fallback

Китайци сравниха топ-модела си с iPhone

Кросоувърите Leading Ideal L8 и L7 са еднакви технически, но имат някои различни функции

Сравнението на съвременните автомобили с електронни джаджи отдавна е нещо обичайно, но китайската компания Leading Ideal реши да използва тази аналогия. Още през пролетта тя представи кросоувъра Leading Ideal L9, като сега го определи като „iPhone 14 Pro Max в света на автомобилите“. Новият модел - Leading Ideal L8, пък е равен на iPhone 14 Pro. Има и трети - Leading Ideal L7, но неговата аналогова джаджа не се посочва.

Всъщност моделите L7, L8 и L9 са варианти на една и съща кола. Всички те произлизат от големия кросоувър Leading Ideal One от 2018 г.. Въпреки високата цена (тя стартира от 53 000 долара), тези хибриди се оказаха много популярни. През 2020 г. са продадени 33 000 екземпляра, през 2021 г. - повече от 90 000 бройки, а през първата половина на тази година - 59 000 автомобила! Така че изграждането на цяла гама около един модел стана съвсем логично.

И така, кросоувърът Leading Ideal L8 се превърна в директен заместител на модела One. Всъщност това е „скъсен“ L9 - междуосието е намалено със 100 мм (до 3005 мм), а общата дължина е намалена със 138 мм (до 5080 мм). Вместо джанти с диаметър 21 цола са монтирани 20-цолови. Панелите и елементите на тялото са съответно коригирани, но дизайнът е внимателно запазен и не е лесно да се направи разлика между моделите L8 и L9, особено когато са в движение.

Предната част на купето е напълно същата. Липсва обичайния екран на инструментите, а основните данни (скорост, пробег, консумация на енергия) се показват на малък дисплей, който е монтиран в горната част на главината на волана. Освен това тези параметри се дублират на голям проекционен екран. Отдясно на водача има два сензорни екрана с диагонал от 15,7 инча всеки - централният е отговорен за климатичния контрол, навигацията и други настройки, а екранът на пътника е изключително за медийната система.

Подобно на „деветката“, Leading Ideal L8 има триредов шестместен салон, но вторият ред тук е по-опростен - отделните седалки нямат прибиращи се подложки за крака и вградени високоговорители, няма сгъваеми маси, въпреки че електрическото задвижване и вентилацията е запазена. А 15,7-инчовият екран на тавана е преместен в списъка с опции. Без него вградената медийна система се справя с един чип Qualcomm Snapdragon 8155 вместо два.

В допълнение, автопилот с лидар, който е инсталиран над предното стъкло, е прехвърлен в списъка с платени опции. Такава система има два процесора Nvidia Orin-X с обща производителност от 508 върха (трилиони операции в секунда), а основният адаптивен-круиз контрол с радари и камери се задоволява с един чип Horizon Journey 5.

Стъпка надолу в йерархията, кросоувърът Leading Ideal L7 има същото междуосие от 3005 мм, но дължината му е намалена с още 30 мм (до 5050 мм), а освен това наклонът на задните колони на покрива е увеличен, така че да може да се разпознае по намалените задни стъкла. Първоначалните джанти също са 20-цолови, а двуслойните странични прозорци вече са в базовото оборудване. Основното е, че „седмицата“ има двуредов салон с 5 места.

Технически моделите L7, L8 и L9 са идентични. Всички имат въздушно окачване с адаптивни амортисьори и секвенциална хибридна настройка. Под предния капак има 1,5-литров четирицилиндров двигател (154 к.с.), който работи по цикъла на Милър и презарежда тяговата батерия. Колелата се задвижват от електрически двигатели - 177 к.с на предния мост и 272 к.с. на задната ос. Съвкупната мощност е 449 к.с и 620 Нм.

Поради скъсеното междуосие, капацитетът на тяговата батерия за моделите L7 и L8 е намален до 42,8 kWh срещу 44,5 kWh за флагмана L9. Напълно заредена тя трябва да е достатъчна за пробег от 210 км (според китайския цикъл CLTC), а максималният пробег с пълен резервоар с бензин е 1315 км (или 1100 км според цикъла WLTC). Време за ускорение от 0 до 100 км/ч е 5,5 секунди, максималната скорост – 180 км/ч.

Leading Ideal L8 ще стъпи на китайския пазар през ноември, като цените му са от 51 до 56 000 долара срещу 65 00 за флагманския модел L9. По-малкият Leading Ideal L7 ще излезе в продажба през февруари на цени 48 000-53 000 долара.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    А да, да на снимки китайците са най-добрите!
  • #2
    IM-DrtiйУАЙТBoY ( преди 2 години )
    Семпъл интериор, красив и естетически елегантен аутфит, изцяло издържан качествен дизайн - просто грабва окото на разбирача,без да се натрапва и да се фука насам-натам
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Това нещо като нищо има 3 тона с това ДВГ + 2 електромотора + 44квтч батерия
fallback
Последни