Покупката на ново превозно средство е много трудна през последните няколко години. Недостигът на части, забавянето на производството и и най-вече увеличението на цените отказаха много потребителите. Оказва се обаче, че има модели, които не само, че не поскъпват, когато са разположение на дилърите, а дори се продават по-евтино.
Списък е съставен от компанията за подкрепа на потребителите Consumer Reports, която е открила колко хора в САЩ са платили за нов автомобил по-ниска цена, от тази която се препоръчва от производителя (MSRP). Той включва 10 модела, продавани по-евтино, като при 5 от тях - Cadillac XT4, Volvo XC60, Land Rover Discovery Sport, Cadillac XT5 и Mitsubishi Outlander Sport, разликата е 1% надолу.
Средно два модела на BMW - X3 и X5, се предлагат за 2% под MSRP в момента, докато при Jeep Gladiator разликата е 3%. За офроуд-пикапа се посочва, че най-вероятната причина са високите цени на бензина, които правят този автомобили непривлекателен за клиентите.
Първите две места в класацията обаче са заети от моделите на Alfa Romeo, които, поне на американския пазар, се предлага с големи отстъпки. Второто най-голямо намаление на пазара е за по-големия SUV на марката Stelvio. Средно купувачите плащат около 4% по-малко от MSRP при покупка на модела.
А първото място отива при Giulia, която в момента е с колосалните 10% отстъпка от препоръчаната от производителя. Това е огромна отстъпка за впечатляващ спортен седан, фокусиран върху шофьора.
От Consumer Reports признават, че редица фактори са допринесли за появата на тези автомобили. Основният от тях е инфлацията, която направи по-скъпите превозни средства по-малко привлекателни.