fallback

Smart#1 в Германия струва с над 30% повече от Китай

Продажбите на електрическия кросоувър ще стартират в средата на октомври

Пет месеца, след като бе представен Smart #1, вече са ясни и цените на електрическия автомобил. В Германия базовият Pro+ се предлага от €41 490, като има три нива на оборудване. Версиите са Premium (от €44 990) и Brabus (€48 990), а средната опция е Launch Edition, която ще се продава за 46 290 евро. От Smart обаче не уточняват колко дълго ще продължи производството на Launch Edition.

 

 

Във Великобритания Launch Edition ще може да се поръчва от януари 2023 г., като бройката е ограничена до само 100 автомобила. Предварителните заявки за другите модификации ще бъдат отворени не по-рано от второто тримесечие на следващата година. В континентална Европа предварителните поръчки за Smart#1 с ляв волан ще започнат през октомври тази година.

Според Smart първите коли ще бъдат доставени на клиентите в началото на 2023 г., което означава, че електромобилът ще отговаря на условията само за екологичния бонус, валиден от 2023 г. и клиентите няма да могат да се възползват от по-високите ставки на субсидията за регистрация през 2022 г.

Освен запазената марка, колата вече няма нищо общо с познатите ни малки машини. Smart#1 е базиран на платформата Geely SEA и е дълъг 4,27 метра. Електрическото задвижване е с изходна мощност от 200 kW, а батерията от 66 kWh осигурява пробег до 440 км по цикъла WLTP.

Интересното е, че продажбите на Smart#1 вече започнаха на китайски пазар, където се контролират от новосъздадената копания Smart Home China. Първите автомобили вече са в салоните на мегаполиси като Пекин, Шанхай, Гуанджоу, Шенжен, Нанкин, Хангжу и др. На местния пазар Smart#1 се предлага на цени, започващи от 194 200 юана (28 055 евро) но във вариант Pure+, който не се предлага в Европа. Pro+ се продава в Китай от 209 200 юана, което в момента съответства на 30 220 евро – с над 30 процента по-евтино от Германия.

 

 

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Русофобията е болест. Виждам жълтопветник тук в тоя форум поредните опорки. А какво да кажем че вчера ЕС се разбра за таван на електроенергията поредната глупост... Абе зануляването си върви по план па после живот здравей, здравей...
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Като се има предвид вносните мита +30% си е в реда на нещата. Тези мита са били използвани с цел насърчаване на местното производство, ама тъй като Европа изтърва влака - сега ще плащаме за скъпи коли от Китай
  • #8
    До 7 ( преди 2 години )
    Прав си всеки има право на мнение но не навсякъде. Разликата между Чехия и Беларус, Южна и С. Корея, Израел и Иран, Тайван и Куба е явна понякога и от космоса а също и в автомобилните им пазари или производства. На Русия почти всичките които са или доскоро са им били съюзници са провалени а понякога са и с окупирани от Русия територии както Грузия, Молдова и Украйна които можем да сравним с успели да се измъкнат към ЕС и НАТО като Латвия, Румъния и Полша
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    5-ти, много си в грешка, но блаженни са вярващите. Нито Китай, С. Корея, още по малко САЩ и Канада са демокрации. Едно че тука не мястото за такива дискусии, друга е, че всеки има право на мение.
  • #6
    До 5 ( преди 2 години )
    Газта я спря Русия а не ЕС както често опитвате да манипулирате и ембаргото на петрола не се планира заради това че Русия е диктатура без свобода и човешки права а защото започна най-голямата война в Европа от втората световна насам и иска да превземе голяма страна кандидат за ЕС с което да стигне и Приднестровието което е окупирала от Молдова която е друг кандидат провален от Русия. За теб сигурно Китай и С. Корея са по-големи демокрации от САЩ и Канада но реалността е маалко по-различна
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    4-ти, извън авто темата е, но когато ресурсите са ти внос, вечно зависиш от някой. Арабите и те са една демокрация, ама за там се затварят очите. Чичо Сам - там е демокрация само на хартия, иначе е чиста диктатура на парите и сега Европа ще зависи от него за втечнен газ, който не е по евтин. Да, както е казал 2 - много напускат не само Германия, но Европа. Познай сега къде отиват и дали след време няма да ти извадят и червата, като поемеш кукичката. Не, не е Китай или арабския полуостров
  • #4
    До 3 ( преди 2 години )
    Така е плащат си грешката да зависят от луд диктатор и цената на това да имат съвест. Предполагам ти предлагаш Смарт да продават в Русия където пазара е 4 пъти по-малък, Лада Гранта чупи рекорди и тази година страната е на първо място по емиграция на милионери
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Немците скоро няма да има какво да ядат и с какво да се топлят а тея тръгнали да продават Смарт на такива фантастични цени. Какво точно поражда надценката от 30 % ако може някой да каже?! С тези яки надценки храним евро бюрокрацията и гинеколожката Фон дер Л***йнен, която има много дела и е разследвана стотици милиони ? далавери в родната си Германия. Докторантурата и е преписана доказано в немски съд, продаваше и заплашваше за вак?ините и там с мъжа си направиха млрд.?. Престъпник 100%
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Те и Мерцедес отдавна не са съвсем немски. Явно не знаеш, че голяма част от акциите им са купени от арабите. Скоро четох, че искали да продадат още един пакет акции, но арабите не искали и китайците и те се дърпали. Явно ги чакат още да закъсат и акциите им още да паднат и да си ги вземат без пари. Общо взето натам върви цялата немска индустрия. Много предприятия напускат Германия, а тези, които останат са пред фалит. Германия и Европа се самопростреляха в стомаха, както каза Орбан.
  • #1
    Нормално ( преди 2 години )
    Някой да иска още евтини модели от Китай? То е ясно че с по-високи данъци, 10% мито и транспорт през половината планета няма как да няма голяма разлика. Жалко че Смарт вече е по-скоро китайска марка макар че Мерц държи 50% от акциите то даже централата вече е в Китай
fallback
Последни