fallback

Hyundai направи дръжка на врата, управлявана с жестове

Може да се спори дали авангардната технология наистина е полезна

Автомобилният производител Hyundai показа нова дръжка на врата, управлявана с жестове, което според компанията открива нов начин, по който хората ще взаимодействат с превозните средства. Концепцията беше разкрита на събитието Open Innovation Lounge в Сиатъл, информира Вiometricupdate.

 

 

Разработен в сътрудничество със стартъпа за разпознаване на жестове и нанотехнологии Somalytics, прототипът на дръжката на вратата SomaControl разполага с нов тип сензор SomaCap, направен от хартия с въглеродни нанотръби. Компонентът може да „възприема“ човешко присъствие на разстояние до 200 мм.

Според Biometricupdate сензорите Somalytics са не само по-евтини за производство от конвенционалните, но също така са по-малки и изискват по-малко енергия. Те могат да бъдат вградени в широка гама от материали, вариращи по размер от 1 до 11 милиметра, и са тънки колкото човешки косъм.

 

 

До колко това ще бъде още една ненужна функция в автомобилите, която все пак ще повиши цената, е повод за дискусия. На пръв поглед може да звучи като трик, но технологията може да се окаже полезна в определени ситуации, допълва Сarbuzz и дава за пример пандемията от COVID-19. Хората, които ползват коли за споделено пътуване или таксита, са били принудени да докосват дръжки на вратите всеки ден. Тази концепция може да намали риска от разпространение на микроби.

Погледнато на по-практично ниво обаче, Hyundai Ioniq 5 EV има аеродинамични, изравнени дръжки на вратите. Те са лесни за използване, но могат да се окажат трудни, ако ръцете ви са пълни. Родител, който носи чанти и е с малко дете до колата, може да бъде улеснен от подобна дръжка на вратата, управлявана с жестове.

 

 

Не се споменава как системата правилно ще идентифицира кога да отвори вратите, но може да се предположи, че управляваните с жестове дръжки на вратите ще работят в тандем с ключа на колата.

 

 

fallback
  • #6
    сепуко харакири ( преди 1 година )
    Пореднара идиотия-почешеш си макарите и вратата се отваря
  • #5
    IM-A-мен_DrtУАЙТBoY ( преди 1 година )
    Бай-дъ-УЕЙ: Ако туй зашеметяващо и естетически високо вдигнато ниво на дизайна от страна на епи-kYpейците влезне в РЕАЛно и живо производство, ГЕРМАНските спецове са МУ сложили крайна цена - 100 хилки в ЕВРОСи; малко са попрекалили в крайната си оценка, но понеже нема как да е по-скъпо от водещата им лимо G90, то тогава съвсем нормално би било да е в средния диапазон на тези ЛЮКС-машини: м/у 70 и 80 хилки...
  • #4
    IM-A-мен_DrtУАЙТBoY ( преди 1 година )
    Настана време, особено в хубавите зимни праздници - тия 3та юнаци Румен+Пешо+Антъни да се фанат за ръцицки и да представят накрая последната яка сензация от миналия месец - дебютирала ефективно на LA-изложението в САЩ: жестоко крассивото и моментално грабващо очето на всеки 1 разбирач и експерт във автомобилния бранш, а именно: /все още само - проекто-КОНЦЕПТуална студия/ ел.кабриото GENESiS Convertible - X - CONCEPT, явяващ се дизайнерски най-красивото и АВАНГАРДНО творение за последните 10 год
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Супер! Още една част дека да се чупи и да е 4 цифрен ремонт щито е "спешалайзд чип", дето аконняоий друг гонизмайстори, ще го съдят ..
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    След един мокър сняг и спад на температурите, предлагам да направите продължение на статията.
  • #1
    Ха ха ( преди 1 година )
    Тези по-добре да се напънат да измислят една елементарна ключалка за "автомобилите" си, че ги крадат с поглед и ги обезопасяват с винкел!
fallback
Последни