fallback

Шеф на дизайна в Mercedes защитава големите екрани

Клаус Френцел смята, че това е правилен ход за индустрията

Една от тенденциите в интериора на съвременните автомобили е все по-големи сензорни екрани. Добро или лошо е това решение? Предпочитанията са различни, коментарите – също. Какво е мнението на Клаус Френцел - ръководител на UX (User Experience) Design в Mercedes, той самият разкри пред Car Design News.

 

 

„Екранът е като игрално поле, колкото е по-голям, толкова повече възможности имате. Но визуалната част не е всичко, останалото е зад екрана. Важна е комбинацията и това прави разликата“, смята Френцел.

Не е изненада, че Mercedes - създателите на Hyperscreen за арматурното табло, поддържат сензорните екрани. Френцел вярва, че по-големите екрани са правилният ход за индустрията. Според него размерът не е единственото нещо, което има значение. Производителите на автомобили също трябва да вземат предвид звуковия пейзаж, гласовото взаимодействие и още неща и всички те трябва да се съгласуват, за да доставят добър продукт на потребителя.

 

 

Клаус Френцел допълва: „Само един голям екран не осигурява изживяване. Ако гледате филм без звук, сякаш филмът е някак мъртъв, въпреки че екранът е същият. Всичко заедно осигурява изживяването. Правенето на това обаче може да бъде доста трудно. UX екипът трябва да е в постоянен контакт с UI екипа (отговаря за потребителския интерфейс), за да гарантира, че екранът работи перфектно. Те също трябва да имат диалог с дизайнерите, защото хиперекранът отразява дизайна на автомобилите Mercedes EQ. Всичко има нужда от точния баланс.“

Шефът на UX Design казва още, че хората от този екип трябва да обмислят използваемостта на своите системи. Според Френцел е лесно за специалистите, които работят върху система от дълго време да приемат, че тяхната е интуитивна и добра. Но това всъщност е така, защото те просто са свикнали с нея.

 

 

„Може да бъде опасно в рамките на една компания, когато се разработват тези неща, тъй като служителите може да си помислят, че всичките им клиенти са като тях и ще могат да разберат системата. Те не могат да си представят, че някой не разбира – казва Френцел. - Но ако летите до друг град и се качите на кола под наем, останалите хора трябва да могат да запалят за 20 секунди и да знаят как да взаимодействат с най-важните функции за употреба на колата.“

Френцел обаче признава, че за един дизайнер е възможна мисълта да отиде твърде далеч, що се отнася до сензорните екрани. От гледна точка на безопасността обаче това има значение, така че постигането на правилния баланс е от решаващо значение.

 

 

fallback
  • #6
    До долния ( преди 2 години )
    Един кара, а останалите гледат. Очевидно си ерген за да задаваш такива въпроси. Благородно ти завиждам!
  • #5
    Ще караме ( преди 2 години )
    или ще гледаме?
  • #4
    Аз ( преди 2 години )
    50 инчовия ми телевизор консумира около 80 вата електроенергия. Не мисля, че дори и дисплеите на автомобил да консумират също толкова ще усетите тази консумация.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Тяговата Батерията се използва основно за захранване на елекотромоторите за движението на колата и примерно за предварително затопляне на купето. А тези телевизори се захранват от 12 волтовия акумулатор.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    надявам се заради дисплея да не може да вкарва в авариен режим, екстрите са хубаво нещо ама е някак тъпо да караш с 50 заради мултимедията. добре ще е да започнат отделят глезотииките от основните функции на автомобила.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Каква е консумацията на ток на тия телевизори? С колко увеличавате капацитета на батерията, заради тях?
fallback
Последни