Французите ще си партнират в създаването на хибридни самолети и на батерии с твърд електролит
Airbus, световният лидер в самолетостроенето, ще си партнира с френската Renault Group за разработването на нискоемисионни системи за задвижване, потвърдиха официално двете компании. Опитът на Renault с хибридни системи ще помогне на авиационния гигант да създаде бъдещите хибридно-електрически самолети. На срещата на върха в Airbus, която е днес и утре, ще бъдат уточнени детайлите по бъдещото партньорство.
От Airbus твърдят, че над десетилетният опит на Renault с електрифицирано задвижване ще им е от полза при неизбежното в бъдеще създаване на хибридно-електрически самолети
Инженерните екипи на двете компании ще работят заедно върху усъвършенстване на батериите и системите за управление на енергията. Една от основните им цели е до 2030 да се откажат окончателно от днешните литиево-йонни батерии и да ги заменят с ново поколение акумулатори с твърд електролит.
Това е първото партньорство от този род между компании от различни сектори, насочено към създаване на задвижване с ниски до нулеви емисии. Renault натрупа вече над 10-годишен опит с електрическото и хибридното задвижване за автомобилите си. Задачата ни е да създадем междусекторни технологии, които "ще позволят както използването на хибридни самолети, така и разработването на автомобили за утрешния ден", коментира Жил Льо Борн, шефът по инженерната дейност в Renault Group.
Airbus A320 е най-произвежданият самолет в историята, а също и първият, предложил на свободния пазар пълноценна Fly-by-Wire технология за автоматизиране на полетите
"Това сътрудничество ще ни позволи да развием следващото поколение батерии", добави Сабине Клауке, главен технически директор на Airbus. "Постигането на нетни нулеви въглеродни емисии до 2050 е уникално предизвикателство, което изисква сътрудничество между секторите, започвайки от днес".
Airbus, чието самолетостроително поделение е базирано в Тулуза, е европейска корпорация с основни акционери правителствата на Франция, Германия и Испания. Понастоящем корпорацията е най-големият производител на самолети и хеликоптери в света.
Още по темата:
-
С какво ще заменим Megane в България, колко ще струва електрическото Renault 5 и има ли бъдеще водородът: 11 въпроса към Фабрис Камболив
-
От Renault Zoe до BMW i3 и Tesla - вижте колко струва подмяната на батерията при различните модели
-
Създателят на новаторския E-Tech хибрид на Renault за предимствата и минусите на технологията