Той би трябвало да привлече както тези, които искат SUV, така и феновете на седаните, доколкото има такива, разбира се.

Способностите му на пътя също са впечатляващи, като единственият проблем може да бъде цената. Версията с бензинов двигател Pure Tech 130 S65 и автоматична скоростна кутия започва от 69 000 лева, което изглежда приемливо. При хибрида с 225 к.с., който ние карахме цената вече скача до 93 180 лева в по-ниското ниво на оборудване. За версията GT ще трябва да се платят около 100 бона, което вкарва 408 в една по-различна категория. А там конкурентите не са тези, с които сме свикнали да сравняваме френската марка.

Още снимки от теста на Peugeot 408 - вижте в галерията:

Модел: Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT

Задвижване: PHEV

Двигател: 1.6 Pure Tech + електромотор - съвкупна мощност 225 к.с.

Скоростна кутия: EAT8 (8-степенна автоматична)

Ускорение от 0 до 100 км/ч: 7,8 секунди

Максимална скорост: 233 км/ч (135 км/ч само на електричество)

Размери: 4680 мм дължина, 2060 мм широчина, 1470 мм височина

Тегло: 1706 кг

Обем на багажника: 471 литра (PHEV), 536 литра (Pure Tech 130 S65 EAT8)

Разход на гориво: 2,1 л/100 км (по цикъл WLTP)

Вредни емисии: 28 г/км CO2

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Силует - бездарно копие на Х6, предница и задница - корейски кич, емблема на Сканиа и двигател от времето на Лада 2105!
  • #7
    До долния ( преди 1 година )
    А кое не е сбърканото бе селски бмв е39 със затъмнени жанци ли
  • #6
    Класика ( преди 1 година )
    Добитъка е сбъркан,защото купува всичко сбъркано и насъсква и насърчава новите протежета- днендъри- биполярни и тотално ненормални уж дизайнери и инженери налазили целия свят в момента и автомобилите,а то са доведени и на бизнесмени обратеняци старчоци които ги налагат навсякъде при условие да им обръщат хастара!!! А добитъка купува ли купува и джендърите пускат ли пускат недоразумения....амин...
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Французи и италианци освен Феррари за последните да се откажат да правят коли.И то не че са лоши или нещо такова просто тези две държави са загубили тотално доверието на потребителите.Все едно в училище да им е излезло името на ***.Няма връщане името на френските коли е дискредитирано няма кка да се получат нещата.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди седмица по френската телевизия TF1 оказваха точно този модел. Хвалби за всичко, по френски, обаче... Ако шофьорът е по-висок и вдигне малко волана, арматурното табло вече се закрива изцяло. Колата е тежка и това се усеща, оборудването не е на нивото на немските, японските и корейските конглокенти в същата (дори и по-ниска) ценова гама. Във Франция показаната тука версия струва 57 900 евро (по данни на френското списание ***-moto).
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Много тонелаж за кекавите двигатели с които се налага да го оборудват. Разходът не е лош,
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредната пълна измислица. Глувапа, псевдо "сув" (и то от още по- глупавите "сув, ама като купе") форма, с 1.2, 3 цилиндров двигател в не- хибридната версия.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Трудно продаваема кола.Никой не би дал толкова пари за Пижо ощр повече пък в България
fallback
Последни