fallback

Mercedes-Benz GLC получва plug-in хибрид с рекордно ниски емисии

Към двете бензинови версии се присъединява и дизелов вариант

Новият Mercedes-Benz GLC става все по-ефективен, след като претърпя обновяване и получи два бензинови plug-in хибридни варианта с бензинов двигател. Към тях се присъединява и дизелова модификация, която обещава рекордно ниски вредни емисии и сериозен пробег само на електричество.

Продажбите на хибридите стартират до месец, като първо на пазара ще се появят бензиновите версии с plug-in технология. Това са GLC 300 и 4Matic, както и GLC 400 и 4Matic, като и двата (както личи от името) може да се комбинират със задвижване на четирите колела и 9-степенна автоматична скоростна кутия.

Кросоувърите ще получат батерия с капацитет 31,2 кВт/ч, електромотор със 136 к.с. и 440 Нм, както и 2,0-литров бензинов турбомотор с 4 цилиндъра. При версията 300 той развива 204 к.с. и 320 Нм, а при 400 – 252 к.с. и 400 Нм. Съответно, съвкупната мощност на по-слабия хибрид е 313 к.с. и 550 Нм, докато на по-големия тя достига 381 к.с. и 650 Нм.

Двете модификации ще изминават 119-130 км само в електрически режим (по цикъла WLTP) и ще имат разход на вредни емисии 12-15 гр/км. През пролетта на 2023 г. Към тях ще се присъединят и дизеловите версии - GLC 300 d и GLC 300 de, при които също има задвижване на четирите колела 4Matic. Вариантът 300 d има „мек“ хибриден задвижващ механизъм, който използва двигател 2.0 dkiesel с 269 к.с., комбиниран с електрически мотор от 17 kW и 200 Нм.

Още снимки на хибридните версии на Mercedes-Benz GLC - вижте в галерията:

Той се намесва в определени фази на шофиране, като ограничава консумацията и подобрява старта. GLC 300 de, от друга страна, е plug-in хибрид с 2,0-литров дизелов двигател с мощност 197 к.с. и електромотор със 136 к.с. за общо 335 к.с. и 750 Нм. Батерията е същата като при бензина, като има капацитет от 31,2 кВт/ч.

Електрическият пробег при дизелите е между 112 и 128 км, докато емисиите на CO2 са 10-14 г/км (винаги в цикъла WLTP). Последното представлява истински рекорд, тъй като нито един автомобил с термичен двигател на пазара не може, поне в момента, да се справи по-добре. И скоро ще пристигне plug-in дизеловият хибрид на Mercedes C-Class, който ще има същата конфигурация и който, като се възползва от по-аеродинамичната каросерия, може допълнително да подобри тази цифра.

fallback
  • #5
    До 4 ( преди 2 години )
    Така е но защо ти е 2.0 ДВГ 200 коня ако ще го ползваш 10% от времето а 90% ще ползваш 135 коня на ток. Сигурно е супер рядкост някой да вземе такава кола за 90% градско понеже дори да покрива маршрутите то няма смисъл извън града да се мъчиш и да хабиш бързо батерията с 135 коня ел.мотор за 2.3 тона джип струващ над 70 хил евро а 2.0 мотора да седи за красота а и тока също си има своите емисии макар и доста по-малки
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Колко да е смешно, като 90% от маршрутите на тази кола ще могат да се покриват само от батерията? Друг е въпросът защо някой би си я купил, при положение, че има пълни електромобили на същата цена, включително от Мерцедес.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Това с емисиите е ясно че е номер смешно е че 2.3 тона СУВ който има и ДВГ на хартия е по-екологичен от Сандеро на газ и Ярис хибрид. Отдавна трябваше разхода да се мери в хибриден режим отделно от пробега на ток и емисиите да не се броят в случая сякаш никога не се ползва ДВГ мотора
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Цената е от 71.5 хил евро за слабата версия което е повече от EQE (тоест вероятно колкото ще е електрическия GLE) и от най-бързата Тесла У иначе пробега мисля че е рекорд за хибрид
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Добре е, че си вярват. Ама само те.
fallback
Последни