fallback

С колко скочиха цените на резервните части в Русия (по марки)

Експерти предвиждат поскъпването на тези детайли да продължи

Военните действия на Русия спрямо Украйна промениха търговията в почти всички сфелри, но особено болезнена за руснаците е автомобилната. Повечето световни марки затвориха заводите си в Русия, като и те, и останалите от Западна Европа, Япония и Америка спряха вноса на нови автомобили в страната.

Това обаче не е всичко. В Русия се наблюдава драстично поскъпване на резервните части за вносни автомобили. Препоръчителните цени на дребно на производителите на резервни части за някои марки и модели автомобили са се увеличили със... 70% от началото на годината, според статистиката на "АлфаСтрахование". Средно увеличението на цените е 25.8%.

Изчислението е извършено според най-популярните консумативи, които най-често се купуват  след инцидент: това са стъкла, фарове, калници, преден капак, капак на багажника, броня и радиаторни решетки. Ето и какво показва статистиката.

Suzuki - 66%

Volvo - 55%

Audi и Mazda - по 39%

Ford - 35%

BMW и Mini - 33%

Genesis - 32%

Peugeot - 31%

Kia и Mitsubishi - по 29%

От застрахователната компания отбелязват, че в момента се изграждат нови логистични вериги за доставки, но въпреки високите цени на резервни части, недостигът не е напълно премахнат. Приетите по-рано основни принципи на ценообразуване вече са неуместни, тъй като на пазара практически няма оригинални резервни части, те са заменени от аналози от т.нар. "приятелски страни", като основната такава в случая е Китай.

Частично дефицитът започна да се попълва чрез нови канали за доставка - през някои страни от ОНД и чрез други страни, които продължават да работят с Русия. Въпреки това експертите, направили проучването заявяват:

"Във всеки случай намаление на цените на резервните части е малко вероятно в близко бъдеще поради глобалната инфлация и нарастващите логистични разходи. Руснаците трябва да бъдат подготвени дори за още по-голям дефицит и още по-високи цени на резервните части за вносните автомобили.“

fallback
  • #4
    alfa ( преди 2 години )
    Егати тъпата статия.Частите идвали само от Китай,че то почти всички части вече се произвеждат в Китай бре.Значи за Русия няма проблем.
  • #3
    До авторката ( преди 2 години )
    Т. ъпа статия пропаганда имаща за цел да очерни Русия. ***. Пендърите от Козяк за толкова ли *** ни смятат ? А с колко скочиха цените на резервните части в Европа и България ? И колко струва газта тока бензина парното водата в Русия сравнено с Европа и България ?
  • #2
    q ( преди 2 години )
    Увеличението на цените е средно с 26% - тоест с инфлацията. По-интересното е че върви пълно овладяване на руският масов пазар от китайските марки. След време ще е много трудно да се завърнат утвърдените производители на този пазар.
  • #1
    Р ( преди 2 години )
    Другият начин за сдобиване с резервни части е т.нар. нощен базар, който е причина за много масови сбивания в Масква и Петербург.Който не знае, какво е това да си провери
fallback
Последни