fallback

Защо сензационно изглеждащото Volvo C30 не успя?

Нестандартният щведски премиум хечбек живя само едно поколение

Шведският Volvo C30 дебютира през 2006 г. и формално премиум хечбек с три врати, но всъщност беше почти духовен наследник на спортното комби Volvo P1800 ES от началото на седемдесетте години. И докато има много общо със седана V40 и комбито V50, хечбекът се възприемаше като екзотичен независим модел.

 

 

На щанда на автомобилното изложение в Париж яркият и необичаен хечбек изглеждаше като сериозен играч в голф класа. Автомобилът имаше всичко за успех, но съдбата на C30 е много трудна. Защо колата, която впечатли с дизайна в годината на своя дебют, никога не се превърна в бестселър?

На първо място трябва да се припомни, че C30 беше създаден във време, когато собствениците на автомобилите Volvo караха коли на компания, която не се управляваше от Гьотеборг. През 2000-те години шведската марка беше част от премиум марките на Ford Motor Company. Освен всичко друго, беше част от широка унификация на моделните линии.

 

 

Volvo C30 е построен на платформата на Ford C-1. Братът на шведския хечбек - второто поколение Ford Focus, беше смятан за един от най-добрите в голф класа от средата на 2000-те години. На платформата C-1 се появиха и такива автомобили като Mazda3 и дори Mazda CX-7, които са с добра надеждност и управление. Въпреки факта, че няма външна прилика между различните марки на една и съща платформа.

В рамките на целия си производствен цикъл, автомобилът има 15 различни двигателя – бензинови и дизелови с мощност от 99 до 250 к.с. Сензационният дизайн като цяло е основният коз на C30. Доста спокойна предна част в корпоративния стил на по-старите модели Volvo и необичайна задна част. Какви са отзивите за автомобила?

 

 

Джереми Кларксън: „Харесвам го. Затова, че е малък и начинът, по който изглежда. Всъщност има нещо възхитително и глупаво в закупуването на шведска кола с три врати, произведена в Белгия. И така, наистина ли Volvo C30 е толкова добър? Не. Бих ли обмислил покупка? Определено да."

„AutoBuild“: „Ако искате кола от голф класа, не е нужно да купувате голф. Нашият фотограф вече кара C30. С шофьорите на VW рядко се флиртува на светофара. Volvo може да направи голямо впечатление за малко пари. Истинско бижу от компактния клас!”

„Car and Driver“: „Вероятно най-красивият автомобил от Гьотеборг. С програмата Custom Build, която позволява на купувачите да персонализират цветови схеми и опции, той ще се хареса на всеки тип хипстър. Volvo C30 е повече стил, отколкото спорт.”

 

 

Външният вид на автомобила е най-отличаващата го характеристика, но също така не трябва да се подминава и какво има вътре. Особено известната плаваща конзола, която всъщност се появява по-рано при второто поколение на S40, с който C30 е в едно семейство. Но скучният S40 не оставя ярки спомени за себе си, а конзолата може би дори е в дисонанс с колата. В интериора на C30 тънка лента от централната конзола, зад която може да се постави мобилен телефон или очила, напротив, изглежда изключително хармонично.

А цената на C30? Като цяло е адекватна. Играейки на премиум картата, Volvo коригира ценовата листа по-близо до тази на немците. Но C30 беше също така по-скъп от Golf и Focus, беше по-евтин от Audi A3 и BMW1. Да, опциите и доплащането за по-мощни двигатели бяха доста големи, но за премиум това е обичайно. Като цяло обаче Volvo C30 не може да се нарече надценен като пари.

 

 

Защо не се получи? Разбира се, C30 не беше перфектен. Като всяка друга кола. Липсваше възможност за избор на каросерия, а ако имаше пет врати, нямаше да е лошо. По-скъпи опции, материали, които не разширяват реално премиум нивото, не най-успешният рестайлинг през 2010 г., който развали външния вид на модела.

Все пак основната причина за слабите, не катастрофални, а именно по-ниски от очакваното продажби на Volvo C30, е външен фактор. От втората половина на 2000-те години всички автомобили паднаха под „ударите“ на кросоувъри и SUV, а скъпите премиум хечбеци бяха първите „жертви“. Например - кой би предположил, че до 2010 г. непретенциозният Nissan Qashqai в очите на масовия потребител ще изглежда по-желана и модерна покупка от класическия шведски хечбек. Затова през 2013 г. Volvo C30 беше отписан, без дори да се помисли за второто поколение на модела.

 

Още снимки на Volvo C30 - вижте в галерията:

 

 

fallback
  • #6
    //// ( преди 1 година )
    4 ами това: C30 беше създаден във време, когато собствениците на автомобилите Volvo караха коли на компания, която не се управляваше от Гьотеборг
  • #5
    Емил ( преди 1 година )
    Мнения на каруцари с 20 годишни клоаки по на 150000 километра.
  • #4
    c30 ( преди 1 година )
    Стоя си аз тук и се опитвам да разбера какво означава "втората половина на 2000-те години" - този сайт винаги разсмива :)
  • #3
    Volvo ( преди 1 година )
    Наследник на Автомобилът с най-много изминати километри-Volvo PV1800
  • #2
    bo ( преди 1 година )
    Защото беше проектирано от жени. Елментарно!
  • #1
    На каруцата 5-то кол ( преди 1 година )
    Вторият прочит на т.нар. "ковчег на Снежанка" (без майтап) закономерно бе застигнат от същата съдба, както и Рено Меган 2 хетч (и/или БМВ Компакт) - мутант/и, невписващ/и се във вкусовете на платежоспособната клиентела...
fallback
Последни