fallback

Stellantis ще компенсира цените с производство в Индия

Шефът на корпорацията обяви, че Европа не може да произвежда достъпни електромобили

Високата цена за производството на електрически превозни средства в Европа може да бъде компенсирана от по-ниските разходи в Индия, но снабдяването с батерии остава несигурно. Това заяви Карлос Таварес, главният изпълнителен директор на Корпорацията Stellantis, образувана през 2021 г. след сливане на италианско-американския автомобилен производител Fiat Chrysler Automobiles с френската компания Groupe PSA.

 

 

„Засега Европа не е в състояние да произвежда достъпни електромобили, така че голямата възможност за Индия би била да може да продава компактни електромобили на достъпна цена - каза Таварес пред Reuters след посещение в Ченай (Индия), където Stellantis има технически център. - Това е, за което работим, но не е решено. Това е, което се опитваме да направим. Електромобилите днес са най-вече проблем с достъпността, не става дума за технология.“

Stellantis преценява дали да произвежда електрически превозни средства в Индия за потенциален износ в Европа, за да се възползва от ниските разходи за труд в страната, информира Auto News.

 

 

Stellantis инвестира сериозно в електромобили и планира да произведе десетки електрически модели през следващото десетилетие, но Таварес предупреди миналия месец, че електрическите превозни средства с батерии са достъпни за масовия потребител. Думите на Таварес идват, след като Ford и GM напуснаха четвъртия по големина автомобилен пазар в света, защото не успяха да направят пари и да нарушат доминацията на Suzuki и Hyundai Motor там. Думите му също така идват във времена, в които китайските производители на електромобили навлизат в Европа, целяйки да спечелят купувачи с по-ниски цени.

През май тази година Таварес каза пред индийски журналисти, че Stellantis ще пусне малко електрическо превозно средство през 2023 г., базирано на платформата Smart Car на групата - нова архитектура, която е в основата на Citroen New C3. По това време той каза, че е от ключово значение да се намерят местни източници в Индия за батерии, които оскъпяват най-много електрическите превозни средства.

 

 

Архитектурата на Smart Car споделя някои компоненти с CMP платформата на Stellantis за малки и компактни автомобили, включително изцяло електрически версии на модели като Peugeot 208. След пускането на новия C3 тази година, до 2024-а ще има още два модела Citroen на платформата Smart Car. В допълнение към Citroen, Stellantis продава марката Jeep в Индия с модели, които включват Meridian, седемместен SUV.

Stellantis разширява присъствието си в Индия, където е петият по големина автомобилен пазар в света. Корпорацията разполага с два завода за сглобяване (по един за Citroen и Jeep) и завод за двигатели в съвместни предприятия с индийски партньори, както и център за информационни технологии. Освен това отвори софтуерен център в Бенгалуру, който ще бъде основният център за разработка на една от трите технологични платформи, които Stellantis ще започне да внедрява през 2024 г.

 

 

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    До #1. Кои други имат? Най-евтината ел. кола у нас е Дачия с размер на Трабант. И тя е 43000 лв.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    "Електромобилитеднес са най-вече проблем с достъпността, не става дума за технология. - Абе, гений, нали точно технологията е това, което позволява евтино производство при скъпи суровини. Гениални инженерни решения и иновации. Каквито, вие, очевидно нямате. Нищо, други имат.
fallback
Последни