Не беше отдавна времето, в което китайските автомобилни компании често бяха обвинявани, че копират дизайна на известни западни производители. Вижте Ora Punk Cat и се опитайте да не го сбъркате с електрическия Volkswagen Beetle. А има и други подобни примери. Но сега може да се погледне с друго око в обратната посока, ако се вгледате във френския Citroën Оli и китайския UPower SUV, съобщава Аutoevolution.
Преди броени дни Citroen показа радикален концептуален кросоувър, наречен Oli, с който визуализира бъдещето на електрическите си автомобили. Французите твърдят, че Oli не е пряк предшественик на сериен модел, въпреки предоставянето на поредица от специфични технически подробности за прототипа. През януари тази година бе показан UPower SUV. Всъщност китайската компания представи пет превозни средства и Super Board, електрическа платформа, която е в основата на всичките пет модела. Един от тях беше UPower.
Първият, който забеляза приликата между Citroën Оli и UPower SUV, беше журналистът Грег Кейбъл. Той попита в туитър кой го е направил по-добре - UPower или Citroën. И остави читателите да решат.
Въпреки, че дизайнът на концептуалния Оli и този на UPower SUV са много сходни, превозните средства следват много различни концепции. Oli е създаден да бъде лек и достъпен, докато UPower SUV не изглежда да има друга цел, освен да покаже колко гъвкав е UPower Super Board.
Според китайската компания тази електрическа платформа ще позволи базираните на нея автомобили да имат пробег от 1000 км. За UPower не се споменава колко тежи. С пробег от 1000 км обаче колата ще трябва да предложи поне 100-kWh батерия, ако има същата консумация на енергия като Оli (10 kWh/100 km. Колкото и да са различни по същество тези концептуални автомобили, техните удивителни стилови прилики ги правят интересна двойка - еднакви форми и същевременно много различни предложения.