fallback

Какво се случва с китайски автомобил след 5 години?

Експерти посочиха за какво трябва се внимава при покупката на такава кола

Новите коли от Китай изглеждат все по-привлекателни, поне на външен вид. Заслужава ли си обмисляне на покупка на употребяван автомобил, произведен в страната с най-голямо население на планетата. Факт е, че до изтичане на гаранцията почти всички превозни средства се представят добре, но какво се случва след това?

Обикновено именно след края на гаранционния срок се появяват и първите проблеми. Затова и често собственикът на такава кола бърза да се отърве от нея и да прехвърли грижите на следващия стопанин. Затова и експертите от AutoMail посочват какви са основните технически неизправности след 5 години.

Голямата тройка и останалите

Както в Германия и САЩ, така и в Китай съществува „голяма тройка“ производители на автомобили, като тя включва марките Haval, Geely и Chery, които успяха да доведат качеството на своите модели до приемливо ниво. Автомобилите им са сравними по качество дори с тези от Южна Корея. В същото време Geely работи в тясно сътрудничество с Volvo, като някои модели са изградени на съвместна шведско-китайска платформа под ръководството на шведски инженери, а качеството на тези автомобили се доближава до европейското.

Други китайски марки като Lifan, JAC, FAW, Changan и GAC обаче тепърва изграждат система от доставчици, поради което качеството им не е на ниво. И първото нещо, на което трябва да се обърне внимание, е състоянието на каросерията. Много от по-старите автомобили от Китай нямат добра защита от корозия. Затова в резултат на малък инцидент или дори заради леки удари от камъчета на пътя по каросерията се образуват драскотини и вдлъбнатини, които скоро започват за ръждясват.

Друг проблем са големите пролуки между панелите на каросерията, които провокират проникване на вода. Слабата боя не издържа на повреда от камъни, поради което праговете и арките на колелата бързо се напукват. Ръждата се появява на неочаквани места и често достига заплашителни размери. Например, при 10-годишните джипове Haval F7 дори полуоската ръждясва. Собствениците на модели на FAW и Zotye често се оплакват от корозия в областта на долния сектор на вратите. Същото се отнася за крилата и праговете, както и за подрамката, елементите на окачването и изпускателната система.

Проверка на окачването

Задължително при проверка на употребявана китайска кола трябва да се обърне специално внимание на окачването. При автомобили втора употреба често се срещат проблеми с пружини и лостове. Инженерните грешки водят до бърза умора на пружините, особено при редовно шофиране по разбити пътища. В резултат на това краищата на пружината се отчупват и машината провисва. Собствениците невинаги сменят тези пружини, което намалява ресурса на други елементи на окачването.

Сайлент-блоковете се уврежда, лостовете увисват, а полуските чукат, което се отразява негативно както на пътното поведение, така и на комфорта. След 150 000 км пробег повечето употребявани автомобили от Китай не мога да осигурят гладка возия, каквато вероятно са имали преди това.

Собствениците на Geely Coolray, например се оплакват, че трябва да сменят амортисьорите вече с пробег от 50 000 км. На свой ред, собствениците на редица модели на Haval пишат, че на 70 000 км вече са сменили лагери на колелата и втулките. Горе-долу толкова оцеляват и гумено-металните съединения по окачването, тъй като те се втвърдяват при студено време. Съответно, след извество време, най-вече при интензивно каране, започват да се напукват.

Електрическите системи не са качествени

Повечето китайски автомобили страдат от електрически проблеми. Ключалките блокират и не реагират на ключа. Има случаи, когато имобилайзерът внезапно спира колата по време на движение. Климатичната система също сравнително бързо започва да създава проблеми. Същото се отнася и за мултимедията, при която запояването на проводниците не е качествено. Бордовите компютри , на свой ред, започват да показват невярна информация заради грешки на сензора.

Собствениците на Lifan X60 редовно се оплакват от скърцането на педалите, от лошата работа на антиблокиращата система, от повреда на клапана в горивния тръбопровод и от спонтанно отварящи се прозорци. При Geely Emgrand C7 отоплението на страничните огледала е нестабилно, а бушоните често изгарят и това изключва чистачките, подсветката на контролните уреди и климатика.

Лошият бензин също е сериозен проблем

Мнозина смятат, че тъй като качеството на китайските автомобили все още не е на топ-ниво, те по-лесно приемат некачествен бензин. Това не е така, дори напротив – тези коли не обичат лошо гориво дори в малко количества за пътуване на къси разстояние. А при по-активно шофиране това директно оказва влияние върху състоянието на двигателя.

Още преди достигане на пробег от 100 000 км по стените на цилиндрите се появява нагар и задирания, а пръстените на буталата излизат от строя. Затова и проверката на двигателя на употребяван китайски автомобил е задължителна.

fallback
  • #7
    Хаха ( преди 2 години )
    Започва шестата.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Любопитна ми е логиката на поставяне на плюсове и минуси. На човекът, споделил, че е притежавал Грейт Уол и очевидно споделящ личен опит, са му насвяткали минусите, а на коментарите, казващи, че всички нови коли са така са поставили плюсове, въпреки че коментарите не са противоположни, а допълващи се. Веднъж карах предпоследния Хавал 6 и мнението ми е, че не отстъпва видимо като возия, динамика и удобство на познатите ни марки. А най-новият надгражда още повече във всички посоки.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Стига с тая мантра за чупещите се немски автомобили. Проблемите са от лоша поддръжка, защото след гаранцията малко хора продължават да спазват предписания. Ами напълно в реда на нещата е да се развали климатика след 200-300 хил км - с нулева поддръжка какво очакваш
  • #4
    Бай Иван ( преди 2 години )
    Абсолютни глупости. Личи си че човекът писал статията не се е занимавал с ремонт на коли. След 2004 абсолютно всички коли имат тези проблеми. Най зле са немските. Така че всеки сам да избере!
  • #3
    Бай Иван ( преди 2 години )
    Абсолютни глупости. Личи си че човекът писал статията не се е занимавал с ремонт на коли. След 2004 абсолютно всички коли имат тези проблеми. Най зле са немските. Така че всеки сам да избере!
  • #2
    ela ( преди 2 години )
    Това което е написано за Китайските коли важи и за Европейските особено немските произведени след 2005 година.Прекрасен външен вид с пълна понякога не нужна електроника и вечните проблеми с постоянно светещи лампички( светодиоди) губене на пари, време , нерви по сервизите..
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Накратко - бягайте от китайче втора ръка като дявол от тамян, за да не го платите х4 за няколко месеца.
fallback
Последни