fallback

BMW разкри най-мощната „тройка“ - 3.0 CSL

Възродената икона от 70-те години получава 553 к.с. и ръчни скорости

Спокойно може да се каже, че 2022 г. беше добра за феновете на BMW, тъй като те не само получиха дългоочакваното M3 Touring, но и M4 CSL, както и новото M2. Запазвайки най-доброто за накрая, кулминацията на честванията на 50-ата годишнина на M-подразделението е възраждането на една икона – 3.0 CSL.

Отдавайки почит на Coupe Sport Lightweight от 1970 г., съвременното E9 е рекламирано като „най-ексклузивният специален модел“ в историята на M Sport. Отличителната бъбрековидна решетка повтаря тази на концепцията 3.0 CSL Hommage от 2015 г., но сега има вложка във формата на решетка в диамантена структура.

Рамката на решетката може да се похвали с алуминиево покритие, което ще забележите и по рамките на страничните прозорци. Тези големи вдлъбнатини в предната престилка напомнят за оригиналното 3.0 CSL, като същевременно имат функционална роля, тъй като охлаждат двигателя и спирачките. Монтираните на капака въздушни перки също са завръщане към модела от 70-те години.

Лазерните фарове, взети от M4 CSL, идват със същите жълти акценти като знак на почит към състезателните автомобили от миналото и съвременното M4 GT3. Страничният профил разкрива изпъкнали калници и лети джанти с централно заключване с размери 20 цола отпред и 21 цола отзад. Те са боядисани в златисто, имат с Y-образен дизайн и са обвити в поръчкови гуми Michelin с щамповано „50“, за да отбележат половин век от M.

Най-очевидната връзка с класическия модел се забелязва отзад, където BMW M е монтирала изпъкнало крило в стила на емблематичния Batmobile. С ретро-лого на M Power, крилото има затворени страни - точно както оригиналът преди 50 години. Големият аеро-елемент е допълнен от монтиран на покрива спойлер, подобен на модела E9.

Боядисано в цвят Alpine White Uni с традиционната M графика, новото 3.0 CSL използва най-мощния редови шестцилиндров двигател, монтиран някога от баварците. 3.0-литровият туин-турбо е с мощност от 553 к.с. и 550 Нм. Интересното е, че стойността на въртящия момент всъщност е намаляла със значителните 100 Нм в сравнение с M4 Competition и M4 CSL. Това вероятно е така, защото изключително ексклузивното специално издание използва шестстепенна ръчна скоростна кутия, която не може да се справи с пълния въртящ момент.

Трансмисията с три педала изпраща мощност изключително към задните колела, където BMW е монтирало M-диференциал. Въглеродно-керамичните спирачки са стандартни, както и фокусираното върху пистата адаптивно М-окачване с електронно контролирани амортисьори. Вътре има изцяло карбонови седалки, CFRP-тапицерия на вратите и бяло копче за превключване на скоростите.

Още снимки на ексклузивния модел - вижте в галерията:

BMW ще направи само 50 индивидуално номерирани автомобила в рамките на около три месеца. Боядисването изисква специфичен процес, докато някои от частите ще бъдат произведени на ръка. Всеки автомобил преминава през не по-малко от осем цикъла на сглобяване в точно толкова производствени станции по време на сложен процес, който отнема до 10 дни.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Доколкото успях да видя в чужди форуми, дори двигателя ще се сглобява ръчно, и е със настройки и някои части единствено за този модел. А цената 750000 Евро без данъците и тн.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Предницата с тези бъбреци, които не съответстват по големина с колата не ме кефи изобщо. Мотора ще е консуматив, а масълцето ще го гори яко. То всъщност не са я направили тая кола да се кара, а да седи в гаражите на колекционери. Ограниченият тираж го доказва.
  • #5
    Chicho_Ficho ( преди 2 години )
    До 4, кое точно е глупост?
  • #4
    До 2 ( преди 2 години )
    Не приказвай глопости
  • #3
    ... ( преди 2 години )
    Адмирации за колата.Но "летиджанти с централно заключване" - не мога да приема!Понаучете малко за темите, които превеждате, ставате много смешни...
  • #2
    Chicho_Ficho ( преди 2 години )
    До 1, двата двигателя нямат нищо общо. Проблемът на 4,4 литровия е, че е V образен и са натикали турбините в самото V, съответно температурата на двигателя ги изпича и всичко заминава. Това тук е редови мотор и турбините не стратдат от този пробелм, защото не са сложе в двигателя като придругия. Иначе машината за разликата от другите грозофили произведени от баварците напоследък е наистина впечатляваща на външен вид. Мисля да си поръчам едно :), в сънищата :).
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    То всичко хубаво, само ми интересно колко ли ще изкара 3.0-литровият туин-турбо мотор на тази кола, че 4.4 литровият им безин е тотал щета (личен опит).
fallback
Последни