fallback

Първият признак за остаряването на колата е... седалката

Обърнете внимание на гниенето на местата за захващане на креслата

За да разберете дали една кола е стара и амортизирана, то първо трябва да погледнете седалките. Те провисват, разкъсват се тапицериите и най-важното - разкъсват. От къде обаче идва ръждата в иначе сухия салон? Корозията има всички основания да се "заяви", особено ако колата вече не е първа младост. За причините, последствията и решенията за този проблем ви разказваме сега.

Уви, всяка кола рано или късно започва да ръждясва. И ако все още може да не забелязвате проблеми с калници и прагове, то проблемите с "кафявата чума" в салона са от особено значение за ранната диагностика. с други думи трябва да се обърне по-голямо внимание именно на тях.

Водачът и пасажерите седят в салона и дишат вредните съединения на ръждата всеки ден. Ръждата, мухълът и миризмата на мухъл са брънки от една и съща верига, които трябва да бъдат прекъснати незабавно. В противен случай ще има последствия за здравето ви, които са по-трудни и опасни за коригиране.

Сигналът за необходимостта от предприемане на действия е от ярък по-ярък. "Краката" на седалките - местата на тяхното закрепване към каросерията - са покрити с ръжда. Случва се на много коли, особено на по-възрастните във всеки смисъл на думата.

Дебелият слой ръжда, покрил метала на въпросните залавни места, ясно подсказва критичното износване на уплътненията на вратите. Проблемът е най-силно изразен на шофьорската седалка и точно там трябва да погледнете. Това се получава, защото седалката на водача, чиято врата се отваря по-често от останалите, ръждясва много по-силно.

Добавяме тук влагата от стелките, без която не може да мине нито една зима и есен, като благодарение на нея получаваме идеални условия за появата на „нов живот“ - орди от различни плесени, микроби и други представители на „микроживотинския свят“ . И тогава започват въпросите: откъде идват дразненето, спазмите и болката, алергиите и други респираторни заболявания?

Внимателното изследване на гумените уплътнения на вратите потвърждава аргумента: от плътната гума не е останало нищо, или пък по структура вече е като марля. Трябва да се смени, няма спор. Но преди това трябва внимателно да почистите купето, докъдето ви стигат ръцете. Докато седалките са извън колата е добре да почистите и въпросните "крака", които са покрити със слой ръжда.

И нещо важно - преди да демонтирате седалките на водача, е по-добре да изключите тока за да не се получат непредвидени ситуации с вградените в тях въздушни възглавници. И тогава всичко е просто: метална четка, преобразувател за ръжда, грунд в два слоя и боя. В този случай не се изискват фантастични визуални резултати, така че всички операции могат да се извършват самостоятелно - операцията ще отнеме около три часа.

fallback
  • #3
    //// ( преди 1 година )
    2 благодаря ти за адекватния и разумен отговор. Моят въпрос беше по скоро риторичен. По правилно е да се каже, че се изключва захранването на седалките или на автомобила, като се разкачи акомулатора. Но тока.....звучи малко странно....
  • #2
    До 1 ( преди 1 година )
    Викаш енергото. Те ще го изключат. :))) А иначе става и от клемите на акумулатора. Махаш минуса и го изолираш настрани. Внимаваш да не допреш случайно до плюса. И най важното, правиш го при изключен двигател и гледаш ключа да не е на контакт че иначе може да стане мазало.
  • #1
    //// ( преди 1 година )
    Извинявам се, но откъде се изключва токът на автомобила?
fallback
Последни