fallback

Защо трябва да почиствате джантите дори след лек снеговалеж

Допълнителното тегло на сняг и лед, неравномерно разпределено върху джантата, води до дисбаланс

По време и след снеговалежи повечето шофьори имат проблеми най-вече с чистотата на стъклата и ефективността на чистачките. Междувременно колелата могат да поднесат наистина неприятна "снежна" изненада. Разказваме ви за какво трябва да внимавате.

От време на време през зимата родните градове и села са покрити от снежен циклон, за който, както винаги, комуналните служби не са готови. И автомобилитеса принудени да се движат в сняг. В същото време снегът се набива в джантите и за момента не привлича вниманието на водача към себе си - докато колата бавно пълзи по снежните пътища. Но веднага щом стане възможно да ускори до 70-80 км/ч и по-бързо, снегът в колелата, който на места бавно се е превърнал в лед, се проявява негативно.

Допълнителното тегло на сняг-лед, неравномерно разпределено върху джантата, води до дисбаланс. Резултатът е друсане, биене на волана и други несгоди, които превръщат пътуването в мъчителна задача. Понякога можете да разрешите такъв проблем ако наблизо има автомивка. Топлата вода мигновено стопява неканените "тежести" върху джантите.

Основното нещо след такава процедура е да напуснете автомивката и незабавно да спрете интензивно няколко пъти. Това ще загрее спирачките и ще ги изсуши. Ако няма автомивка по пътя, ще трябва да отлепите снега и леда от джантите ръчно. Където е възможно, потупваме върху леда с дръжката на четка за метене, с помощта на която воюваме и с натрупания върху автомобила сняг.

Там, където ледът, замръзнал на джантите, е недостъпен, ще трябва да го извадите с нещо като отвертка. Основното нещо е да премахнете най-масивните „израстъци“, тъй като те са тези, които влияят най-много на баланса. Но всичко това, както се казва, лежи на повърхността. Много по-коварна е ситуацията, когато снеговалежите не са особено впечатляващи.

В този случай водачът изобщо не обръща внимание на колелата. Приближавайки се до колата, която е стояла цяла нощ на улицата, той ще помете снега от каросерията ѝ, ще стартира и ще я подкара. На джантите - нула внимание. Междувременно, когато снегът пада върху колелата, които са все още хладки след пътуване, той се топи там и след това замръзва. И създава описания по-горе дисбаланс.

В по-голяма степен задните колела на автомобилите са податливи на такива проблеми. Тъй като предните спирачки обикновено работят по-интензивно и съответно се загряват повече. В същото време ледът върху джантите се топи по-интензивно. Междувременно дисбалансът на задните колела , който е по-малко забележим за водача, не удря волана. Но разваля окачването.

С други думи, ако колата ви е стояла дори при не много интензивен снеговалеж, не бъдете мързеливи - отстранете снега от джантите с четка и се уверете, че там не се е образувал лед. Ако го намерите, не забравяйте да го свали преди пътуването. Окачването ще е се разваля по-рядко. 

fallback
  • #4
    Г.Д. ( преди 1 година )
    Проблема не е снега, а препаратите с които се пръска против залеждане. Голяма разлика има от едното до другото,ама статията пак е тип делничен пълнеж.
  • #3
    Ерш ( преди 1 година )
    Много войнствени тези руски сайтове. Дори при превода се ,,воюва със снега,,...
  • #2
    Al ( преди 1 година )
    Gluposti
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Случвало ми се е само веднъж за половин милион километра. Усети се като небалансирана гума. Същото може да стане, ако падне баланс от джантата и не е голяма драма, както се опитват да го изкарат тук. Паркирах в подземния паркинг на един мол за около час и проблемът изчезна. А вие четете врели-некипели и чистете сняг като луди. В 99.9% от случаите няма нужда да чистите снега от джантите.
fallback
Последни