fallback

Старо BMW M3 е най-бързата кола на газ в света

Доработеният от AC Schnitzer спортен седан държи рекорда за скорост при автомобилите с LPG

Двигателите на пропан-бутан (LPG) са известни със своите ниски експлоатационни разходи и по-ниски емисии на въглероден диоксид в сравнение с бензиновите и дизеловите мотори. Това гориво обаче крие и неподозиран спортен характер.

Един от първите тунери, които разкриха потенциала му, беше ателието AC Schnitzer, което през октомври 2007 г. превърна BMW M3 в концептуалния GP3.10 – LPG-автомобил, който вдига повече от 300 км/ч. И това все още е най-бързият автомобил на планетата с такова задвижване.

Нека започнем с невероятния потенциал, присъщ на BMW 3-Series. В случая под капака не е поставяният по това време на M3 мотор 4.0 V8, а 5,0-литров V10, използван в M5 и M6. Двигателят е напълно преработен и допълнен с високопроизводителна спортна система, за да осигури 552 к.с. и 540 Нм въртящ момент, което е с 45 к.с. повече от агрегата, монтиран в моделите M5 и M6.

Според AC Schnitzer, задвижващият агрегат осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди и от 0 до 200 км/ч за 13,9 секунди. На пистата „Нардо“ в Италия преработеното M3 успява да развие 318,1 км/ч, което е почти колкото максималната скорост на съвременно Lamborghini Huracan. Така баварският седан поставяйки рекорда за най-бързия LPG автомобил в историята.

Чудовищният двигател на BMW обаче не беше единствената особеност на тази кола. Тунингът на AC Schnitzer е завършен във всички отношения, като обхваща купето и интериора. M3 е получило аеродинамичен пакет с нови въздухозаборници, хромирани детайли и арки на задните колела. В допълнение към 20-цоловите алуминиеви джанти (374 мм отпред и 350 мм отзад), BMW-то е оборудвано със задно крило и дифузьор, преработен, за да поеме централния ауспух.

Още снимки на най-бързия автомобил на газ - вижте в галерията:

Кокпитът е направен още по-луксозен с двуцветна кожена тапицерия, състезателни седалки, панели Mineral Green, алуминиеви вложки на педалите и нов скоростомер с крайна стойност от 330 км/ч. Това BMW също разчита на регулируемото RS окачване, тествано на „Нюрбургринг“, за да подобри допълнително управлението при висока скорост. С една дума, това е уникален пакет за M3, който завинаги ще остане в книгата на рекордите.

fallback
  • #8
    Синдикат на Ало Изма ( преди 2 години )
    През далечната вече 2010 ми връчиха един убит опел астра ф 96. Мисля че беше 1,6 70 и малко коня, с газова(обикновена) щото беше служебна. Това нещо на бензин едвам креташе и постижение беше да вдигнеш 130. На газ тоя гроб беше като самолет, успя да изцеди 238км/ч на магистралата.
  • #7
    Карам е90 ( преди 2 години )
    Оставете другото, но салона на това е92 е може би най-красивия, който някога съм виждал в БМВ.
  • #6
    Чук ( преди 2 години )
    БМВ ( бърка мадло с вода) много нестадартни неща пробват например хвърлен двигател на 30 к км, смяна скоростна кутия на 20 к и т.н.
  • #5
    До #2 ( преди 2 години )
    Че с два цилиндъра вдига 100, с десет що да не вдигне 300 Трабито
  • #4
    голем праз ( преди 2 години )
    Че 24 часа на нурбургринг е за издръживост не за скорост
  • #3
    Propov ( преди 2 години )
    БМВ имат смелостта да пробват много нестандартни неща. Търсят потенциал постоянно. Имат победа в 24 Часа на Нюрбиргринг с Е36 с двулитров турбодизел. Победата е в съответния клас за мотори до 2 литра , не е абсолютна, но все пак с дизел 24 часа пълна газ. И не е прототип като на Ауди тия за Льо Ман. Абе бая луди глави са бачкали в тоя М - отдел ли е, гараж ли е, депо ли е.
  • #2
    Сашо ( преди 2 години )
    Правилно мирославе, добрия шофьор и с трабант ще вдигне 300 км в час.
  • #1
    Мирослав ( преди 2 години )
    Не е важно колата колко е бърза а кой стой зад волана
fallback
Последни