Новият Mercedes-Benz GLC става все по-ефективен, след като претърпя обновяване и получи два бензинови plug-in хибридни варианта с бензинов двигател. Към тях се присъединява и дизелова модификация, която обещава рекордно ниски вредни емисии и сериозен пробег само на електричество.
Продажбите на хибридите стартират до месец, като първо на пазара ще се появят бензиновите версии с plug-in технология. Това са GLC 300 и 4Matic, както и GLC 400 и 4Matic, като и двата (както личи от името) може да се комбинират със задвижване на четирите колела и 9-степенна автоматична скоростна кутия.
Кросоувърите ще получат батерия с капацитет 31,2 кВт/ч, електромотор със 136 к.с. и 440 Нм, както и 2,0-литров бензинов турбомотор с 4 цилиндъра. При версията 300 той развива 204 к.с. и 320 Нм, а при 400 – 252 к.с. и 400 Нм. Съответно, съвкупната мощност на по-слабия хибрид е 313 к.с. и 550 Нм, докато на по-големия тя достига 381 к.с. и 650 Нм.
Двете модификации ще изминават 119-130 км само в електрически режим (по цикъла WLTP) и ще имат разход на вредни емисии 12-15 гр/км. През пролетта на 2023 г. Към тях ще се присъединят и дизеловите версии - GLC 300 d и GLC 300 de, при които също има задвижване на четирите колела 4Matic. Вариантът 300 d има „мек“ хибриден задвижващ механизъм, който използва двигател 2.0 dkiesel с 269 к.с., комбиниран с електрически мотор от 17 kW и 200 Нм.
Още снимки на хибридните версии на Mercedes-Benz GLC - вижте в галерията:
Той се намесва в определени фази на шофиране, като ограничава консумацията и подобрява старта. GLC 300 de, от друга страна, е plug-in хибрид с 2,0-литров дизелов двигател с мощност 197 к.с. и електромотор със 136 к.с. за общо 335 к.с. и 750 Нм. Батерията е същата като при бензина, като има капацитет от 31,2 кВт/ч.
Електрическият пробег при дизелите е между 112 и 128 км, докато емисиите на CO2 са 10-14 г/км (винаги в цикъла WLTP). Последното представлява истински рекорд, тъй като нито един автомобил с термичен двигател на пазара не може, поне в момента, да се справи по-добре. И скоро ще пристигне plug-in дизеловият хибрид на Mercedes C-Class, който ще има същата конфигурация и който, като се възползва от по-аеродинамичната каросерия, може допълнително да подобри тази цифра.