fallback

Още един модел на Lada отиде в историята

Липсата на компоненти от чужбина доведе до отказа от X Ray

Санкциите срещу Русия заради войната в Украйна принудиха АвтоВАЗ да се откаже от единствения си кросоувър Lada Xray. Ръководителят на компанията Максим Соколов заяви в интервю за агенция ТАСС следното: „Ще отговоря накратко - никога. Не планираме да възобновим производството му, защото твърде много набор от автокомпоненти, използвани в тази кола, са блокирани за доставки“.

 

 

Lada XRay спря да се произвежда през пролетта след въвеждането на санкциите срещу Руската федерация. Информацията за изоставянето на модела се разпространява отдавна, но АвтоВАЗ дълго време отричаше и уверяваше, че производството на Lada XRay ще бъде възобновено през 2023 г. В дизайна на Lada XRay делът на вносните компоненти достига 40%. Кросоувърът е изграден на платформа на Renault и затова е невъзможно да се опрости, дори като се премахнат въздушните възглавници и ABS по примера на Lada Granta.

Кросоувърът Lada XRay беше представен през 2015 г. Моделът е оборудван с бензинови двигатели от 1,6 литра (106 и 113 к.с.) и 1,8 литра (122 к.с.). XRay обаче така и не беше много търсен - през 2021 г. бяха продадени 22 107 коли, а през 2018 г. резултатът бе най-добър - 34 807 единици.

 

 

По-рано АвтоВАЗ също информира, че производството на Lada Vesta не може да бъде възобновено тази година поради недостиг на компоненти и преместване на производството от Ижевск в Толиати. Цената на Lada Vesta за 2022 г. се е утроила и е достигнала 38 хиляди долара.

Очаква се конвейрът с обновена версия на Lada Vesta да заработи през пролетта на следващата година. По този въпрос Соколов добави, че АвтоВАЗ планира да разработи кросоувър, който ще бъде изграден на базата на Lada Vesta. Той декларира още: „Това ще бъде нов модерен кросоувър, вероятно най-популярната версия сред шофьорите днес. И сега, в близко бъдеще, той ще започне да се разработва напълно от екипа на научно-техническия център на АвтоВАЗ.“

 

 

Премиерата на обновената Lada Vesta NG (New Generation) бе на 22 февруари 2022 г. Модернизираният модел получи актуализиран външен вид с преработена решетка и брони. Въпреки това автомобилът не е пуснат в пълноценно масово производство заради проблеми с компонентите. Само малка партида Vesta NG, които са произведени през февруари-март 2022 г., бяха пуснати в продажба.

 

 

fallback
  • #7
    Устат Блендер ( преди 2 години )
    Ще записват ли в "Мототехника",че да си купя една "Лада" ,някъде към 2030 година?
  • #6
    до #5 ( преди 2 години )
    Бае ти *** поне не се има за космическа сила и си знае мястото, за разлика от руските националисти.
  • #5
    До #4 ( преди 2 години )
    А какво и колко може баеГаню?
  • #4
    Алекс ( преди 2 години )
    Това не е модел на "Лада".Фейслифт на "Дачия" Сандеро.В момента "Лада" е в състояние да произвежда единствено примитивни автомобили: Лада Гранта-направена върху платформата на Лада Самара -1984 год. и Лада Нива-1977год.Толкова могат рашките без помощ от Запада.
  • #3
    Гатю ( преди 2 години )
    Закривай
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Спокойно, още днес ще пуснат рисунки на 9 нови модела, които никога няма да видим на пазара, за да компенсират.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    безаналогова скраб
fallback
Последни