Идва времето, когато старите акумулатори започват да се предават и преди настъпване на истинската зима трябва да ги заменим с нови. сега ще ви разгажем за едно задължително условие, което трябва да бъде спазено при смяната на старата батерия с нова.
След като старата батерия бъде извадена от двигателното отделение, първото нещо, което трябва да направите, е да проверите състоянието на захранващите проводници и монтажната платформа, върху която ще бъде фиксиран новият източник на енергия.
Много е важно тази „плоча“ да бъде напълно почистена не само от мръсотия, но и от всички чужди предмети като навити гайки, болтове или камъчета, които случайно са рикоширали от колелата в двигателното отделение и са се озовали там. Всяко от тези неща, ако се озове под акумулатора, може лесно да направи дупка в дъното му с всички произтичащи от това последствия.
Освен това пръстеновидните накрайници на захранващите кабели също трябва да бъдат внимателно проверени. Преди да инсталирате новата батерия, те трябва да бъдат добре почистени от старата смазка и всички замърсявания и следи от електрохимична корозия, ако има такива, трябва да бъдат отстранени от накрайниците. Това може да стане бързо чрез шлайфане на клемата отвън и отвътре с обикновена фина шкурка.
Едва след тези задължителни „процедури по почистване“ можете да продължите да инсталирате новия акумулатор. Преди това обаче определено трябва да проверите степента на заряда му, като измерите нивото на напрежение на клемите с мултицет. В идеалния случай трябва да бъде приблизително 12.8 - 12.9 V.
На практика често се случва нов акумулатор, купен от магазин след дълъг период на съхранение, да демонстрира "напрежение" на ниво от 12.5 - 12.6 волта. По принцип такъв акумулатор може да се монтира на колата, но при условие, че след монтажа му колата ще се движи час-два. Това ще ви позволи да попълните заряда на батерията до желаното ниво