fallback

За какво трябва да внимавате, ако колата ви е с АГУ?

Предимствата са много, но те могат да бъдат постигнати само при спазването на определени условия

За повечето автомобилисти, когато преобразуват автомобил на газ, основният ключов момент е икономическият аспект. Което е разбираемо - газта е почти два пъти по-евтина от бензина, а може да се използва във всички съвременни автомобили. Междувременно използването на АГУ има свои собствени характеристики, с които е добре да се съобразите.

В допълнение към спестяването на разходи, експертите отбелязват още едно важно предимство на моторното гориво с газ - екологичността. Отработените газове от изгарянето на газ са много по-чисти, което означава, че натоварването на катализатора е намалено. И двигателят не е толкова "мръсен". Както можете да видите, предимствата по отношение на екологията и икономичност са доста значителни. Те обаче могат да бъдат постигнати само ако са изпълнени редица условия.

Първото е повишен контрол върху температурата на двигателя. Факт е, че газът по време на горене отделя малко по-малко енергия от бензина. Това означава, че потреблението му при същите натоварвания ще бъде със 7-10% повече. Но температурата в цилиндрите по време на изгаряне на газ е по-висока, отколкото при изгаряне на бензин. Това води до повече нагряване на клапаните и главата на блока. При по-старите двигатели това често води до напукани пластини на клапаните и дори до изгоренибутала. В съвременните двигатели се използват по-устойчиви на топлина материали, но проблемите все още не са напълно елиминирани.

Втората точка е бензинът. Основното е, че студеният старт и загряването на двигателя се извършват точно на това гориво, след което захранващата система на двигателя се превключва изцяло на газ. Така бензинът се изразходва изключително бавно. Поради това той се застоява в инжекторите, в горивната система и в резервоара. В резултат на това там се създават условия за термично разграждане на горивото с образуване на смоли и утайки. А в резервоара дори може да се получи отделяне на горивото на съставни течности.

За да предотвратите това, трябва редовно да използвате препарати за почистване на инжекционната система и да слагате добавка в резервоара, която предотвратява отделянето на горивото. Такива средства, например, могат да бъдат почистващ препарат за горивни инжектори, както и стабилизатор на бензин.

И накрая, друг важен нюанс е изтичането на газ, което кара всеки собственик на кола веднага да се тревожи. Този проблем е разрешим: основното тук е да разберете откъде точно идва изтичането. И за бързо намиране на дефекта е необходим специален спрей.

Друг важен момент е правилният избор на двигателно масло. Дълго време се смяташе, че двигателите, преработени на газ, не се нуждаят от специални смазочни материали. Но, както се казва, времето минава и всичко се променя. Съвременното моторно гориво от газ съдържа малко количество сяра. Следователно не е необходимо да се неутрализират голямо количество агресивни вещества, образувани по време на процеса на горене. За такива случаи най-подходящи са масла с ниска алкалност.

Подобни продукти се произвеждат в Германия, Франция и напоследък в Турция. Това е напълно синтетично моторно масло, което обаче е специално разработено за екологични двигатели, включително тези, работещи на газ.

Както е отбелязано в анотацията на тези продукти, маслото има висока течливост, което свежда до минимум износването на частите при стартиране на студен двигател, което е особено важно през зимата. В допълнение, специалните смазочните материали за автомобили с АГУ показват високи почистващи свойства, които предотвратяват образуването на утайки и сажди.

fallback
  • #6
    КЛИМБО ( преди 2 години )
    Специалният спрей за проверка за изтичане на газ се казва дунапренена гъба с вода и веро!
  • #5
    Бутан ( преди 2 години )
    Глупостите се пишат от умните. Ние си караме 15 г без излишни съвети.
  • #4
    Бойко ( преди 2 години )
    Какви "напукани пластини на клапани и изгорели бутала"? Глупости! 20 години карам на газ, такова нещо не съм видял. "термично разграждане на горивото" - още една глупост или пък проводачът е калпав.
  • #3
    Бай Х ( преди 2 години )
    А за фабричните АГУ нищо не казахте !?Като Еко-G,например,идваща така от завода/производител до клиента !
  • #2
    дон чикен ( преди 2 години )
    внимавам аз да ме ми свърши газта, че не ми се кара на бензин
  • #1
    gron ( преди 2 години )
    И за бързо намиране на дефекта е необходим специален спрей.мда - специалния спрей е обикновена сапунена вода.Гении български
fallback
Последни