fallback

Заслужават ли си частите втора употреба?

Изборът на правилния доставчик помага за пестене на пари

Не е тайна, че България има най-стария автомобилен парк в Европа, което води и до сериозни проблеми. Те са свързани най-вече с безопасността на превозните средства – няма как една кола на 20 години да бъде напълно сигурна, както и с повишените разходи за ремонти. Заслужава ли си обаче да се инвестира в нови части, които да бъдат на оригиналния производител, тъй като те са доста скъпи? В същото време на пазара се продават китайски детайли, чието качество обаче си остава голяма загадка, а освен това повечето от тях нямат дори гаранция.

Кризата, която е обхванала автомобилната индустрия, не засяга само производството на нови коли. То се забавя именно заради липсата на основни компоненти, която е породена от войната в Украйна и все още върлуващата пандемия от коронавирус. Големите производители страдат и от липса на резервни части, тъй като много от тях се произвеждат във външни заводи, като това допълнително затруднява логистиката.

Така един от вариантите пред собственик, който трябва спешно да ремонтира своя автомобил, си остава частите втора употреба. За някой може да звучи стряскащо, но не става дума да отидете в някоя автоморга и да си купите части от катастрофирал автомобил, които да занесете на майстора в сервиза и той да ги постави на колата ви.

Има компании, предлагащи части, които са тествани и проверени от специалисти, имат ясен произход и цената им отговоря на автопарка у нас. От полза на клиента е това, че фирмите работят онлайн, при това денонощно, което означава, че необходимият детайл може да се поръча през интернет само едно кликване, а доставка се осъществява на посочения адрес. Клиентът имат право да върне частта до 14 дни, ако тя не отговаря на очакванията му или не  е доволен от нещо друго.

Основното предимство, разбира се е цената на детайла. Тя е в пъти по-ниска от тази на оригинала, при който е твърде вероятно да има и друг проблем. Тъй като той е за кола, която е слязла от конвейера преди 20-ина години, той просто вече не се произвежда. И ако е изчерпан от складовете на производителя, намирането му като нов става невъзможно.

Да вземе например основен детайл като бензиновата помпа, която често излиза от строя. Тя е нужна за подаване на горивото, което се намира в резервоара, а освен това отговаря и за налягането в горивната система, което също е много важно за работоспособността на силовия агрегат.

При някои превозни средства има не една, а няколко горивни помпи. Едната винаги е в резервоара, като именно тя отговаря за подаването на гориво, докато втората поддържа налягането в горивната магистрала. Основната задача на двете е именно - подаване на определено количество гориво и поддържане на оптимално налягане в цялата система.

За да може да поддържа постоянно налягане в горивната система, електрическата помпа се активира винаги, когато е включено запалването. В случая от нейната работа зависи и правилното подаване на гориво. Щом шофьорът седне зад волана и завърти ключа за запалване, помпата веднага започва да работи. Съответно, при изключване на мотора помпата също спира.

Първият симптом на повредена горивна помпа е именно падане на мощността на двигателя. Автомобилът престава да реагира на натискане на педала на газта, което показва, че налягането в системата не е достатъчно. Помпата може да продължи да работи още дори в това състояние, но тя не осигурява нужното налягане.

Друг признак за повреда в този важен детайл е повишаване на разхода на гориво. Помпата подава повече бензин от необходимото, като това може да доведе не само до увеличен разход, но и до прегряване на самия двигател. Освен това се появяват шумове и вибрации в самия мотор, което показва, че някои от елементите в помпата са излезли от строя. Възможни са и проблеми по време на движение – като внезапно ускорение, без водачът да е искал това, а причината е  подаването на повече гориво от необходимото.

Последният признак, че бензиновата помпа е заминала, е трудното стартиране на двигателя. Това е последният стадий и той изисква бързо решаване на проблема. В случая при запалване на двигателя се налага чести и повече на брой завъртания на стартера. Ако помпата не работи, тя не изпраща гориво към двигателя и съответно той не може да започне работа.

Защо обаче даваме този пример? Ами защото бензиновата помпа, особено при по-новите автомобили е доста скъпа. Съответно, при повреда тя трябва да бъде поръчана, доставката най-вероятно ще отнеме известно време (средно около 2 седмици) и тя също няма да бъде безплатна. На потребителя му остават два вариант – китайско менте или втора употреба.

При втория освен по интернет, той може да посети магазина на Carco.bg в Кремиковци и да получи на място поръчаната от него бензинова помпа (или друга резерва част). Така на място ще се убеди в качеството на детайла, като може дори да го постави в автомобила си и да провери дали работи. И във всички случаи ще спести пари, при това немалко.

Факт е, че много шофьори са на мнение, че компромиси с резервни части и консумативи не бива да се справят, ако се иска един автомобил да се използва дълго време без проблеми. Поставянето на употребявана част, когато тя е проверена от специалисти и се доставя от доказала се компания като Cargo.bg обаче не е компромис, а удобство и най-вече спестяване на пари, които може да бъдат похарчени за нещо друго, също толкова полезно.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-*** умната реклама в последно време!
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    В повечето случаи си заслужават само ако планираш да продадеш колата в близките 1-2 години. Особено като говорим за 10+ годишен модел. Защото не знаеш кога пак ще я търсиш тази част.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Напълно в реда на нещата е да се ползват части втора употреба, дори в официалния сервиз са широко използвани. Като ми се счупи турбото го смениха с втора ръка. Правят го със скоростни кутии и други подобни.
fallback
Последни