Най-големият клуб на автомобилисти в Германия (ADAC) със седалище в Мюнхен направи класация на най-надеждните малки градски автомобили. Основният критерий е с кои коли най-често се занимават неговите механици.
ADAC има около 20 милиона членове и въпреки, че пътната помощ е в основата на неговата дейност, също така поддържа база данни, която събира статистическа информация за честотата на повредите на превозните средства. Анализът позволява да се класират автомобилите с най-малко инциденти. Този път немците са съставили списък по отношение на сегмент В. И в него има две изненади. Първо, това е броят на френските модели, въпреки факта, че автомобилите в тази страна са по-свързани с ниска надеждност. Второ – има и кросоувъри.
Списъкът включва автомобили от 2012 до 2019 г. и доминират проблеми, свързани със системата за запалване и електрическата система. С една дума, малки неща. Второ, сегмент B от списъка на ADAC все още е изключително популярен в Европа. Шофьорите от стария континент обичат градските хечбеци и кросоувъри. Защото са много удобни при ежедневна употреба.
Класацията на ADAC е следната:
1. Audi А1 2. Dacia Sanderо II 3. Mini Cooper III 4. Mitsubishi Space Star II 5. Peugeot 2008 6. Renault Captur I 7. Seat Ibiza IV 8. Skoda Fabia III 9. Suzuki Swift V 10. Volkswagen Polo V
Audi A1 никога не е бил популярен модел в сегмент B. Въпреки това хората, които са избрали този модел, не трябва да съжаляват после. Първо защото са с изключително ниска степен на повреди. Моделите от 2017 г. са имали 2,5 интервенции на 1000 единици. При Sandero, например, това число е почти 2 пъти по-високо.
Второ - при първото поколение A1 търсенето на пътна помощ е причинено от проблеми с евтини за разглобяване компоненти на системата за запалване. И трето, въпреки че A1 е подобен по дизайн на Seat Ibiza, Skoda Fabia или Volkswagen Polo, този автомобил се оказа най-добрият сред събратята си в концерна Volkswagen.
Развенчан е и митът за ниската надеждност на френските коли. И това най-добре се доказва от появата в списъка на Peugeot 2008, Renault Captur или Dacia Sandero, която има румънско лого на капака, но 100% френска технология. Оказа се, че французите не само знаят как да правят безпроблемни автомобили от B-сегмента, но и са единствените, чиито градски кросоувъри са в списъка на ADAC. Така че никой не трябва да се изненадва от популярността на техните автомобили.