fallback

Концепцията Citroen Oli се оказа копие на китайски модел

Приликите в дизайна са очевидни, но UPower SUV беше представен по-рано

Не беше отдавна времето, в което китайските автомобилни компании често бяха обвинявани, че копират дизайна на известни западни производители. Вижте Ora Punk Cat и се опитайте да не го сбъркате с електрическия Volkswagen Beetle. А има и други подобни примери. Но сега може да се погледне с друго око в обратната посока, ако се вгледате във френския Citroën Оli и китайския UPower SUV, съобщава Аutoevolution.

 

 

Преди броени дни Citroen показа радикален концептуален кросоувър, наречен Oli, с който визуализира бъдещето на електрическите си автомобили. Французите твърдят, че Oli не е пряк предшественик на сериен модел, въпреки предоставянето на поредица от специфични технически подробности за прототипа. През януари тази година бе показан UPower SUV. Всъщност китайската компания представи пет превозни средства и Super Board, електрическа платформа, която е в основата на всичките пет модела. Един от тях беше UPower.

Първият, който забеляза приликата между Citroën Оli и UPower SUV, беше журналистът Грег Кейбъл. Той попита в туитър кой го е направил по-добре - UPower или Citroën. И остави читателите да решат. 

 

 

Въпреки, че дизайнът на концептуалния Оli и този на UPower SUV са много сходни, превозните средства следват много различни концепции. Oli е създаден да бъде лек и достъпен, докато UPower SUV не изглежда да има друга цел, освен да покаже колко гъвкав е UPower Super Board.

Според китайската компания тази електрическа платформа ще позволи базираните на нея автомобили да имат пробег от 1000 км. За UPower не се споменава колко тежи. С пробег от 1000 км обаче колата ще трябва да предложи поне 100-kWh батерия, ако има същата консумация на енергия като Оli (10 kWh/100 km. Колкото и да са различни по същество тези концептуални автомобили, техните удивителни стилови прилики ги правят интересна двойка - еднакви форми и същевременно много различни предложения.

 

 

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    А бе те така и руснаците уж пуснаха ту144 един месец преди конкорд па после се оказа че руското разузнаване с помощ на френските комунисти окрали чертежите
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    ама никак не си приличат като еднояйчните близнаци са всичките и при всяка среща като да откриеш 10 разлики а дизайн от азиатци моля моля по далеч всички виждаме на какво заприличаха автомобилите дисплейчета на колела
  • #5
    до #3 ( преди 1 година )
    Европеец съм и не смятам, че азиатците си приличат толкова, че да не ги различаваш. Трябва да си малко по-наблюдателен само и ще разбереш, че никак не си приличат и имат различни черти. А това, че за азиатците европейците си приличаме е абсолютна неистина. С доста азиатци съм имал контакти и познавам. Различават ни много добре. А колкото до дизайна, то съвсем скоро ние ще се учим от тях, а не обратното, както сме свикнали. Парите и специалистите отиват в Китай и те са бъдещето *** автомобилострое
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    10 kWh/100 km разход за SUV?!Еняка е на 18/100 официално!!!
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    според европейците всички азиатци си приличат същото мислят и азиатците за европейците така че приликата е в кръглите гуми
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Приликата е очевидна- и двете са отчайващо грозни.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Както написах и предния път, дизайнът е на Хъмър, а не на китайци или на европейци.
fallback
Последни