fallback

Може ли Lamborghini Aventador SVJ да се опре на Rimac Nevera?

Вижте поредния сблъсък между електричество и бензин (ВИДЕО)

В YouTube се появи видео, показващо състезание на драт между електрическата хиперкола Rimac Nevera и Lamborghini Aventador SVJ. То е от новия сезон на телевизионното предаване Top Gear, който предстои да бъде излъчен, като зад волана на Nevera е водещият Крис Харис.

Изражението на лицето му е достатъчно красноречиво, за да стане ясно, че хърватската хиперкола действително е повече от впечатляващо. Харис е категоричен, че в случая не става въпрос за шофиране, а за преживяване, което е извън тялото на човека.

В първата част на видеото Nevera е само на писта, като демонстрира ускорението си. Както е известно, хиперколата на Rimac се задвижва от 4 електромотора – по един на всяко колело, със съвкупна мощност 1914 к.с. и 2360 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 1,85 секунди, като от Rimac твърдят, че то може да бъде подобрено.

Ако се гледат тези цифри, ставя ясно, че съперникът на Nevera в случая има съвсем скромни възможности. При това говорим за най-бързото Lamborghini в историята, което развива 352 км/ч. Под капака на Aventador SVJ е поставен 6,5-литров V12 с максимална мощност от 759 к.с. и 720 Нм въртящ момент. Подобни характеристики би трябвало да бъдат достатъчно за брутална разправа с почти всеки съперник на пистата, но в случая нещата се развиват напълно очаквано. А разликата между двете коли на финала е повече от сериозна.

fallback
  • #19
    До долния ( преди 2 години )
    Сметни същото за Тесла модел 3 и BMW 3. Може и за М3 да сметнеш.Добави и 1000лв за 22kW най скъпа оригинална зарядна станция на Тесла, ако искаш, въпреки че може да се зарежда от контакта. От нея 2,80лв/100км
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво излиза ако вземем Дачия на газ Дъвтер например за 36боня и Рено Зое електрическо за 66 бона при цена 1.14ст литър газ и консумация за 100км на Дъстера 8л/100км и цена около 0.22лв квтч на ел енергията и консумация около 20квтч на 100 км първомизлиза че за 100 км с Дъстера ще платя 9.12лв а със Зоето 4.40лв второ излиза обаче че Зоето ще ми се изплати разликата в цената чак след 636 600км.Но товя не включва инвестиция в зарядна станция в гаража която е едно около 50к лева ако е бързозарядна
  • #17
    До долния ( преди 2 години )
    Няма да е светло и ще има тъмни моменти и в прекия и в преносния смисъл, но все пак бъдещето безспорно принадлежи на електромобилите, а ДВГ са се запътили към историята. Няма да е бързо, но е необратимо и никой не е в състояние да спре процеса. Духът бе пуснат от бутилката и хората ПОЖЕЛАХА да карат електрически автомобили. Сега и Тойота не може да ги спре на където и иска да отклони процеса. И това е в следствие на точно такива Автомобили като Невера, които доказват потенциала.
  • #16
    Ха ха ха! ( преди 2 години )
    Тук има 1-2-*** яко вярващи в "светлото" електрическо бъдеще! Също като комунизЪма навремето. )))))))))
  • #15
    До 7 ( преди 2 години )
    А какъв ти е проблемът да спреш за 5-10 минути на някоя от петте бързи зарядни станции между софия и морето и да си до заредиш, за да стигнеш спокойно и безпроблемно с голям остатъчен пробег в батерията въпреки че си шофирал със 140 км в час?Вероятно си гледал теста от софия до слънчев бряг със 130 км в час по магистралата без зареждане. Със сигурност щеше да стигне до бургас със 140 км в час. С 10 минути спиране за зареждане, ще стигне и до Варна без да си ограничава скоростта.
  • #14
    До 10 ( преди 2 години )
    А кой ти говори за настоящето? Нали говорихме за идеалния електромобил?И кое все още го няма в настоящето? Автомобила EQS, който изминава дори повече от 500 км с едно зареждане и 140 км в час или китайския електромобил който зарежда 200 км за 5 минути?Че дори една тесла модел 3, която харчи под 20 киловатчаса на 100 км при 140 км/ч, с настоящите 250 киловата станции на тесла, зарежда тези 20 киловатчаса за 5 минути.
  • #13
    До долния ( преди 2 години )
    А защо мислиш, че носенето на няколко фотоволтаични панела в багажника е по-сложно от рафинирането на гориво?Пък и защо смяташ, че е по-лесно да поддържаш бензиностанция в тази епоха, отколкото зарядна станция с фотоволтаични панели, каквито има още сега? Май пропускаш, че дори в наши дни се планира електромобилите и фотоволтаиците да помагат на мрежата и да са основен източник на енергия, за да заместят изкопаемите горива, а не обратното.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    който иска да изпита емоции да си купи билетче за атракционно влакче за уикенда пътищата за обществен ползване не са проектирани да се движат автомобили с по 2 000 к.с. и развиващи 400 км.ч. за придвижване на големи разстояния за кратко време си има самолети или скоростни влакове тези клипчета се правят за шоу не виждам защо трябва да има медиен сблъсък на различни технологии безспорно електричеството има предимства кактои недостатъци въпроса е че не всеки може отдели 100 к за градски автомобил
  • #11
    Хм ( преди 2 години )
    Като дойде Епохата на Лудият Макс(2), а тя идва,електрически коли ли ще се карат или с двг? Щото работеща инфраструктура няма да има, а бензин може да се рафинира и в нещо подобно на ракиен казан. Верно, 60-70 октана. Трябва да има всякакви коли, щото бъдещето е съвсем неясно и не се знае какво ще оцелее.
  • #10
    До долния ( преди 2 години )
    нали ти писаха - вземи някоя електричка под наем и пробвай да видиш кое какво е на по-дълъг път в сегашните условия, в РЕАЛНИЯ живот! А не само зад клавиатурата.
fallback
Последни