Компанията De Tomaso представи модела P900 и го обяви като „най-зеленият“ V12 хиперавтомобил в света. De Tomaso също така твърди, че 6.2-литровият двигател, който е на систетично гориво, е „първият въглеродно неутрален V12 в историята“, а също така твърди, че е най-малкият и най-лекият досега с тегло от 220 кг, информира Motor1.
Норман Чой, главен изпълнителен директор на De Tomaso: „Вярваме, че има алтернативи на електричеството и затова разработихме нова платформа, за да поддържаме двигателите с вътрешно горене живи. Използването на синтетични горива представлява нашия ангажимент към мобилността с нулеви емисии на бъдещето, без да жертваме душата и симфонията на двигателя".
Ще бъдат ли следващите хиперавтомобили коли изцяло електрически? Може би не. Спасителният пояс на двигателите с вътрешно горене са синтетичните горива - решение, което вече се използва в някои шампионати по моторни спортове, и изглежда все повече се приема сериозно от производителите, допълва Motor1.
Автомобилът P900 е ексклузивно „оръжие“ за пистата с напълно „зелен“ атмосферен V12 двигател, създаден от немската инженерна фирма Capricorn, която има много опит в моторните спортове. Мощността е 900 к.с. и се предава към задната ос чрез секвенциална скоростна кутия Xtrac. Ще бъдат сглобени само 18 бройки на цена от 2,87 милиона евро.
Вдъхновен по форма от De Tomaso P70, проектиран от Карол Шелби, P900 е предвиден само за писта и различните решения са наследени от света на състезанията. Например, задното крило е свързано със системата DRS (присъстваща и във „Формула 1“), което подобрява скоростта и стабилността на правите.
Освен това, само 900 кг общо тегло се дължи и на рамката от въглеродни влакна, която е проектирана от студиото Capricorn, което следи отблизо развитието на Porsche 919 Evo в Льо Ман и много проекти от „Формула 1“.
Въпреки това ще мине известно време, преди да видим P900 на пистата. Развитието на автомобила и двигателят ще продължи до 2024 г., но De Tomaso може да задоволи по- нетърпеливите клиенти, при условие обаче, че приемат компромис - наличието на V10 (750 к.с.) вместо V12. Всичките 18 собственици ще преминат техническо обучение от De Tomaso и ще бъдат подкрепяни от екип от механици и инженери по време на шофиране на пистата.
По отношение на външния дизайн, P900 продължава успешната рецепта, въведена от Р72 през 2019 г., който от своя страна е вдъхновен от състезателната кола De Tomaso P70 от 1965 г. Докато някои части се доставят от шосейния хиперавтомобил, включително монтираните на калниците фарове и стъкления капак, по-голямата част от каросерията е нова, включваща още по-екстремни детайли и авиационни компоненти. Отпред сплитерът има по-големи перки, предният капак има нов всмукателен отвор, а предните калници са по-изразени с интегрирани хриле.
Профилът е по-изваян от преди, но задната част е тази, която се е променила най-много в сравнение с Р72, като има масивно задно крило, обгръщащо опашката със светодиоди и активна аеротехнология, което е свързано с новия вентилиран капак на двигателя чрез централна перка. Кръглите LED задни светлини в стил турбина са комбинирани с набор от кръгли изпускателни тръби със златно покритие, разположени над големия дифузьор. Все още няма снимки на интериора, но се подозира по-спартанска атмосфера със състезателни седалки и изобилие от открити въглеродни влакна.
Още снимки на De Tomaso P900 - вижте в галерията: